سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























سین هشتم

سازمان جهانی استاندارد International Standard Organization-ISO روز چهارشنبه هفته پیش اعلام کرد چهار کشور در حال توسعه نسبت به پذیرش فرمت Office Open XML مایکروسافت بعنوان فرمت بین‌المللی اسناد اعتراض نمودند.

ISO در بیانیه‌ای اعلام داشت سازمان‌های ملی استاندارد در کشورهای برزیل، هند، افریقای جنوبی و ونزوئلا نسبت به نتایجی که به دنبال رأی‌گیری انجام شده در ماه مارس و پس از یک تصویب سریع و مباحثه‌آمیز درخصوص پذیرش فرمت پیشنهادی مایکروسافت به عنوان فرمت استاندارد صورت گرفت اعتراض نموده‌اند.

جزئیات اعتراض در این بیانیه ذکر نگردیده است.
قابل ذکر است در زمان انجام رأی‌گیری نیز چند تن از اعضاء نسبت به وجود برخی ابهامات و همچنین تعجیل در روند پروسه تصمیم‌گیری و جمع‌آوری نظرات شکایت‌هایی را مطرح نمودند.

صدور تصویبیه نهائی از سوی ISO موجب خواهد شد تا گستره دامنه مایکروسافت وسیع‌تر شود.
البته این امر برای برخی از دولت‌ها نگرانی‌هایی را از بابت نگهداری اسناد خود در قالب یک فرمت اختصاصی که مالکیت آن به شرکت خاصی تعلق دارد به همراه خواهد داشت.

به گفته ISO پذیرش فرمت OOXML بعنوان یک فرمت استاندارد برای اسناد تا زمانی که نتیجه اعتراضات مشخص شود به حالت تعلیق خواهد ماند که این وضعیت احتمالاً چند ماه به طول می‌انجامد.

معترضین معتقد هستند که فرمت OOXML بخوبی قابل ترجمه و تبدیل به دیگر فرمت‌ها خصوصاً فرمت Open Document Format اپن‌سورس که پیش از این بعنوان فرمت استاندارد اسناد شناخته می‌شده نمی‌باشد.

نوشته شده در یکشنبه 87/3/26ساعت 7:1 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

Design By : Pars Skin