سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























سین هشتم

شخص نمازگزار با ایمان به قدرت لایتناهی پروردگار که در مقابلش کرنش می کند، خود را هر مقابل هر عاملی که قصد به خطر انداختن او را داشته ایمن می یابد و ضمن تکرار این باور اعتقادی در نمازهای 5 گانه این ایمنی را به روان خود تلقین می کنه. و سرانجام آرامش عمیقی را در وجودش ملکه می سازد. طبق تحقیقات بیماران مضطربی که در کنار درمان های رایج به خواندن نماز و قرآن و ... تحریک شدند در درجات عالی تر درمان قرار گرفتند. علم پزشکی نیز اثبات کرده که اگر شخصی در ساعت حدود 10 شب بخوابد و در حدود 5 صبح از خواب بیدار شود (7ساعت خواب)، در ساعت 1 بامداد مواد شیمیایی شبیه مورفین در بدن او ترشح می شود که روی بدن و از جمله اسکلت اثر مستقیم گزارده و راحتی عضلانی را در طول روز فراهم می کند. اما خواب اضافه تر نتیجه معکوس دارد.
روانشناسان معتقدند که با نشانه های رمزی مناسب، نیروی زندگی را به خدمت درمی آورند. و از تنیدگی ها می کاهند و آدمی را به درجات عالی می رساند. اِنَّ الصَلوه تَنهی عَنِ الفَحشاءِ وَ المُنکَر، نماز انسان را از بدی و زشتی باز می دارد. نماز نیز به عنوان نشانه ای رمزی است و باعث رشد شخصیت ما به طور ناخودآگاه می شود. یکی از نیازهای روانی انسان نیاز به ستایش کردن برتر از خود و پیروی از اوست. و نیاز دیگر، نیاز به پشتیبانی است. ما در هر روز به صورت منظم رابطه خود را با کسی که امید به یاری او داریم حفظ کرده و نیاز را ارضا می کنیم. از روش های مقابله با اضطراب شستشوی با آب است که وضو در این روش کارآمد است و انجام حرکات منظم در نماز جسم را سالم نموده و آیینه روح سالم می گرداند.
در ضمن شما می توانید از مقالاتی که در همین سایت آمده من جمله تأثیر نماز بر سلامت روانی کودکان، تأثیر نماز بر حافظه و تمرکز حواس و ... نیز کمک بگیرید.

نوشته شده در جمعه 87/3/31ساعت 1:43 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

Design By : Pars Skin