سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























سین هشتم

یکی از سؤالات همیشگی‌ای که خوانندگان برای بخش عکاسی دیجیتال ارسال می‌کردند این بود که فرق دوربین DSLR با دوربین‌های دیجیتال معمولی، دوربین‌های کامپکت، دوربین‌های خانگی و بسیاری نام‌های دیگر که در مقابل آن قرار می‌گیرند، چیست؟ واقعیت این است که از دید حرفه‌ای، دوربین‌ها (چه دیجیتال و چه آنالوگ) تنها به دو دسته تقسیم می‌شوند: DSLR و هر آنچه کهDSLR نیست!

Digital Single Lens Reflex) DSLR)، به دوربین‌هایی گفته می‌شود که نور تابیده شده از داخل لنز مستقیماً روی حسگر نمی‌تابد و بر خلاف دوربین‌های عادی، نور پس از وارد شدن از داخل لنز روی یک آیینه می‌تابد و آن آیینه نور را به آیینه بالایی می‌تاباند تا به چشم برسد؛ دقیقاً مثل یک پریسکوپ. در لحظه گرفتن عکس، این آیینه به بالا می‌جهد و نور به حسگر می‌تابد. خیلی پیچیده شد؟ خوب یک نشانه اصلی دوربین‌های DSLR (جز قیمت بالای آن‌ها) این است که لنزآن‌ها به طور کامل از بدنه دوربین جدا می‌شود، ولی در دوربین‌های معمولی نمی‌توان لنز را جدا کرد.

حالا سؤال دوم پیش می‌آید: آیا جدا شدن لنز تنها دلیل کاربران حرفه‌ای برای خریدن یک دوربین گران‌قیمت است؟ خیر! کاربران حرفه‌ای دلایل محکمی برای خرید یک دوربین DSLR دارند. از جمله:

اندازه حسگر: یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های DSLRها و دوربین‌های کامپکت خانگی، اندازه حسگر دوربین‌های‌آن‌ها است. احتمالاً نمی‌توانید این بخش از دوربینتان را ببینید. حداقل در مورد دوربین‌های خانگی مجبورید برای دیدن آن، دوربینتان را بشکنید! اندازه تقریبی آن در دوربین‌های خانگی حدوداً اندازه یک بند انگشت کوچک ‌شما است. در حالی که در دوربین‌های DSLR خیلی بزرگ‌تر است.

یک قانون

هر چه حسگر یک دوربین بزرگ‌تر باشد، کیفیت عکس ثبت شده خصوصاً از لحاظ طبیعی بودن رنگ‌ها و کمتر شدن نویز تصویر بسیار بالاتر خواهد بود. براساس این قانون، کیفیت عکس‌های یک DSLR شش مگابایتی بسیار بالاتر از یک دوربین ده مگاپیکسلی معمولی است. بنابراین تصور مگاپیکسل‌ها را باید در مورد دوربین‌های همسان به کار گیرید.

dslr camera

 تنظیمات دستی: بر خلاف دوربین‌های خانگی، دوربین‌های DSLR یک سری کنترل کننده‌ دارند که در اولین نگاه با خودتان می‌گویید: <این یعنی یک دوربین حرفه‌ای>! کنترل کننده‌های استاندارد در یک دوربین DSLR عبارتند از:

مد دیافراگم - سرعت ثابت و مد تمام دستی، که به شما امکان می‌دهد به منظور عکاسی در شرایط نوری پیچیده،‌ خودتان به صورت دستی مقدار دیافراگم یا سرعت دوربین را به صورت مجزا یا همزمان تنظیم کنید.

از دیگر تنظیمات موجود در این دوربین‌ها می‌توان به تنظیمات منحنی‌های رنگی، وضوح، کنتراست، اشباع رنگ، تنظیمات دستی تراز سفیدی، ویرایش عکس در داخل دوربین و امکان همزمان‌سازی فلاش‌های خارجی.

DSLRها فتوشاپ هم دارند؟

 نویز: یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های دوربین‌های DSLR با دوربین‌های خانگی نویز است. فرض کنید دوربینتان را با خودتان به مهمانی شبانه می‌برید. نور محیط کم است و شما با افتخار حساسیت دوربینتان را روی 400 یا 800 قرار می‌دهید و عکس می‌گیرید. عکس‌ها را همان لحظه روی نمایشگر کوچک دوربین نگاه می‌کنید و با خود می گویید: عجب کیفیتی! فردای آن روز می بینید سطح تمام عکس‌ها با پوششی دانه دانه و شن‌ مانند پوشیده شده است؛ چیزی که در مورد دوربین‌های DSLR به علت بزرگی حسگرشان کمتر دیده می‌شود.

به همین دلیل کیفیت عکس‌هایی که با دوربین‌های DSLR با حساسیت 400 گرفته می‌شود، حتی بالاتر از حساسیت 800 یا 1600 در دوربین‌های معمولی است و بالعکس نویز تصویر در حساسیت 1600 در یک دوربین DSLR تقریباً برابر همان مقدار نویز در حساسیت 400 یا 800 یک دوربین عادی است.

چرا دوربین من برفک می‌زند؟

کارآیی: سرعت شروع به کار دوربین از لحظه روشن شدن تا لحظه آماده به کار شدن، در اغلب دوربین‌های خانگی بین یک تا گاهی دو ثانیه طول می‌کشد. حالا این مسئله چه اهمیتی دارد؟ همین زمان شروع به کار گاهی ممکن است موجب از دست رفتن یک موقعیت خوب عکسبرداری می‌شود. این زمان در دوربین‌های DSLR گاهی به یک چشم بر هم زدن می‌رسد. دکمه ON را می‌زنید و بلافاصله عکس می‌گیرید؛ به همین سادگی!

البته مسئله کند بودن دوربین در مورد وقفه عکسبرداری یا همان Shutter Lag نیز بسیار مهم است. وقفه عکسبرداری به مقدار زمانی گفته می‌شود که از لحظه فشردن دکمه شاتر تا لحظه ثبت عکس طول می‌کشد. در دوربین‌های DSLR این زمان تقریباً صفر است.

dslr camera

 وسایل جانبی: نهایتاًً این‌که، خرید یک DSLR با خرید یک مجموعه وسایل هنر عکاسی یکی است. این مجموعه می‌تواند از بدنه‌های باتری‌‌دار که زیر دوربین وصل می‌شوند (و عمر آن‌ها چندین برابر باتری استاندارد دوربین است)، تا لنز‌های دوربُرد و 180‌‌درجه، فیلتر‌های مختلف که روی لنز‌ها وصل می‌شوند، و بسیاری تجهیزات دیگر را در بر گیرد.

البته اگر از کاربرانی هستید که تمام مدت دوربین خود را روی حالت خودکار قرار می‌دهید، از خرید این تجهیزات صرف‌نظر کنید؛ زیرا فقط پول‌ خرج کردنِ بی‌دلیل است. اما لنز‌ها مهم‌ترین تجهیزات جانبی DSLRها هستند. شاید به جرات بتوان گفت که برای هر موقعیت عکاسی یک لنز خاص طراحی و عرضه شده است. اما آیا ما واقعاً از همه موقعیت‌های عکاسی استفاده می‌کنیم؟

یعنی این لنز گران‌تر از خود دوربین من است! چرا؟

فهرست دلایل ما می‌توانند خیلی بیشتر از این‌ها هم ادامه پیدا کند. اما قبل از این‌که به سراغ یک دوربین DSLR بروید، باید به یک نکته خیلی مهم فکر کنید: این‌که می‌خواهید از آن چه استفاده‌ای کنید؟ نکته دیگر این‌که، ببینید آیا اصولاً می‌توانید از آن استفاده کنید یا خیر؟ برخی از دوربین‌های DSLR هستند که شاید یک ماه طول بکشد تا تنها با کار‌آیی‌های استاندارد آن آشنا شوید و همین هم در صورتی است که هر روز با آن سر و کله بزنید و عکس بگیرید.

از سویی دیگر، دوربین‌های DSLR بزرگ و سنگین هستند. نمی‌توانید آن‌ها را در جیبتان قرار دهید و به مهمانی یا کوه بروید. حمل این دوربین‌ها گاهی بسیار سخت می‌شود (مثلاً در یک استادیوم ورزشی) و حتی ممکن است برای حمل آن‌ها از شما مجوز بخواهند (مثل اماکن نظامی). بنابراین اگر عاشق عکاسی نیستید و اگر به این رشته هنری به عنوان اولین علاقمندی خود نگاه نمی‌کنید، بهتر است یک دوربین کامپکت با کیفیت را به جای آن انتخاب کنید. DSLRها برای حرفه‌ای‌ها ساخته می‌شوند.

منبع: نشریه عصر شبکه


نوشته شده در شنبه 87/3/25ساعت 6:51 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

زمانی که سر آشپز معروف گوگل، معروف به شف چارلی، در سال 1999 در گوگل استخدام شد کارمند شماره 40 بود و تنها برای کمتر از 50 گوگل غذا می پخت اما در ماه می 2005 که گوگل را - بمنظور تاسیس تعدادی رستوران زنجیره ای ارگانیک و با سرمایه و کمک مالی میلیون دلاری سایر کارمندان گوگل-  ترک می کرد برای بیش از 1500 نفر غذا سرو می کرد.

تا زمانی که در گوگل بود رابطه نزدیکی با کشاورزان و دامداران منطقه بهم زد و همواره بهترین و سالمترین و تازه ترین ها را از آنها می خواست، جالب است:

تمام گاوها باید فقط علف بخورند تا گوشتشان کم چربی باشد، تمام خوک‌ها باید عاری از نیترات باشند چراکه نیترات باعث سرطان می شود، و تمام ماهی ها (ماهی برای رشد و بهبود کارکرد مغز انسان بسیار موثر و مفید است) را باید با قلاب و در حالت وحشی  ( و نه با تور و گروهی ) صید کنند تا مزه ی بهتری داشته باشد.

این اواخر 5 کمک آشپز و 40 آشپز زیردستش بودند و خودش بیشتر اوقاتش را در دفترش  و یا در میتینگ‌ها و جلسات اداری صرف می کرد.

اوایل که به گوگل آمده بود همه کارها از پختن نان تا تهیه منوها را به تنهایی انجام می داد و  حالا دلش برای آنروزها تنگ شده بود. روزنامه های مهم از جمله نیویورک تایمز و اکونومیست و صدها سایت و وبلاگ، چارلی را می شناسند و با او گفتگو کرده اند.

اهمیت نقش چارلی در گوگل همتراز بالاترین مقامات مالی آن موسسه است. هزاران کارمند محلی و بین المللی گوگل متولد دورافتاده ترین نقاط دنیا هستند با انواع آلرژی ها و سلیقه ها، شادابی فیزیکی و مغزی آنها اهمیتی اساسی در پیشرفت مالی گوگل دارد بنابراین تلفیق درستی از تغذیه سالم و الگوریتم  دقیق، در تراز مالی هر شرکتی جواب می دهد.

بویژه اینکه تمام غذاها و امکانات ورزشی، پزشکی، مهد کودک، و غیره کارمندان گوگل کاملا مجانی است.

گوگل به کارمندانش اجازه داده تا 20 درصد از وقت کاری روزانه شان - و یا یک روز کامل در هفته - را به پروژه ها و کارهای مورد علاقه خودشان، که ربطی به شغل شان ندارد، اختصاص بدهند تا فکرشان باز و رابطه شان با دنیای غیر کامپبوتری بیشتر شود.

بهنگام حاملگی هم تا 75 درصد حقوق را به خانم ها می پردازند. بطور کلی کار کردن در گوگل بیشتر شبیه زندگی غیر رسمی در محیط دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی است.

مهندسین گوگل اجازه دارند در هنگام کار هرگاه دوست دارند کمی چرت بزنند تا مغزشان فرصت بیشتری برای مرور و تفکر داشته باشد.

تفریحات و مسابقه‌های ورزشی والیبال و غیره که باعث شادابی و تحرک بیشتر خون به مغز می شود هم جزیی از سیاست‌های هفتگی در گوگل است. یکی از این ورزش‌ها  wetLand walk(پیاده روی در جنگل و پارک) است. 

 مجتمع اصلی گوگل در Mountain View   پنج  کافه تریای اصلی دارد و قرار است که 14 کافه دیگر هم ایجاد شوند. نهار در تمام آنها و صبحانه و شام در بعضی کافه ها مجانی سرو می شود. این کافه ها روزانه در حدود  1500-2300  صبحانه و نهار و شبها 600-800  شام مجانی سرو می کنند و 85 درصد کارمندان  گوگل در انها حضور می یابند و معمولا هم حدود 125درصد غذا تهیه می شود ( یعنی 25 درصد غذای اضافه برای ویزیتورها و میهمانها).

نهار را بین ساعات 11:30 - 2:30  سرو می کنند که بیشترین طرفدار را دارد اما صبحانه و شام کمتر طرفدار دارد.(در خانه صرف می شود).

به هنگام نهار تمامی کارمندان گوگل کنار یکدیگر می نشینند و تجربه ها و پروژه هایشان را با هم در میان می گذارند. این باعث می شود که همه از پروژه های آینده گوگل با خبر می شوند و کمتر کسی است که بی خبر از تجارب و پروژه های دیگران باشد. جالب اینکه سرگی برین (یکی از دو بنیانگزار گوگل) گیاهخوار است.

رستوران شرکت گوگل

انبارهای مخصوص سرشار از انواع و اقسام سبزیحات، میوه، گوشت و مرغ و ماهی و میگو و خرچنگ و دهها نوع ادویه جات از سراسر دنیا، همگی تر و تازه و صد در صد اورگانیک و اکثرا پرورش یافته در مزارع نزدیک لوکیشن گوگل (که باعث رونق اقتصادی آنها هم شده)، انواع و اقسام تنقلات (بادام و گردو و ...) و انواع مختلف شیرینی‌جات و حبوبات و دانه های گیاهی تازه و ارگانیک، و انواع سرکه های 12-10 ساله طبیعی و روغن گل آفتابگردان، و خلاصه بیش از 200 نوع مختلف دستور پخت غذا، روزانه چند هزار کارمند گوگل را زیر نظر خانم  Amyjo Johnson  متخصص تغذیه گوگل سرو می کنند .

محیط کاری گوگل بیشتر شبیه مهد کودک هاست و غذاخوری هایش شبیه نوعی سازمان ملل . همه چیز در گوگل طبیعی و ارگانیک است حتی صابون ها و محلول های ظرفشویی اش.   

اینروزها نوع مخصوصی از چای آرامبخش بنام kombucha هم در کافه تریاهای گوگل طرفداران زیادی پیدا کرده که انرژی زا و  تمیزکننده هم هست. ...

تغذیه در گوگل، بویژه بهنگام استخدام مهندسین کامپیوتر، نقشی استراتژیک و اساسی دارد: 

بهنگام استخدام، یک بروشور ارائه می شود  بنام  "How to Care for Your Big, Wonderful High-Performance Brain."  (چگونه از مغز بزرگ و فعال تان مواظبت کنید).

در سر لیست این بروشور، توصیه های غذایی مهمی شده از جمله استفاده اکید از غذاهایی که اسید آمینه زیاد دارند همچون ماهی آزاد ( mackerel) و ماهی سمون ( salmon) و گردو و سبزیجاتی که برگ‌های سبز زیاد دارند و روغن گل آفتابگردان  (منوی کافه تریاهای گوگل سرشار از این نوع مواد غذایی است).

توصیه های دیگری هم می کنند :

دوری از سرب و محیط هایی که سرب دارند (سرب بتدریج باعث از بین رفتن سلول های مغز می شود)، و تکان دادن انگشت های پا (اینکار به فعال شدن و تحریک مغز کمک می کند) اتفاقا به همین دلیل است که اکثر کارمندان گوگل بهنگام کار دمپایی به پا می کنند تا انگشتان‌شان را راحتتر تکان بدهند.


نوشته شده در شنبه 87/3/25ساعت 6:51 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

از وقتی موسسات داخلی بسیاری کلاس‌هایی را برای دریافت این مدارک برگزار و برای آن تبلیغ کرده‌اند. اسامی این مدارک بیش از پیش سر زبان‌ها افتاده است. اما این مدارک چیست؟

  این مدارک که به مجموعه آنها(Microsoft Certified‏‏  Professional) ‏MCP گفته می‌شود. طی امتحانات استانداردی، به افرادی داده می‌شود که در به کارگیری یا پیاده کردن یکی از محصولات یا فناوری‌های مایکروسافت مهارت کافی کسب کرده‌اند. کسب این مدارک، نشان دهنده آن است که صاحب مدرک در به کارگیری آن محصول، محصولات یا فناوری‌ها از نظر شرکت مایکروسافت تخصص کافی دارد. از سوی دیگر، صاحب مدرک می‌تواند به بعضی اطلاعات فنی موجود روی سایت مایکروسافت دسترسی مستقیم داشته باشد. مایکروسافت صاحبان این مدارک را به کنفرانس‌ها و سمینارهای فنی خود دعوت می‌کند و مجله‌ای را هم ویژه این افراد منتشر می‌کند.

 

انواع مختلف این مدارک کدامند؟

• مدرک MCSA: مدرک ‏System Administor‏ Microsoft Certified‏ به افرادی داده می‌شود که در زمینه مدیریت شبکه و محیط‌های سیستمی مبتنی بر سیستم عامل‌های ویندوز، مهارت کافی داشته باشند.

درحال حاضر، این مدارک روی ویندوز 2000 داده می‌شود و برای کسب آن باید از توانایی مدیریت این سیستم عامل و مدیریت شبکه با استفاده از آن برخوردار بود. کسی نامزد دریافت این مدارک می‌شود و برای کسب آن در آزمون شرکت می‌کند. باید 6 تا 12 ماه تجربه پیاده کردن و مدیریت یک سیستم عامل روی رایانه شخصی، پیاده کردن و مدیریت یک سیستم عامل روی شبکه و مدیریت شبکه‌هایی با بیش از 200کاربر را داشته باشد.

 Microsoft Certified Systems Engineer

• مدرک MCSE: افرادی که به تحلیل نیازهای یک طرح تجاری، طراحی و پیاده کردن یک زیرساخت مبتنی بر محصولات و سیستم عامل‌های مایکروسافت می‌پردازد و بر این اساس ، راه حل‌هایی را به کارفرمایان ارائه می‌دهند. مدرک Systems Engineer Microsoft Certified را به عنوان تایید توانایی‌هایشان اخذ می‌کنند. در واقع، این مدرک برای مهندسان سیستم، مهندسان پشتیبانی فنی، تحلیلگران سیستم، تحلیلگران شبکه و مشاوران فنی مناسب است. این مدرک، از پرطرفدارترین و معروف‌ترین مدارک فنی به حساب می‌آید. کسی که برای کسب این مدرک اقدام می‌کند، باید دست کم تجربه‌ای یک ساله در پیاده کردن و مدیریت یک سیستم عامل تحت شبکه با 2000 کاربر و در 5 نقطه فیزیکی داشته باشد. علاوه بر آن، نامزد MCSE باید دست کم یک سال تجربه در زمینه پیاده کردن و مدیریت سیستم عامل روی رایانه شخصی و طراحی زیرساخت شبکه داشته باشند.

 

• مدرک MCDBA: مخفف عبارت Database Administrator Microsoft Certified به مدیران پایگاه داده‌های (SQL DATABASE) اختصاص دارد. که به طراحی، پیاده سازی و مدیریت این کارگزار (Server) مشغولند. در حال حاضر، این مدرک روی SQL Server 2000 ارائه می‌شود.

 

• مدرک MCT: دارندگان مدرک Microsoft Certified Trained، استادانی هستند که از سوی مایکروسافت، برای تدریس و آموزش دوره‌های مایکروسافت تاییده شده‌اند. برای دریافت این مدرک باید یکی از دیگر مدارک MCP را داشت.

 

• مدرک MCDA: که مخفف عبارت Microsoft Certified Application Developer می‌باشد. مدرکی است برای کسانی که از فناوری‌های مایکروسافت برای توسعه و نگهداری برنامه‌های کاربردی، برنامه‌های تحت وب و سرویس‌های داده ایاستفاده می‌کنند. افرادی که به XML یا.NET تسلط دارند و از آنها برای ارائه برنامه‌های مختلف استفاده می‌کنند. در این گروه قرار می‌گیرند. کسانی که برای دریافت این مدرک، نامزد می‌شوند باید یک یا 2سال تجربه در این زمینه داشته باشند. برنامه نویسان، تحلیلگران برنامه و تولیدکنندگان نرم‌افزار می‌توانند برای کسب این مدرک اقدام کنند.

• مدرک MCSD: دارندگان مدرک Microsoft Certified Solution Develper افرادی هستند که با فناوری‌ها، سیستم‌های عامل و معماری ویندوز، راهکارهای مناسبی را برای صاحبان صنایع و تجارت طراحی کرده و توسعه می‌دهند. دست کم یک تجربه 2ساله کاری برای خواستاران این مدرک لازم است. مهندسان نرم‌افزار. تحلیلگران و تولیدکنندگان برنامه‌های کاربردی و مشاوران فنی کسانی هستند که داشتن این مدرک را به آنها توصیه می‌کنیم.

 

Microsoft Office Specialist

مدرک Microsoft Office Specialist:  به کسانی داده می‌شود که در کار با مجموعه نرم‌افزارهای Office یعنی Word,Excel, outlook,powerpoint, Access و MS project مهارت کافی داشته باشند. از آنجا که مجموعه Office در بیش از 100کشور و با 18 زبان در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. MOS را فراگیرترین مدرک مایکروسافت دانست. بد نیست بدانید که ماهانه 32هزار نفر در سراسر دنیا این مدرک را دریافت می‌کنند.

•  مدرک Specialist Master Instructor Microsoft Office: این مدرک به کسانی داده می‌شود که برای تدریس بخش‌های مختلف Office مهارت کافی داشته باشند. خواستاران این مدرک باید دست کم از 2 سال تجربه تدریس این نرم‌افزارها بهره مند باشند.

 

نحوه کسب مدرک مایکروسافت

حال که با مدارک مختلف مایکروسافت و کاربرد هریک آشنا شدیم. پرسش بعدی در ذهن ما جرقه می‌زند: چگونه می‌توانیم یک مدرک مایکروسافت دریافت کنیم؟ مایکروسافت، 6 مرحله و گاه برای شرکت موفق در امتحان و کسب مدرک ذکر می‌کند:

1.  ابتدا تصمیم بگیرید کدام مدرک برای شما مناسب است. در این تصمیم گیری، باید تجربه‌ها و مهارت‌های کاری خود را دخیل کنید و با توجه به شناختی که از کاربرد هر یک از مدارک دارید تصمیم بگیرید.

2.  تجربه کافی کاری کسب کنید. همانطور که اشاره کردیم، مدارک MCDBA, MCSAو MCSE دست کم یک تجربه یک ساله و MCDA, MCSA و MCT یک تجربه 6 تا 12 ماهه کاری لازم دارند. پس عجله نکنید و به تمرین عملی بپردازید.

3.  تجربه‌های خود را با دوره‌های آموزشی تکمیل کنید. دوره‌های آموزشی مختلف با استفاده از منابع معتبری همانند (MSDN (Microsoft Developer Network یا (‏‏Microsoft Officicial ‎Curriculum‏) ‏ برگزار می‌شوند. گذراندن این دوره‌ها به کامل شدن تجربه‌های شما کمک می‌کند.

4.  راهنمای آزمون را در سایت مایکروسافت مطالعه کنید.

5.  در یک آزمون غیررسمی برای کنترل توانایی‌های خود شرکت کنید.

6.  برای شرکت در امتحان شرکت کنید.

رعایت این گام‌ها و مراحل، شما را در کسب مدرک مورد علاقه‌تان یاری می‌کند. اما به یاد داشته باشید که هریک از این مراحل در شرایط مناسب می‌توانند نقش مثبتی در این روند داشته باشند. به طور مثال تکمیل تجربه‌ها با استفاده از دوره‌های آموزشی زمانی موفق است که این دوره‌های آموزشی از سوی موسسات معتبر و استادانی که از MCT برخوردارند، ارائه شوند. استادانی که خود موفق به کسب این مدرک نشده‌اند، نمی‌توانند راهنمای خوبی برای شما به حساب آیند. انتخاب و شرکت در آزمونی برای کنترل توانایی‌ها نیز در صورتی موفق و موثر است که آزمون‌ها با پرسش‌های استاندارد و با توجه به نکات مدنظر مایکروسافت برگزار شوند. پس دقت کنید که چه مدرکی برای شما مفید است و دوره‌های آموزشی آن را کجا فرا می‌گیرد.

منبع:  جام جم


نوشته شده در شنبه 87/3/25ساعت 6:50 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

روال پرداخت الکترونیک قبوض تلفن همراه در بانک‌های کشور طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با بانک‌ها،‌ مشخص شد و مشترکان تلفن همراه می‌توانند از طریق تلفن بانک، دستگاه‌های خودپرداز، پایانه‌های فروشگاهی (POS) و اینترنت قبوض خود را پرداخت کنند.

شرایط عمومی پرداخت الکترونیک

بنا به اعلام شرکت ارتباطات سیار شرایط عمومی پرداخت الکترونیک قبوض به این شکل است که مشترکان باید در یکی از بانک‌های کشور حساب بانکی داشته باشند (در برخی از بانک‌ها نوع حساب تفاوت نمی‌کند ولی در برخی از بانک‌ها فقط حساب‌های کارت مورد قبول است).

بر اساس این اطلاعیه مشترکان ‌باید دو رمز پرداخت غیر حضوری را از طریق تکمیل فرم ثبت نام در شعبه‌ای که در آن حساب دارند دریافت کنند. در برخی از بانک‌ها که این خدمات را بر روی حساب کارت ارایه می‌دهند این دو رمز به همراه کارت به مشتری داده می‌شود و یا مشتری می‌تواند رمز دوم خود را از دستگاه‌های خود پرداز دریافت کند.

فقط قبوضی که در آن‌ها عبارات شناسه قبض و شناسه پرداخت به همراه ارقام آن‌ها درج شده باشند،‌ در پایانه‌های غیر حضوری بانک‌ها قابل پرداخت هستند.

بنا بر اعلام کلیه‌ی پایانه‌های الکترونیک پرداخت قبوض، در پایان عملیات شماره‌ای را به عنوان شماره پیگیری به مشتری اعلام می‌کنند. جهت اطمینان از پرداخت قبض مورد نظر مشتری شماره پیگیری را در قبض خود درج کنند و در برخی از بانک‌ها پس از 24 ساعت و در سایر بانک‌ها بلافاصله می‌تواند با ورود اطلاعات شماره پیگیری از پرداخت شدن قبض خود اطمینان حاصل کند.

جهت جلوگیری از پرداخت مجدد قبض توسط سایر اعضای خانواده بهتر است مشتری تاریخ و نحوه‌ی پرداخت قبض خود را به همراه شماره پیگیری بر روی قبض بنویسد و همواره قبض را نزد خود نگهداری کند.

بر اساس اعلام شرکت ارتباطات سیار در مواردی که مشتری به دلایل مختلف نیاز به پرداخت قبض خود در شرکت‌های خدماتی داشته باشد با دریافت صورت حساب بانکی خود و ارایه‌ی آن به همراه قبض پرداخت شده به شرکت خدماتی مورد نظر می‌تواند این کار را انجام دهد.

 

نحوه‌ی پرداخت از طریق تلفن‌بانک:

مشتری باید با شماره تلفن تلفن‌بانک مورد نظر خود تماس بگیرد (تلفن مشترکان باید مجهز به سیستم Tone باشد) و پس از شنیدن پیام‌های اولیه، مشتری،‌ شماره حساب و رمز اول خود را وارد کند و پس از شنیدن راهنمایی‌های اپراتور وارد مرحله پرداخت قبض می‌شود و رمز دوم خود را وارد می‌کند.

بنابر اعلام سپس به درخواست اپراتور، شناسه قبض و شناسه پرداخت مندرج در قبض خود را وارد می‌کند و پس از شنیدن پیام اپراتور در مورد نوع و مبلغ قبض خود را از طریق کلید اعلام شده توسط اپراتور عملیات خود را تایید می‌کند و سیستم، مبلغ مورد نظر را از حساب مشتری کسر نموده و شماره پیگیری را به مشتری اعلام می‌کند.

 

نحوه‌ی پرداخت از طریق دستگاه‌های خودپرداز:

مشتری با قرار دادن کارت و رمز خود در دستگاه‌ها،‌ منوی پرداخت قبوض را انتخاب می‌کند و می‌تواند در دستگاه‌های خودپرداز مجهز به بارکد خوان، با انتخاب گزینه‌ی پرداخت از طریق بارکد خوان،‌ بارکد مندرج در قبض خود را به دستگاه نشان دهد. دستگاه شناسه قبض و نوع قبض و مبلغ قبض را جهت اخذ تایید از مشتری به او نشان می‌دهد.

تجارت الکترونیکی

نحوه‌ی پرداخت قبوض از طریق پایانه‌های فروشگاهی:

مشتری با ورود کارت در دستگاه POS و انتخاب گزینه‌ی پرداخت برروی دستگاه، اقدام به انتخاب نوع قبض می‌کند. سپس شناسه قبض و شناسه پرداخت را وارد می‌کند؛ دستگاه مبلغ را مشتری نمایش خواهد داد. با تایید مشتری،‌ دستگاه رمز را درخواست کرده و در انتها به مشتری رسید می‌دهد.

 

نحوه‌ی پرداخت قبوض از طریق اینترنت:

مراجعه به سایت www.pec.ir انتخاب گزینه‌ی "پرداخت قبض‌ها"،‌ انتخاب گزینه‌ی "قبض تلفن همراه"، " شناسه قبض " و‌ " شناسه پرداخت" را که بر روی قبض تلفن همراه درج شده است،‌ در قسمت‌های مربوطه وارد کند.

بر اساس این گزارش در صورت وارد کردن پست الکترونیک،‌ کد پیگیری پرداخت قبض، ارسال می‌گردد و با کلیک بر روی دکمه " ارسال " مبلغ قابل پرداخت نمایش داده می‌شود.

پس از اطمینان از صحت مبلغ قابل پرداخت، باید‌ بر روی دکمه "ورود جهت پرداخت" کلیک شود و پس از کلیک بر روی این دکمه صفحه مربوط به اطلاعات کارت ظاهر می‌گردد، ‌در این قسمت با وارد کردن اطلاعات کارت خود و تایید آن، مبلغ مورد نظر از حساب کارت شما کسر و قبض مربوطه پرداخت می‌شود.

بنا بر اعلام جهت تهیه "رمز اینترنتی کارت" و "رمز دوم (cvv2 )"،‌ فرد می‌تواند به واحد ارتباط با مشتریان در محل شرکت، وب سایت شرکت و یا با هر یک از شعب منتخب بانک پارسیان که مجهز به سیستم مکانیزه پاسخ گویی می‌باشند، مراجعه کند و پس از تکمیل صفحه مربوط به اطلاعات کارت و کلیک بر روی گزینه "پرداخت"، "کدپیگیری" نمایش داده می‌شود؛ فرد باید کد پیگیری را جهت پیگیری آتی نزد خود نگهداری کند.

بر اساس این اطلاعیه افرادی که دارای کارت بانک نیستند، با مراجعه به شعب بانک پارسیان و خرید کارت پرداخت اینترنت پارسیان در مبلغ مورد نظر می‌توانند نیاز خود را جهت پرداخت اینترنت قبوض برطرف کنند.

در این اطلاعیه همچنین اسامی پایانه‌های غیرحضوری فعال بانک‌ها در زمینه‌ی پرداخت غیر حضوری قبوض به این شرح اعلام شده است: بانک اقتصاد نوین، کشاورزی، تجارت، پارسیان، توسعه صادرات، سامان، صادرات، کشاورزی، مسکن، ملت و ملی.

منبع:  ایسنا


نوشته شده در شنبه 87/3/25ساعت 6:50 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

انواع ذخیره‌سازی‌ها از جمله فیلم‌برداری به شکل‌های گوناگون، در رسانه‌های مختلف و در قالب‌های مختلف صورت می‌گیرد. دلیل این امر نیز یکی امکانات فعلی و پیشرفت فناوری در آن زمینه‌هاست و دیگری نوع نیازهای بشر در امری خاص است. البته عوامل دیگری همچون قیمت، اندازه، کیفیت اطمینان و... نیز در این مساله دخیل هستند.

در زمینه فیلم‌برداری بخصوص فیلم‌برداری دیجیتال، عوامل بسیاری در نوع فناوری ثبت و ذخیره‌سازی اطلاعات تصویری دخیل هستند. به عنوان مثال در فیلم‌برداری‌های حرفه‌ای کیفیت تصویر بر حجم دوربین و حتی قیمت ارجحیت دارد در حالی که در مصارف تفریحی و خانگی وزن، ابعاد و قیمت از اولویت‌های بالاتری برخوردارند و پس از اینها مساله کیفیت مطرح می‌شود.

مسائل دیگری همچون مدت زمان فیلم‌برداری نیز در جای دیگر مطرح می‌شود. البته مهمترین خصوصیت فیلم‌های دیجیتال نسبت به آنالوگ آن است که در مرور زمان کیفیت خود را از دست نمی‌دهند و دیگر این که با امکانات امروزی، نقل و انتقال و تبدیل آنها از یک فرم به فرم دیگر به راحتی صورت می‌گیرد ویرایش آنها نیز بسیار ساده‌تر است.

مهمترین شکل‌های فیلم‌برداری دیجیتال عبارتند از: Mini DV، Digital8 ، MicroMV، DVD، دیسک سخت و حتی HD- DVD که به اختصار به آنها اشاره‌ای خواهیم داشت.

 

Mini DV

 تقریباً رایج‌ترین نوع فیلم‌برداری دیجیتال است و نوارهایی تقریباً به اندازه نوار کاست دارد که زمان آن نیز از نیم ساعت تا 2 ساعت متغیر است. این قالب تمامی امکانات فیلم‌برداری دیجیتال از قبیل تصویر خوب و صدای دیجیتال PCM استویو را به راحتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برخی از این نوارها تراشه‌ای کوچکی دارند که در بردارنده تاریخ، ساعت و دیگر اطلاعات ضبط است.

 

Digital8

 دوربین‌های Digital8 سونی  قادر هستند از نوارهای Hi8 یا 8 میلی‌متری نیز استفاده کنند که کمی بزرگتر از mini DV بوده و ارزانترند.

با استفاده از این دوربین‌ها قادر خواهید بود نوارهای 8 میلی‌متری آنالوگ قدیمی را پخش کنید و حتی آنها را به دیجیتال تبدیل نمایید که البته این خصوصیت مختص مدل‌های بخصوصی است. با توجه به چرخش سریع‌تر موتور دوربین‌های Digital8، بر روی یک نوار یک ساعته Hi8 تنها نیم ساعت فیلم ضبط خواهد شد. mini DV و Digital8 از استاندارد فشرده‌سازی DV بهره می‌گیرند.

دوربین فیلم برداری دیجیتال

MicroMV

نیز که خاص شرکت سونی است از نوارهای کوچکتری بهره می‌گیرد که دارای یک تراشه 64 کیلوبایتی، محتوی اطلاعات فیلم‌برداری است. دوربین‌های سازگار با این قالب از روش فشرده‌سازی MPEG- 2 استفاده می‌کنند.

 

MiniDVD

برخی دوربین‌های جدیدتر این قابلیت را دارند که فیلم گرفته شده را مستقیماً بر روی DVD ثبت کنند که البته نوع DVD در اغلب آنها تفاوتی ندارد به عبارت دیگر دستگاه فیلم‌برداری قادر به نوشتن mini DVD-R،  mini DVD-RW و حتی DVD- RAM هستند.

البته باید توجه داشت که به دلیل این که شکل ذخیره‌سازی روی DVD- RAMها به دلیل این که همچون دیسک سخت به صورت دایره‌های متحدالمرکز است (بر خلاف دیگر انواع که به صورت مارپیچ است) این نوع دیسک‌ها با اغلب دستگاه‌های پخش کننده ناسازگارند. بر روی یک mini DVD تا نیم ساعت فیلم با کیفیت استاندارد ضبط می‌شود.

 

دیسک سخت

 در برخی دیگر از انواع دوربین‌ها به جای دیسک‌های نوری و فیلم‌های نواری از دیسک سخت برای ضبط استفاده می‌شود. حجم کم، ظرفیت بالا و قابلیت نوشتن‌های متعدد بر روی دیسک از خصوصیات این نوع دوربین‌ها هستند. دوربین‌ها با ظرفیت متفاوتی وجود دارند. به عنوان مثال یک دوربین با 30 گیگابایت دیسک سخت بسته به کیفیت ضبط قادر به ضبط 7 تا 37 ساعت فیلم است.

 

HD-DVD

دوربین‌هایی که قادر هستند تصاویر را بر روی HD-DVD ذخیره کنند. HD-DVD یک قالب خاص است که برای ذخیره فایل‌های تصویری با وضوح بالا استفاده می‌شود. البته این دوربین‌ها در حال حاضر جدید، نسبت به دوریبین‌های دیگر گران‌تر هستند.

 

منبع: روزنامه کلیک


نوشته شده در شنبه 87/3/25ساعت 6:49 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

PayPal یک سرویس واسط برای خریدهای آنلاین است. امروزه حدود 96.2 میلیون نفر در سراسر دنیا از این سرویس برای انتقال پول از طریق ایمیل، بین خود استفاده می‌کنند. این سرویس آنچنان دارای اعتبار و اعتماد شده است که بالغ بر 95 درصد خریداران eBay از آن بهره می‌برند.

PayPal بعنوان یک واسط مالی به مردم امکان می‌دهد تا بدون رویت مشخصات کارت اعتباری یا اطلاعات بانکی یکدیگر نسبت به ارسال پول اقدام نمایند. برای استفاده از سرویس PayPal فقط به یک آدرس ایمیل معتبر و یک کارت اعتباری یا حساب بانکی معتبر نیاز دارید. به دلیل سادگی مصرف، PayPal مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

این سرویس برای خریداران رایگان است و از فروشندگان مبلغی بین 1.9% تا 2.9% انتقالی را طلب می‌کند.

اگر قصد استفاده از eBay را داشته باشید، این موسسه از شما می‌خواهد تا حسابی در PayPal باز کنید. در ضمن از سرویس PayPal برای انتقال موارد شخصی مانند جمع کردن پول برای گروه، تیم ورزشی و یا حتی خرید و فروشهای شخصی نیز استفاده می‌شود. اگر قصد فروش وسایل شخصی خود را دارید، خریدار می‌تواند از طریق PayPal پول شما را بدهد.

عده ای سئوال می‌کنند که آیا PayPal امن است؟ در جواب باید بگویم که PayPal به امنیت بانک‌های آنلاین است. هرچند که هیچ سیستمی صددرصد امن نیست اما PayPal تا حد ممکن سعی کرده تا جلوی مسائل کلاهبرداری و خطاها را بگیرد. به نظر می‌رسد که موسسه دیگری همتای PayPal نخواهید یافت.

این سرویس با بهره گیری از بهترین متخصصین در تمام زمینه‌های کاری خود، توانسته جلوی پرداخت‌های ناخواسته از حساب شما را بگیرد. درضمن خریدهای تا سقف 1000 دلار eBay از طریق PayPal بیمه می‌شود.

برای شروع بهره برداری از PayPal می‌توانید اقدام به باز کردن یک حساب شخصی نمائید. از این حساب می‌توانید اقدام به خرید از eBay کرده و برای ارسال یا دریافت پول از آن استفاده کنید. امکان ارسال وجه از طریق ایمیل برای 55 کشور و منطقه وجود دارد. محدودیت این نوع حساب آنست که فقط از حساب‌های دیگر PayPal می‌تواند وجه دریافت کند و قابلیت اخذ وجه از کارت اعتباری یا کارت بانکی را ندارد. این سرویس (باز کردن حساب و نقل و انتقال پول) مجانی است. این حساب محدودیت دریافت ماهانه دارد.

دنیای تجارت الکترونیک

حساب "Premier" علاوه بر قابلیت‌های حساب شخصی، توان دریافت کارت اعتباری، کارت بانکی و حساب بانکی را هم دارد. بعلاوه مشخصه‌هایی مانند سبد خرید و گزارش پرداخت نیز دارد. داشتن این نوع حساب مشمول پرداخت هزینه است.

نوع دیگر حساب، بیزنسی است و مخصوص افرادی است که کارهای تجاری بزرگتر دارند و یا فروشگاه آنلاین را اداره می‌کنند. این حساب می‌تواند تحت نام بیزنس شما باشد. امکانات این سیستم بسیار خوب است. برای استفاده از این حساب هم باید پول پرداخت نمائید.

حساب PayPal را می‌توان در چند دقیقه باز کرد. کارهای بررسی اعتبار، قبلا بوسیله موسسه کارت اعتباری و بانک شما انجام شده است. حال باید به PayPal بگویید که اطلاعات شما را به ایمیل‌تان وصل کند. اطلاعات شما بصورت محرمانه نزد PayPal میماند و ایمیل‌تان بعنوان PayPal ID واحد شما انتخاب می‌شود. آدرس ایمیل و آدرس ارسال بسته شما تنها اطلاعاتی است که به رویت در می‌آید.

می‌توانید به PayPal بگویید که فقط در صورت خرید، از حسابتان پول بردارد. روش دیگر اینست که پولی به PayPal بفرستید و آنرا در حسابتان نگه دارید. این روش نیز مجانی است. واریز پول به حساب شما نیز از طریق PayPal انجام می‌شود. چون این انتقال هزینه ای ندارد لذا 8 روز کاری طول می‌کشد تا پول به حسابتان واریز گردد. روش کار نیز مانند سیستم بانکی آنلاین است.

منبع: gentlesite.com


نوشته شده در شنبه 87/3/25ساعت 6:49 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

مثلاً یک کامپیوتر که در حال اجرای چند نرم افزار حجیم و سنگین است و پروسسور پنتیوم 4 آن 2400 گیگا هرتز است ممکن است اطلاعات را خیلی سریع پردازش کند اما همیشه منتظر هارد دیسک است که یک قطعه کندتر است می ماند معنی این جمله آن است که پروسسور برای انتقال اطلاعات بیشتر وقت خود را در یک انتظار بیهوده می گذراند بنابراین این پروسسور پنتیوم 4 ممکن است 50 درصد سریع تر از همتای 1600GHz خود در پردازش اطلاعات باشد در حالیکه همه اجزای دو کامپیوتر یکسان باشند بنابراین اختلاف در کارایی دو کامپیوتر ممکن است فقط 8 تا 10 درصد باشد.

بنابراین بهترین انتخاب چیست؟

اساساً هرگز نباید بدنبال بهترین و گرانترین بود بله درست است. مگر اینکه عالیترین کارایی چیزی است که دقیقاً لازم دارید. جدیدترین پروسسور و قطعات کامپیوتر اگرچه بهترین کارایی را دارد اما از نظر قیمت اختلاف بسیار زیادی با نمونه کندتر خود دارد بعلاوه زمانیکه یک پروسسور جدید راهی بازار شود نمونه قبلی آن یک افت قیمت خواهد داشت بر اساس این حقایق با یک حساب سرانگشتی برای پیدا کردن یک پروسسور سریع و در دسترس پروسسوری را انتخاب کنید که حدود 3 ماه قبل ( شاید برای ایران بیش از این زمان لازم باشد ) وارد بازار شده است این به شما اجازه می دهد که یک پروسسور پیشرفته با قیمت مناسب تهیه کنید.

اکنون چه پروسسورهایی در دسترس هستند؟

پروسسورهای کامپیوترهای امروزی که ساخت کارخانه اینتل هستند شامل اینتل پنتیوم 4 و سلرون هستند. پنتیوم 4 که انتهای کارایی را عرضه می کند و سلرون که سطح کارایی پایین تری دارد.

پروسسورها با سرعتهای مختلفی بر حسب گیگا هرتز ( معادل یک میلیارد هرتز یا یک میلیارد سیکل در ثانیه است) برای پنتیوم 4 سرعت از 1.4 گیگا هرتز تا 2.53 گیگا هرتز متغییر است و برای سلرون سرعت از 0.85 گیگا هرتز تا 1.8 گیگا هرتز متغییر است ( البته تا زمان ارائه این مقاله ).

پنتیوم 4 یا سلرون:

سئوال بهتر برای پرسیدن این است: آیا یک پنتیوم 4 می تواند کاری انجام دهد که یک سلرون نمی تواند انجام دهد؟ جواب منفی است. یک سلرون هر کاری را که یک پنتیوم 4 انجام می دهد می تواند انجام دهد فقط نه به همان سرعت حتی برای یک پنتیوم 1.7 گیگا هرتز و یک سلرون 1.7 گیگا هرتز پنتیوم 4 سریعتر است

آیا تفاوت وقتی که از تمام قدرت کامپیوتر استفاده می شود مشخص می شود؟

پاسخ مثبت است و شما متوجه تفاوت سرعت اندکی می شوید اما تفاوت زمانی چندانی برای انجام یک عمل مشخص مشاهده نمی شود. و به این دلیل اگر یک سلرون بخرید مقدار قابل توجهی در بودجه خود صرفه جویی کرده اید.

چند پیشنهاد:

به خاطر داشته باشید اگر شما درگیر حجم زیادی از کارهای گرافیکی مانند شبیه سازی 3 بعدی، ویرایش، فیلم یا بازیهای کامپیوتری هستید باید یک پنتیوم 4 همراه با مقدار زیادی RAM بخرید اگر تمام کاری که شما انجام می دهدید شامل تایپ چند نامه، گشت گذار در اینترنت یا حتی هر چند وقت یکبار بازیهای کامپیوتری است یک سلرون برای شما کافی است.

چند سازنده CPU عبارتند از:

AMD | Evergreen Technologies | IDT | Intel | National Semiconductor | RISE Technology | ST Microelectronics |

Texas Instruments |


نوشته شده در سه شنبه 87/3/21ساعت 4:39 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

مادربرد های گیگا بایت از بهترین و با کیفیت ترین مادربرد های موجود در بازار هستند که با کارت گارانتی سه ساله آواژنگ در بازار ایران موجودند. مادربرد های گیگابایت با برخورداری از بالاترین تکنولوژی ها (   All -Solid Capacitor)  توانسته عمر قطعات سخت افزاری به کار گرفته روی مادربرد مانند خازن یا سلف را بسیار بالا ببره و یا با استفاده از تکنولوژی ( Low Rds MOSFET) دمای مادربرد رو نسبت به بقیه مارک ها 16 درصد کاهش بده..

مدلهای زیر همگی cpu های دو هسته ای ( Intel core 2 due) رو ساپورت می کنند:

1-                                                               GA- 945PLM – S2

2-                                                               GA- 945PL – S3

3-                                                               GA- 945P – S3

4-                                                               GA- 965P – S3

5-                                                               GA- VM900M

6-                                                               GA- 945GZM-S2

7-                                                               GA-945 GCMX-S2

8-                                                               GA- P35-S3

9-                                                               GA- P35-DQ6

اما در مورد CPU های چهار هسته ای ، باید به ذکر این نکته بسنده کنم که هر چه قدر پول بدی همون قدر آش می خوری. قیمت CPU  های چند هسته ای به نسبت CPU های تک هسته ای گرانتر هست. علاوه بر این تجهیزات جانبی مورد نیاز آنها نیز اندکی گرانتر است. اما اگر قصد انتخاب یک CPU چند هسته ای را داشتید به چند نکته توجه کنید. اولا: قوی ترین CPU تک هسته ای از ضعیف ترین CPU 2 هسته ای ضعیف تر است و قوی ترین CPU 2 هسته ای از ضعیف ترین CPU 4 هسته ای ضعیف تر است. CPU های  چند هسته ای از هر نظر به CPU های 2 هسته ای برتری دارند، حتی از نظر قیمت.

ثانیا: در صورتی که در CPU های 4 هسته ای به دنبال CPU های نرمال تر و معمولی تری بگردید خواهید دید که هیچ تفاوتی به لحاظ قیمت با CPU  های دو هسته ای وجود ندارد. اما کارایی پردازنده 4 هسته ای حداقل 50 درصد بیشتر است.

همچنین زمانی که حرف از  FSB به میان می یاد باید به CPU تون مراجعه کنید و ببیند که چه FSB  رو ساپورت می کنه؟ اما جهت اطلاع باید گفت: تمام CPU CELERON D LGA 755 , FSB آنها دارای سرعت 533  مگا هرتز هست و معمولا تمام CPU PENTIUM 4  یا CPU PENTIUM D , FSB اونها با سرعت 800 مگا هرتز و در مدلهای با قدرت و حافظه کش بیشتر 1066 مگا هرتز کار می کنه. و دست آخر اینکه CPU INTEL Core 2 یا همون CPU های دو هسته ای با حافظه 2 مگا تا مگا بایت کش ، FSB اونها یا 1066 و یا 1333 مگا هرتز هست.

اما در میان 9 مادربرد های معرفی شده فوق مدلهای 1 و 3 و 5 و 6 و 7  همگی سرعت FSB اونها از 1066 مگا هرتز فراتر نمی ره و  تنها مدلهای 4 و 8 و 9 هستند که  FSB 1333 رو نیز ساپورت می کنند.

تمام مادربرد های فوق 4 تا شش مکان برای وصل کابل های SATA 2 دارند. معمولا سرعت انتقال داده ها توسط کابل های ساتا بسیار بیشتر از کابل های معمولی است و حتی در این مقطع که مقاله نوشته می شه, اشتباه محض هست که کسی از هارد و DVD WRITER غیر ساتا استفاده کنه.

همچنین مطلب دیگری که باید توجه داشته باشید نوع حافظه ای ( RAM ) هست که مادربرد ساپورت می کنه. مادربرد های فوق همگی حافظه های DDR2 رو ساپورت می کنند و حتی مدلهای معرفی شده  9 و 10 می توانند حافظه های جدید و گران DDR3 رو هم ساپورت  کنند.

تمام مادربرد های فوق برای کارت گرافیک خود  از بهترین نوع اسلات اون یعنی  ( PCI EXPERESS ) استفاده می کنند و حتی  در مدل 9،  دو اسلات PCI EXPERESS برای بهره گیری از دو کارت گرافیک به طور همزمان تعبیه شده است.

حتی مادربرد نوع 9 به شما امکان استفاده از یک سیستم فوق حرفه ای رو می ده که واقعاً می تونید باهاش پرواز کنید و  هر کار سنگینی رو انجام بدید. این مدل مادربرد ها به مادربرد های رادیاتور دار معروف شده، چون برای خنک کردن مادربرد از لوله های مسی به همراه رادیاتور استفاده شده است.

البته لازم به یاد آوری است که برخی از مادربرد های فوق مثل مدلهای 4 و 8 و 9 مدلهای بسیار بهتری از CPU های دو هسته ای رو ساپورت می کنند.  به عنوان مثال مدل 9, از پردازنده های Multi Core اینتل با تکنولوژی ساخت 45 نانومتر پشتیبانی می کنه که واقعاً فوق العاده است.

همچنین کارت صدای این نوع مادربرد ها همگی جزو کارت صدا های حرفه ای بازار هستند که واقعاً می تونند قویترین اسپیکر های موجود در بازار رو تغذیه کنند  و مطمئن باشید که کارت صدای مادربرد شما کم نخواهد آورد. این مادربرد ها می تونن تا هشت کانال صدا رو ساپورت کنند. معمولا روی مادربرد های  6 کانال صدا بیشتر تعبیه نشده است. اما اگه بخواهید تعداد کانالهای صداتون رو افزایش بدید این کار تو سه سوت و به راحتی قابل انجام هست.


نوشته شده در سه شنبه 87/3/21ساعت 4:37 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

اینکه ما جرات نمی کنیم برای این نیست که کارها سخت است-بلکه کارها سخت است برای اینکه ما جرات نمی کنیم!

 

اشتباه فرصتی است که هوشمندتر باشیم. هنری فورد

 

آیا می دانید که حافظه ی ماهی هر 5 ثانیه restart می شود!

 

خداوند هر گاه بخواهد انسانی را فاسد کند او را به تمامی آرزوهایش می رساند

 

آیا میدانستی طولانی ترین دوران حاملگی متعلق به فیل هندی هست که ششصد روز به طول میانجامد، بهتر است بدانید که دروان حاملگی کرگدن نیز به چهارصد و نود روز بطول می انجامد؟

 

آنانی که در خانه ی شیشه ای زندگی میکنند نباید سنگ پرتاب کنند.(ضرب المثل انگلیسی)

 

فقط پا برهنگان ریگی به کفش ندارند (اما اگر زمانی کفشدار شوند مطمئناً ریگی به کفش خواهند داشت


نوشته شده در سه شنبه 87/3/21ساعت 3:57 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

چه قدر نشنیدن ها و نشناختن ها و نفهمیدنها که به این مردم آسایش و خوشبختی بخشیده است .

 

 

بدنیا آمده ام که انسان باشم. همین! نه فرشته و نه حیوان ... یک انسان با همه نقص ها و قدرتهایش. بر آنم که همواره از انسان بودنم لذت ببرم و دفاع کنم. چیز کمی نیست.

 

شریعتی

 

 

 

چیزهایی را که دوست داری به دست آور. چون مجبور خواهی شد آنچه را که به دست
می اوری دوست داشته باشی

 

نه مرگ آنقدر ترسناک است و نه زندگی آنقدر شیرین که آدمی پای بر شرافت خود بگذارد. امام علی (ع)

 

چیز هیچ وقت از یاد آدم نمیره: دوستهای خوب و روزهای خوب 1 چیز هم هیچ وقت از دل آدم نمیره: روزهای خوبی که با دوستهای خوب گذشت...!

 

هر چه قفس تنگ تر باشد ، آزادی شیرین تر به نظر می رسد .

 

 

اگر در صحنه حق و باطل نیستی، اگر شاهد عصر خودت و شهید حق بر باطل نیستی، هر جا که میخواهی باش. چه به شراب نشسته و چه به نماز ایستاده. هر دو یکیست! (دکتر علی شریعتی)

 


نوشته شده در سه شنبه 87/3/21ساعت 3:55 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
Design By : Pars Skin