سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























سین هشتم

ایران - تهران - گوگل با نمایش خانه‌های فروشی در برنامه‌ی نقشه آنلاینش، به عنوان واسطه‌ای بین دلالان املاک و خریداران خانه عمل خواهد کرد.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این موتور جست‌وجو با اضافه کردن یک ویژگی به سرویس نقشه‌ی معروف خود، به کاربران امکان می‌دهد در نزدیک کد پستی نشان داده شده، خانه‌های فروشی را مورد بررسی قرار دهند و به این ترتیب تمایل خود را برای ورود به بازار فروش املاک که معمولا چندان با سرویس‌های اینترنتی مرتبط نیست، نشان داده است.

نتایج گوگل بر اساس قیمت و شمار اتاق‌های خانه مورد فروش فهرست‌بندی شده و همچنین در یک نقشه نشان داده می‌شود تا کاربران بتوانند مشاهد کنند چه اندازه به خیابان‌های ویژه یا حمل و نقل عمومی نزدیک است.

بر اساس این گزارش، شمار محدودی از جزئیات خانه به همراه عکس‌ها در صفحه نتایج گوگل نشان داده می‌شود و اگر یک کاربر اطلاعات بیش‌تری بخواهد می‌تواند با کلیک به سایت مشاور املاکی هدایت شود که خانه مذکور را در فهرست قرار داده است.

تبلیغات کنندگانی که مایلند در منطقه تحت پوشش سرویس گوگل خانه‌ای بفروشند می‌توانند همانند صفحه‌ی نتایج جست‌وجوی معمولی گوگل با پرداخت پول خانه‌های خود را در کنار نتایج گوگل قرار دهند اما هیچ تبلیغاتی هنوز در این سرویس انجام نمی‌گیرد.
وبمسترها پولدار شوید !! هر کلیک 250 ریال

 وبمسترها پولدار شوید !! هر کلیک 250 ریال

 وبمسترها پولدار شوید !! هر کلیک 250 ریال


نوشته شده در جمعه 87/3/17ساعت 4:17 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

ایران - تهران - پورتال اینترنتی چینی Sina.com در جریان معطوف شدن توجه جهانی به چین به دنبال زلزله هفته‌ی گذشته در این کشور، سایت خبری انگلیسی زبان خود را راه‌اندازی کرد.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس و مدیر اجرایی پورتال سینا اظهار کرد: ما اکنون را برای راه‌اندازی سایت خبری انگلیسی زبان خود انتخاب کرده‌ایم زیرا مایلیم پوشش لحظه به لحظه از زلزله را برای مردم جهان که نگران این حادثه تاسف بار هستند فراهم کنیم.

پورتال سینا قصد دارد در درازمدت سایت خبری انگلیسی زبان خود را به پنجره‌ای برای جامعه‌ی بین‌المللی به‌منظور دسترسی آسان به اطلاعات مربوط به چین و آشنایی بیش‌تر با این کشور مدرن تبدیل کند.

نوشته شده در جمعه 87/3/17ساعت 4:16 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

ایران - تهران - آخرین آمار سال 2007 در خصوص کاربران اینترنت و میزان استفاده از موتورهای جست‌وجو نشان می‌دهد که 57 درصد از کاربران اینترنت هر روز حداقل یک بار وارد این موتورها شده و 85 درصد از ترافیک هدفمند در اینترنت توسط موتورهای جست‌وجو ایجاد می‌شوند.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، داوود زارعیان - استاد دانشگاه - در نشستی با عنوان نقش موتورهای جست‌وجوی اینترنتی در مدیریت افکار عمومی جهان با بیان این که در دنیا از نظر کیفیت اینترنت رتبه‌ی خوبی نداریم زیرا اینترنت هنوز وارد زندگی مردم نشده است، به تعداد 18 میلیون کاربر اینترنت در حال حاضر در ایران اشاره کرد و گفت: با وجود امکان دسترسی به اینترنت در بیش از 900 شهر سرعت گسترش و توسعه اینترنت در مقایسه با دیگر رسانه‌ها فوق‌العاده است و نگرانی موجود در مورد این مدیا این است که مورد استفاده‌ی تجاری قرار بگیرد.

او افزود: طبق آمار سال گذشته 93 درصد از خریداران کالا و خدمات برای یافتن سایت مورد نظر خود از موتورها استفاده کرده، به طور متوسط 75 تا 80 درصد بازدیدهایی که از یک وب‌سایت صورت می‌گیرد از درگاه موتورهای جست‌وجو است.

به گفته‌ی او پرطرفدارترین بخش اینترنت پس از نامه‌های الکترونیکی، سایت‌های موتور جست‌وجو می‌باشد و نکته جالب این که اکثریت مردم فقط دو صفحه اول از نتیجه بازگشت توسط موتورهای جست‌وجو را بررسی می‌کنند.

زارعیان وظیفه‌ی موتور جست‌وجو را یافتن کلمات کلیدی در فایل‌ها و سندهای وب جهانی عنوان کرد و انواع جست‌وجوگرها را جست‌وجوگر پیمایشی، فهرست‌های دست نویسی شده، ترکیبی با نتایج مختلف و ابر جست‌وجوگر معرفی کرد.

وی از گوگل به عنوان جستجوگر پیمایشی نام برد که فهرست را به صورت خود کار تشکیل می‌دهد، اطلاعات را ذخیره می‌کند و به ترتیب اهمیت در اختیار کاربر قرار می‌دهد و در تعریف فهرست‌های دست نویسی شده، گفت: در این موتور اگر کاربری با هزینه یا به صورت اسپانسری فهرست را تکمیل کرده باشد در معرض جست‌وجو قرار می‌گیرد.

زارعیان همچنین اظهار کرد: جست‌وجوی ترکیبی با نتایج مختلف ترکیبی از دو حالت قبلی است و ابر جستجوگر موتورهای جدیدی هستند که به طور همزمان از چند موتور استفاده می‌کنند که معروف‌ترین آن‌ها dogpile است.

او از عنکبوت (spider)، خزنده (crawler)، بایگانی کننده (Indexer)، پایگاه داده (Data base) و سیستم رتبه‌بندی (ranking) به عنوان بخش‌های مجزای یک موتور جست‌وجوی اینترنتی نام برد.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از نشست به نقل از آلفرد سووی، افکار عمومی را ضمیر باطنی یک ملت خواند که قدرت گمنام یک نیروی سیاسی است که در هیچ قانونی پیش‌بینی نشده است و ادامه داد: رسانه‌ها، ارتباطات میان فردی، رهبران افکار و عواملی دیگر چون مذهب، خانواده، مدرسه، کلمات، روابط بین‌الملل و اینترنت از مجاری تشکیل دهنده‌ی افکار عمومی هستند.

او با اشاره به نسل جدید رسانه‌ها که شامل وبلاگ‌ها، پایگاه‌های وب و تلفن‌های همراه می‌شود در اهمیت موتورهای جست‌وجو در استفاده از اینترنت به عنوان مهمترین رسانه گفت: زندگی در این دنیای مجازی بدون موتورهای جست‌و‌جو بسیار سخت و یا غیرممکن است.

زارعیان افزود: تبلیغات، تکرار، دسته‌بندی مطالب و کلمات مورد نظر در ده نتیجه اول، بمباران خبری در اینترنت، ارائه امار، ارایه جذاب و دیدنی و استفاده‌ی تبلیغاتی از پست‌های الکترونیکی از عوامل چگونگی تاثیر موتورهای جست‌وجو بر افکار عمومی هستند.

این کارشناس در خصوص عوامل موثر در افزایش جست‌وجو به طراحی اصولی سایت، دقت در نوشتن برچسب‌های متا، بهینه‌سازی سایت برای موتورها، حساسیت موتورهای جست‌و‌جو به نام صفحه‌ی توضیحات آن و نیز ارایه‌ی خدمات رایانه که در صدر قرار گرفتن اهمیت قرار دارد، اشاره کرد.

نوشته شده در جمعه 87/3/17ساعت 4:16 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

ایران - تهران - یک هکر کنترل سایت فضاپیمای فونیکس مارس لندر را به دست گرفته و تیتر اخبار آن را تغییر داد.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سخنگوی این ماموریت فضایی با اعلام خبر فوق اعلام کرد: اخبار ارسال شده در مورد ماموریت این فضاپیما در روز جمعه با امضای یک هکر عوض شده و یک لینک بازدیدکنندگان را به یک وب‌سایت خارجی هدایت ‌کرد.

براساس این گزارش، سایت این فضاپیما که تحت میزبانی دانشگاه آریزونا است، در طول تلاش کارشناسان رایانه‌یی برای برطرف کردن مشکل تعطیل شد؛ فضاپیمای فونیکس مارس لندر، یکشنبه گذشته برروی مریخ فرود آمد.

نوشته شده در جمعه 87/3/17ساعت 4:14 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

ایران - تهران - مایکروسافت هشدار داد که حفره‌ی امنیتی فاش شده در مرورگر سفاری اپل ممکن است آسیب‌های شدیدتری برای کاربران ویندوز داشته باشد.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آسیب‌پذیری امنیتی سفاری که ابتدا در 15 ماه می از سوی یک محقق امنیتی فاش شد، به نفوذگران اجازه می‌دهد با فایل‌های قابل اجرا به رایانه قربانی رخنه کنند.

اما بر اساس یافته‌های یک محقق امنیتی، اگر این حفره‌ی امنیتی به همراه آسیب‌پذیری ترمیم نشده‌ی دیگری که در اینترت اکسپلورر است مورد بهره‌برداری قرار گیرد، نفوذگران می‌توانند نرم‌افزارهای غیر مجاز را در رایانه قربانی اجرا کنند.

بر اساس اظهارات این محقق، حفره‌های سفاری و اینترنت اکسپلورر آسیب‌پذیری‌های متوسطی هستند که در کنار هم حفره‌ی خطرناکی را به وجود می‌آورند که اجرای کدهای مخرب از راه دور را امکان‌پذیر می‌سازد.

مایکروسافت این مساله را جدی گرفته و با انتشار یک راهنمای امنیتی از کاربران درخواست کرد تا زمان انتشار به‌روزرسانی از سوی این شرکت و اپل، استفاده از مرورگر سفاری را محدود کنند اما بر اساس این گزارش، اپل با این آسیب‌پذیری به عنوان یک مشکل امنیتی برخورد نمی‌کند که این واکنش انتقاد جامعه‌ی امنیتی را برانگیخته است.

نوشته شده در جمعه 87/3/17ساعت 4:13 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

ایران - تهران - دومین جلسه‌ی تدوین فهرست حروف و کاراکترهای مجاز زبان‌هایی که از الفبای عربی استفاده می‌کند برای آدرس‌دهی در اینترنت تشکیل شد.

سیاوش شهشهانی - مسوول ثبت دامنه‌های ir - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: با برگزار شدن این نشست شاهد پیشرفت‌های چشم گیری در زمینه‌ی تدوین فهرست و کاراکترهای زبان عربی در آدرس‌دهی اینترنت خواهیم بود.

به گفته‌ی او این نشست اواخر هفته‌ی گذشته و با حضورنمایندگانی از ایران، پاکستان، تعدادی از کشورهای
عربی، نماینده‌ی آیکان و تهعدادی از شرکت‌های ثبت کننده‌ی نام دامنه در دبی برگزار شد.

وی ادامه داد:‌ در جلسه‌ی اخیر موضوع عدم حذف حرکت‌های عربی را پیش گرفتیم تا از اعداد و ارقام سوءاستفاده صورت نگیرد و به صورت مخلوط استفاده نشوند، به طوری که اعداد فارسی و عربی را کاملا تفکیک شده با کدهای جدا استفاده کنیم، همچنین نیم فاصله نیز مجاز اعلام شد.

نوشته شده در جمعه 87/3/17ساعت 4:12 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

ایران - تهران - براساس قانون برنامه‌ی چهارم توسعه‌ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و در پی ایجاد دفاترICT روستایی به عنوان پیشخوان دولت در برخی مناطق کشور و فراهم آوردن تسهیلات لازم برای عرضه‌ی خدمات دستگاه‌های اجرایی، تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و وزارت نیرو به منظور همکاری‌های مشترک در زمینه‌ی ارایه خدمات در حوزه آب، برق و فاضلاب از طریق این دفاتر امضا و مبادله شد.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدپرویز فتاح - وزیر نیرو - در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که صبح امروز برگزار شد، با ابراز خرسندی از ایجاد همکاری مناسب بین این دو وزارت‌خانه‌ اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما روش سنتی ارایه‌ی خدمات در عرصه‌ی آب و برق کشور در شهر و روستا بود که خوشبختانه این دغدغه برطرف شد و مردم برای این‌گونه خدمات به طی مسافت زیاد نیازمند نیستند و این موضوع خود از بسیاری از سفرها کاسته و به کاهش هزینه‌ها منجر شده است.

وی ادامه داد: ما در این زمینه از روستاها شروع کردیم و در واقع گام اول را برای روستاییان برداشتیم تا تمام آن‌ها بتوانند از این طریق تحت پوشش قرار گیرند و البته قصد داریم تمام شهرها را نیز از طریق دفاتر و امکاناتی که در سطح کشور ایجاد شده مجهز کنیم و راه زیادی نداریم تا زمانی که بتوانیم تمام خدمات را به صورت الکترونیکی و از طریق این فن‌آوری انجام دهیم.

وزیر نیرو با بیان این که در حال حاضر 21 میلیون مشترک برق داریم اظهار کرد: در زمینه‌ی آب و فاضلاب نیز 15 میلیون مشترک داریم که اگر این میزان مشترک بخواهند برای پرداخت قبوضشان و یا درخواست‌هایی که دارند سفر کرده و هزینه‌های را پرداخت کنند، این رقم افزایش یافته و می‌توان گفت که هزینه‌ها و از طرفی زمان بسیاری را نیز به خود اختصاص می‌دهد.

وی تاکید کرد: به طور قطع مردم از خدمات همه امکاناتی که فراهم می‌آوریم بهره‌مند می‌شوند و این موضوع خود باعث کاهش هزینه‌های دولت خواهد شد.

در ادامه محمد سلیمانی - وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات - با بیان این که در حال حاضر بیش از 53 هزار روستا دارای برق و ارتباطات هستند گفت: در حدود شش هزار روستا به دفاتر ICT روستایی مجهز شدند که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن این است که دارای بانک هستند و مسائل پولی و مالی در کنار یکدیگر حل شده است.

وی با تاکید بر این که پست بانک از نظر تعداد نقاط دسترسی اولین بانک محسوب می‌شود گفت: در شهرها نیز نزدیک به دو هزار دفتر وجود دارد و این آمادگی را داریم که در هر زمینه‌ای که نیاز باشد، برنامه‌ریزی کرده و کارها را به سرانجام برسانیم.

او ادامه داد: پست بانک می‌تواند عملیات مالی و پولی را مدیریت کرده و کارها را به صورت الکترونیکی انجام دهد و با مدیریتی که حاکم شده سودآوری خوبی در این حوزه وجود خواهد داشت.

بنا بر اعلام، محورهای اصلی مورد همکاری در این تفاهم‌نامه تعیین خدمات قابل ارایه در حوزه آب، برق و فاضلاب جهت انجام از طریق دفاتر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات روستایی، تعیین راهکارهای مدیریتی و اجرایی جهت هدایت و انجام فعالیت‌های مرتبط با موضوع همکاری مشترک در سطح استان‌ها، تدوین ضوابط جهت اجرای آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی در ارتباط با موضوع همکاری مشترک، برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی مشترک مراحل مختلف کار و تهیه و تدوین برنامه آگاهی‌سازی عمومی، همکاری و مشارکت در زمینه ایجاد نظام نظارت بر برنامه‌های مشترک محسوب می‌شود.

نوشته شده در جمعه 87/3/17ساعت 4:12 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

ایران - تهران - عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور با طرح این سوال که آیا آنچه ما از آن به‌نام اینترنت یاد می‌کنیم، باید چنین باشد، گفت: تقریبا فراموش کرده‌ایم که اینترنتی با کیفیت مطلوب و منطبق با استانداردهای جهانی چیست و چه تاثیری بر مجموعه خدمات مرتبط ما شامل تلفن اینترنتی و یا گشت و گذاری ساده در شبکه‌ی جهانی اینترنت دارد؛ حتی کاربران ما نیز این مهم را که کاملا محق دریافت آن هستند، فراموش کرده‌اند.

پیام کرباسی - مسوول کارگروه VoIP در سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در پی قطعی فیبر نوری در یکی از مسیرهای ارتباطی کشورمان با سنگاپور در روز دوشنبه هفته گذشته که ارتباط اینترنتی کشور را تا اواسط روز چهارشنبه با اختلالات فراوانی مواجه ساخت، یکی از اعضای هیات مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت با تایید این خبر، تصریح کرده بود " ظرفیت ما در حالت عادی نزدیک به 30 درصد بیش‌تر از نیاز است و در واقع می‌توان گفت در ساعاتی که پیک ترافیک داریم بیش‌تر از ظرفیت برای ما ترافیک نمی‌آید" و این در حالی است که کل کشور طی قریب به 8 ماه گذشته، از نابه‌سامانی در کیفیت پهنای باند ارتباطی با شبکه اینترنت برخوردار است.

عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور با بیان اینکه شرکت‌های اینترنتی به غیر از روزهای تعطیل رسمی، دیگر هرگز شاهد کیفیتی عاری از اختلالات و نوسانات وافر، نبوده‌اند، گفت: اگر به فرمایشات این مقام آگاه که در جایگاه یکی از مسوولان روابط عمومی شرکت زیرساخت نسبت به اطلاع‌رسانی در اذهان عمومی اقدام کرده‌اند، اندک توجهی کارشناسی داشته باشیم؛ با توجه به عدم امکان بهره‌برداری از تمامی باند خریداری شده توسط شرکت‌هایی که مشتری پهنای باند اینترنت شرکت زیرساخت هستند، به نظر می رسد در حالتی خوش بینانه، ضعف اجرایی در واحد فنی این شرکت، مدیران محترم را در این تصور اشتباه که دیگر ترافیکی بیش از ظرفیت فعلی برای ایشان ارسال نمی شود، قرار داده است.

مسوول کارگروه VoIP در سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران تاکید کرد: پر واضح است که اکثر کارشناسان و تکنسین‌های پشتیبانی فنی ایشان، به مشکلات فنی داخلی خود آگاه بوده و در پی تماس‌های مکرر با امور پشتیبانی فنی، همواره اذعان دارند که در ساعات اوج مصرف (از حدود ساعت 9 تا 17)، اصطلاحا "ظرفیت گیت‌وی‌ها و روترهای مخابرات تکمیل است و کاری از دست ما ساخته نیست".

این کارشناس خاطر نشان کرد: البته صحت کلام و صدق گفتار این مهندسان زحمتکش را ارج می نهیم ولی در تکذیب اخبار مرتبط با "کمبود پهنای باند اینترنتی کشور" و "مشکلات کیفی ارتباطات اینترنتی کشور در ساعات اوج مصرف" که توسط مدیران ارشد شرکت‌ها و ادارات مختلف وابسته به مخابرات دولتی صورت می پذیرد، همواره در تعجب هستیم.

او تاکید کرد: به راستی، آیا خیلی دشوار است که از نظر فنی کارشناسی کرده و صحت دو ادعای "عدم ارسال ترافیک بیش از میزان ظرفیت فعلی (در ساعات اوج مصرف) برای مخابرات" و یا "عدم توان ارایه خدمات به میزان فروخته شده" را تشخیص داده، معمای پهنای باند اینترنتی کشور را حل کرد؟

به گفته‌ی او بسیاری مصارف حرفه‌یی‌تر خود از اینترنت را به ساعاتی پیش و یا پس از ساعات اوج مصرف منتقل می کنند، حال آنکه با توجه به نرخ گران اینترنت در کشور، وجود چنین مزاحمت‌هایی برای یک شهروند ایرانی، از نگاه قانونی و یا عرفی، جایگاهی ندارد.

او تصریح کرد: آیا نباید برای پایش کیفیت و کمیت ارایه پهنای باند ارتباط با اینترنت که در حال حاضر کماکان تنها به صورت انحصاری توسط مخابرات دولتی تامین می‌شود، نهادهای نظارتی و سازمان‌های بازرسی، از نزدیک روند لحظه به لحظه‌ی ارایه این خدمات را بررسی، آسیب‌شناسی و با نگرشی کاربر محور، چالش‌های پیش روی این قشر از جامعه را که همواره در اسناد چشم‌انداز 20 ساله کشور و مصالح ملی، درصدد بهبود وضعیت و افزایش ضریب نفوذ آن در کشور هستیم، ارزیابی کنیم؟ آیا شناسایی گلوگاه‌ها یا موانع فنی و میزان صحت اظهار نظرات مقامات مسوول دولتی در این خصوص، به سادگی امکان‌پذیر نیست؟

کرباسی تاکید کرد: خوشبختانه شنبه، 11خردادماه را پس از ماه‌ها، می توان به عنوان اولین روز شنبه با کمترین میزان ریزش بسته‌های اطلاعاتی (Packet Loss) و نوسانات تاخیر در ارسال و دریافت آن‌ها (Jitter) به خاطر سپرد.

او تصریح کرد: بدینوسیله از تلاش‌ها و پیگیری‌های کلیه پرسنل، متخصصان ارجمند و مدیران محترم شرکت زیرساخت قدردانی کرده و امیدواریم با پایش دقیق کیفیت خطوط ارتباطی شبکه کشور با اینترنت، مانع از برهم خوردگی کیفیت خاصه در ساعات اوج ترافیک باشند.

به گفته‌ی او بنا به گزارشات کارشناسی دریافتی از اکثر نقاط کشور، تقریبا از حوالی ظهر روز چهارشنبه، همانند دیگر هفته‌ها، کیفیت ارتباط با شبکه جهانی اینترنت رو به بهبود گذاشته و این روند تا پایان روز شنبه پایدار بوده است و امیدواریم به همت همه دست اندرکاران عرصه مخابرات کشور، شاهد ثبات و دوام شرایط کمی و کیفی اخیر باشیم.

نوشته شده در جمعه 87/3/17ساعت 4:11 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

ایران - تهران - مهندسان با آزمایش ماهواره‌ی اینترنتی ژاپنی که به تازگی راه‌اندازی شده، موفق شدند ارتباط اینترنتی دو سویه‌ای را ایجاد کنند که در هر دو سو با سرعت 1/2 گیگابیت بر ثانیه کار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنا بر اعلام سازمان اکتشاف هوا و فضای ژاپن و موسسه ملی اطلاعات و فن‌آوری ارتباطات این کشور، این سرعت رکوردی برای ارتباطات ماهواره‌یی است.

در بخشی از بررسی ماهواره ی کیزونا، آزمایش‌هایی در دوم ماه می ‌انجام گرفت و که در آن‌ها داده‌ها در دو کانال 622 مگابیت بر ثانیه به این ماهواره و از آن به آنتن گیرنده ارسال شد که مجموع سرعت انتقال داده‌ها با یکدیگر 1/2 گیگابیت بر ثانیه بود.

ماهواره‌ی اینترنتی کیزونا در 23 ماه فوریه و به منظور فراهم کردن ارتباطات اینترنتی پرسرعت به خانه‌ها و اداره‌ها در مناطق دور افتاده و به سازمان‌ها به عنوان بک آپ در هنگام بلایا و فجایع طبیعی و به منظور بهبود لینک‌های ارتباطی منطقه‌یی در آسیا راه‌اندازی شد.

نوشته شده در جمعه 87/3/17ساعت 4:10 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

ایران - تهران - عضو هیات مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت از قطعی فیبر نوری در یکی از مسیرهای ارتباطی کشورمان با سنگاپور خبر داد.

محمدتقی خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که این قطعی صبح امروز اتفاق افتاده است گفت: کمتر از 10 درصد ارتباط کشور بر روی این مسیر که در خارج از کشور است، قرار دارد.

وی با بیان این که با این قطعی در ساعات عادی مشکلی در زمینه‌ی ارتباطی نداریم گفت: البته ممکن است در ساعاتی که پیک ترافیکی محسوب می‌شود با کندی سرعت اینترنت مواجه شویم؛ این قطعی در کمتر از پنج درصد ارتباط مشکل ایجاد می‌کند.

عضو هیات مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: ظرفیت ما در حالت عادی نزدیک به 30 درصد بیش‌تر از نیاز است و در واقع می‌توان گفت در ساعاتی که پیک ترافیک داریم بیش‌تر از ظرفیت برای ما ترافیک نمی‌آید، بنابراین منطقی نیست که ما در کمتر از 10 درصد مسیر با مشکل مواجه باشیم و این موضوع اختلالات زیادی را موجب شود.


نوشته شده در جمعه 87/3/17ساعت 4:8 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
Design By : Pars Skin