سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























سین هشتم

عمل اسکن کامپیوتر برای یافتن فایل های جاسوسی و مخرب همواره یکی از خسته کننده ترین عملیات برای کاربران بوده است. چرا که مدت زمان نسبتأ زیادی طول میکشد تا نرم افزار مربوطه کل هارد را اسکن نماید. همچنین هنگام این کار به علت جستجوی فایلها توسط نرم افزار امکان انجام کار دیگری برای کاربر با کامپیوتر وجود ندارد. نرم افزار Spybot - Search & Destroy نیز یکی از نرم افزارهای محبوب برای اسکن و نابودی نرم افزارهای جاسوسی ، تروجانها و بدافزار ها است. این نرم افزار برای موضوعی که در ابتدا اشاره کردیم راه چاره ای اندیشیده است ، اما به شکلی مخفی! در این ترفند قصد داریم به معرفی بازی مخفی نرم افزار Spybot - Search & Destroy بپردازیم که به وسیله آن میتوانید هنگام اسکن کامپیوتر ، خود را سرگرم یک بازی جذاب نمایید! لینک دانلود این نرم افزار کم حجم نیز موجود میباشد.


برای این کار:

شما ابتدا به نسخه 1.4 برنامه Spybot - Search & Destroy نیاز خواهید داشت. در صورتی که آن را نصب نموده اید نرم افزار را اجرا کنید.
در صفحه اصلی برنامه ، در قسمت بالایی صفحه ، زیر دکمه Help و در کنار عبارت Search & Destroy ، تصویر یک دوربین کوچک وجود دارد.
حال کافی است روی این دوربین کلیک کنید ، با این کار ابتدا یک صدای اسب خواهید شنید و سپس در صفحه ای جدید بازی اجرا خواهد شد.
این بازی که شباهت ظاهری به بازی Minesweeper موجود در ویندوز دارد ، نحوه کار آن بدین گونه است که بایستی با تغییر مربع های داخل بازی نهایتأ به نقاشی از لئونارد داوینچی برسید.

شما میتوانید این نرم افزار کاربردی را با حجم تنها 4 مگابایت از سایت Download.com دریافت کنید:
http://www.download.com/3000-2144-10122137.html


نوشته شده در دوشنبه 87/3/27ساعت 4:54 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

در صورتی که شما نیز از پرینترهای Epson استفاده میکنید احتمالأ متوجه شده اید که هنگامی که کارتریج Epson در حال تمام شدن است ، پرینتر یکدفعه از کار باز ایستاده و پیغامی را صادر می‌کند. بدین ترتیب دیگر به جوهر باقی مانده توجهی نکرده و زمانی شروع به‌کار می‌کند که کارتریج جدیدی به کار گرفته شود. با این کار همواره مقداری از جوهر کارتریج هدر میرود اما چه بهتر که از آخرین قطره جوهر بتوان استفاده کرد. در این ترفند قصد داریم تا روشی به منظور این کار معرفی کنیم.


پخش کننده جوهر در اپسون با یک چیپ کار می‌کند که به درایور چاپگر اطلاعاتی در مورد میزان جوهر موجود می‌دهد.

یکی از فواید این مسئله این است که دیگر شما مجبور به دور انداختن اوراق چاپ شده به علت تمام شدن یک یا چند رنگ در هنگام چاپ نباشید.

این چیپ در بعضی از مدلهای کارتریج به درستی عمل نمی‌کند. به همین علت هم در بعضی مواقع خواستار یک کارتریج پر از جوهر می‌گردد و دیگر کاری به جوهر باقی مانده ندارد. البته از بعد از دادن پیغام هم می‌توانید اوراق خود را به چاپ برسانید، اما خودتان باید با چشم مواظب باشید که مشکلی پیش نیاید و در صورت مشاهده اولین کمبود رنگ، آن را عوض کنید.

اگر چاپگر بدون جوهر کار بکند این امکان وجود دارد که هد چاپگر آسیب ببیند.

ابزار SSC Service Utility را که می‌توانید از آدرس www.pcwelt.de/downloads/druck-dtp/druck/100906 دریافت کنید، می‌تواند نشان دهنده جوهر را در بیش از 100 چاپگر اپسون تغییر دهد. اینکه آیا مدل شما نیز در این میان پیدا می‌شود یا نه را می‌توانید در سایت زیر چک کنید: www.ssclg.com/epsone.shtml حتی اگر علاقه‌مند نیستید، باز هم یکبار دیدنش ضرری ندارد.

زیر گزینه “Configuration” مدل چاپگر خود را انتخاب کنید. در گزینه “Ink Monitor" می‌توانید میزان جوهر هر کدام از منابع خود را مشاهده کنید. اگر ابزار را ببندید، به عنوان آیکونی در Systray پدیدار می‌گردد. با دگمه راست ماوس بر روی آیکون کلیک کنید و گزینه "Reset Counters" را انتخاب کنید. اکنون این امکان برای شما وجود خواهد داشت که توسط گزینه "Reset all Counters" چیپهای تمامی منابع را به عقب باز گردانید. به عنوان جایگزین می‌توانید نشاندهنده هر جوهر را جداگانه انتخاب کنید. اگر کار را درست انجام داده باشید، گزینه "Ink monitor" منبع پری را به شما نشان خواهد داد. اگر پیغام زیر به شما داده شد: "...Please use ink freezer..." نمی‌توانید نشان‌دهنده کارتریج را تغییر دهید. به جای این کار می‌توانید عدد استاندارد جوهر را ساکن سازید. برای این کار (ترفندستان) باید به پخش کننده جوهر یک کارتریج اصلی پر را نسبت دهید که میزان اعداد آن جایگزین اعداد قدیمی شوند.

با دگمه راست ماوس بر روی آیکون SSC Service Utility کلیک کرده و گزینه زیر را انتخاب کنید: “Cartridge exchange, Move head to exchange Position” اکنون منابع به موقعیت تعویض در می‌آیند بدون اینکه نرم‌افزار خدماتی اپسون، این مسئله را یادداشت کند. جوهر جدید را جایگزین کنید، چند خط چاپ کرده و عدد استاندارد جوهر را توسط گزینه “Ink Freezer, Store Counters Values" ذخیره کنید. سپس دوباره منبع قدیمی را جایگزین کنید.

اکنون چیپ را توسط گزینه "Ink Freezer, Restore Values Back" با عدد جوهر جدید، initialize کنید. اگر پیغام "Ink Counters Value restored" ظاهر شد، موفق شده‌اید اما اگر گزینه "Wrong Stored data" به چشمتان خورد، چاپگر متوجه تعویض کارتریج شده و اینگونه مانع از تعویض عدد می‌شود. گاهی‌اوقات دربار دوم این عمل صورت می‌پذیرد.

توجه: اگر هنوز زمان زیادی تا استفاده از ترفند گفته شده در مورد کارتریج جدید در پرینتر شما باقیمانده است بهتر است زودتر از این ترفند استفاده نکنید.

(به نقل از PCWorldIran)

نوشته شده در دوشنبه 87/3/27ساعت 4:54 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

در حال حاضر اکثر کاربران اینترنت ، نام فایرفاکس ، مرورگر محبوب وب را شنیده اند و با یکبار استفاده آن را جایگزین اینترنت اکسپلورر کرده اند. این مرورگر فوق العاده که از نظر سرعت و امنیت از هر جهت نسبت به IE برتر است در داخل خود ترفندهایی نیز نهفته است. در این ترفند قصد داریم به معرفی 12 راه برای استفاده بهتر و بهینه تر از قسمت های مختلف فایرفاکس پرداخته ایم که این مرورگر را پیش از پیش کاربردی تر میکند.


1- فضای نمایش بیشتر
آیکون‌های موجود در نوار ابزار را کوچک‌تر کنید.به این آدرس بروید. View - Toolbars - Customize و “Use small icons ” را تیک بزنید.

2- کلمات کلیدی هوشمند
به وسیله‌ی این ترفند می‌توانید موتور جست‌وجوی دلخواه خود را به موتورهای جست‌وجوی فایرفاکس اضافه کنید. بر روی موتور جست‌وجوی دلخواهتان راست کلیک و گزینه‌ی” Add a Keyword for this search ” را انتخاب کنید.
بعد یک اسم و یک کلمه‌ی کلیدی به آن بدهید. ( به عنوان مثال من جعبه‌ی سرچ سایت mashable را در نظر می‌گیرم و نام آن را mashable و کلمه‌ی کلیدی را هم mash انتخاب می‌کنم. ) حال برای سرچ کلمه‌ی iphone در سایت mashable کافی است در نوار آدرس فایرفاکس “mash iphone ” را تایپ کنم و اینتر را بزنم. به همین سادگی می‌توانید موتورهای جست‌وجوی دیگری را نیز به فایرفاکس اضافه کنید.

3- میانبرهای صفحه کلید
یادگیری این میانبرها شاید وقت زیادی بگیرد. ولی وقتی آن‌ها را فرا بگیرید، گشت‌وگذار شما در اینترنت سریع‌تر می‌شود. لیست زیر پرکاربردترین میانبرها را شامل می‌شود.
اسکرول‌بار ( page down و page up )
جست‌وجو ( Ctrl+F ) یا ( F3 )
جست‌وجوی سریع ( / )
پیدا کردن مورد بعدی ( Alt+N ) یا ( Ctrl+G )
اضافه کردن به بوکمارک ( ‍Ctrl+D )
ایجاد تب جدید ( Ctrl+T )
باز کردن آخرین تب بسته شده ( Ctrl+Shift+T )
رفتن به قسمت جست‌وجو ( Ctrl+K )
رفتن به نوار آدرس ( Ctrl+L )
بزرگ کردن اندازه‌ی متن ( Ctrl+= )
کوچک کردن اندازه‌ی متن ( Ctrl+- )
بستن تب ( Ctrl+W )
بارگذاری مجدد ( F5 )
نمایش به صورت تمام صفحه ( F11 )
رفتن به صفحه‌ی خانه ( Alt+Home )
4) تکمیل آدرس به صورت خودکار.
یک میانبر دیگر که کاربرد آن به مانند میانبرهای بالا رایج نیست. در نوار آدرس ( ‍Crtl+L )، نام سایت را بدون ” WWW ” و
” com. ” تایپ کنید. سپس Ctrl+ Enter را فشار بدهید. قسمت‌های پرنشده به صورت خودکار نوشته می‌شوند. برای ” net. ” از Shift+Enter و برای ” org. ” از Ctrl+Shift+Enter استفاده کنید.

5- حرکت در بین تب‌ها
به جای استفاده از ماوس برای انتخاب تب‌ها، می‌توانید از صفحه کلید استفاده کنید.
رفتن به تب بعدی ( Ctrl+Tab ) یا ( ‍Ctrl+ page down )
رفتن به تب قبلی ( Ctrl+Shift+Tab ) یا ( Ctrl+page up )
رفتن به تب موردنظر بوسیله‌ی انتخاب شماره‌ی آن ( Ctrl+1-9 )

6- میانبرهای ماوس
بازکردن در یک تب جدید ( کلیک وسط بر روی لینک ) یا ( کلیک چپ+Ctrl )
صفحه‌ی قبلی ( Shift+Scroll down )
صفحه‌ی بعدی ( Shift+Scroll up )
بزرگ کردن اندازه‌ی متن ( Ctrl+Scroll down )
کوچک کردن اندازه‌ی متن ( Ctrl+ Scroll up )
بستن تب ( کلیک وسط بر روی تب )

7- پاک کردن آیتم‌ها از history نوار آدرس
فایرفاکس می‌تواند به صورت خودکار، URL هایی را که قبلا بازدید کرده‌اید، نشان دهد. اما شاید شما نخواهید این URL‌ها نشان داده شوند. به نوار آدرس بروید. بر روی زبانه‌ی کوچک سمت راست آن کلیک کنید. بوسیله‌ی کلیدهای جهت‌دار صفحه کلید، URL مورد نظر خود را انتخاب و توسط تکمه‌ی delete، آن را حذف کنید.

8- User chrome
اگر از ظاهر و امکانات فایرفاکس خود خسته شده‌اید، می‌توانید بوسیله‌ی ساختن UserChrome.css ، تغییراتی در فایرفاکس ایجاد کنید. البته کار با آن کمی پیچیده است و خواندن این راهنما را توصیه می‌کنم.

9) about:config
مکان اصلی برای ایجاد تغییر در فایرفاکس که کار با آن خیلی هم پیچیده نیست. شما می‌توانید با تایپ about:config در نوار آدرس به این صفحه بروید. این قسمت تا حدودی شبیه ساختار رجیستری ویندوز میباشد و از 4 شاخه تشکیل شده است:
Prefrence Name :این قسمت همان طور که از ظاهرش پیداست نام دستور العمل رو یدک میکشد.
Status : اینجا وضیعت دستور العمل را نشان میدهد که اگر بر روی Default تنظیم شده باشد به این معناست که در حالت پیش فرض قرار دارد و در صورتی که بر روی User Set تنظیم شده باشد مشخص کننده این است که کاربر تغییری در آن ایجاد کرده.
الف - boolean : که حالت false و true رو معرفی میکند.
ب-integer : که مقادیر عددی رو دریافت میکند.
ج- string : که مقادیر رشته ای رو دریافت میکند.
شاخه آخر هم value هست که مقدار دستورالعمل رو نشان میدهد که ارتباط مستقیم با حالت type دارد.
لازم به ذکر است که اغلب اضافه شونده ها در این قسمت دارای Option هستند. پس ممکن است بعضی مقادیر به دلیل نصب اضافه شونده ای در یک مرورگر باشد و در مرورگری که فاقد اون اضافه شونده است موجود نباشد.

10- به سایتی دلخواه در بوکمارک یک کلمه‌ی کلیدی اضافه کنید
دسترسی به سایت‌های موجود در بوکمارک بوسیله‌ی این ترفند سریع‌تر می‌شود. بر روی سایتی در بوکمارکتان راست کلیک و Properties را انتخاب کنید و در کادر باز شده، فیلد keyword را با یک کلمه‌ی کلیدی پر کنید. حالا شما می‌توانید این کلمه‌ی کلیدی را در نوار آدرس تایپ کنید و به سرعت وارد سایت مورد نظر شوید.

11- میزان استفاده از RAM
اگر فایرفاکس قسمت زیادی از حافظه‌ کامپیوتر را اشغال می‌کند، می‌توان آن را محدود کرد. به about:config بروید. ” browser.cache ” را در قسمت F,i,l,t,e,r تایپ و ” browser.cache.disk.capacity “را انتخاب کنید. به طور پیش‌فرض بر روی 50000 تنظیم شده است. اما شما می‌توانید آن‌را متناسب با مقدار حافظه‌ی کامپیوتر خود، کاهش دهید. اگر حافظه‌ی رم شما بین 512MB تا 1GB است، 15000 را امتحان کنید.

12- جابه‌جایی یا حذف دکمه‌ی Close Tab
آیا شما به ندرت بر روی دکمه‌ی Close موجود بر روی تب‌های فایرفاکس کلیک می‌کنید؟ شما می‌توانید آن‌ها را جابه‌جا و یا حذف کنید. دوباره به about:config بروید. ” browser.tabs.closeButtons ” را جست‌وجو و باز کنید. کاربرد مقدارها در زیر آمده است.
0 : دکمه‌ Close را فقط بر روی تب فعال نشان می‌دهد.
1 : (پیش‌فرض) دکمه‌ Close را بر روی تمام تب‌ها نشان می‌دهد.
2 : دکمه‌ی Close را نشان نمی‌دهد.
3 : یک دکمه‌ی Close در انتهای نوار تب‌ها نشان می‌دهد.

(با تصرف از LifeHack)

نوشته شده در دوشنبه 87/3/27ساعت 4:54 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

مدت زمان مدیدی میشود که دوربین های قدیمی بسیاری از ما که با فیلم کار میکردند در کنج خانه خاک میخورند و دوربینهای پیشرفته و فوق پیشرفته دیجیتالی جایگزین آنها شده اند. طبعأ همگی ما نیز از کاربرد آسان و خلاصی از دست دردسر های عکاسی به وسیله فیلم و ظاهر کردن و سایر مصیبت های آن رهایی یافته ایم. اما بایستی اندکی عمیق تر به موضوع نگاه کرد. در این ترفند قصد داریم به معرفی مزایا و در قبال آن معایب دوربین های دیجیتال نسبت به دوربین های قدیمی و کلاسیک اشاره کنیم.

مزایای دوربین های عکاسی دیجیتالی:

1- مرور فوری عکس ، بدون این که عکاس منتظر شود که عکس ظاهر شود . اگر مشکلی در عکس باشد ، عکاس میتواند مشکل را فورا تصحیح کند و عکس دیگری بگیرد .
2- فقط عکس های خوب چاپ میشود، در نتیجه ادم میتواند تعداد زیادی عکس با اختلافات جزئی و تنظیمات مختلف از یک صحنه بگیرد و بعد بهترین ان را انتخاب و چاپ کند .
3- اگر شخص رایانه داشته باشد ، ذخیره دائم عکسها ارزانتر از فیلم از کار در می اید.
4- عکس ها را میتوان از یک جایی به جای دیگر کپی کرد بدون اینکه کیفیت ان کاهش یابد.
5- هر کس میتواند با داشتن رایانه و یک پرینتر معمولی ، عکس های خودش را چاپ کند . تازه با استفاده از پرینت های مخصوص دوربین ها ، به رایانه هم نیازی نیست و دوربین را میتوان دوربین را میتوان مستقیما به پرینتر وصل کرد .
6- د8وربین های دیجیتال میتوانند کوچکتر از دوربین های انالوگ با همان کیفیت عکس ، ساخته شوند .
7- قابلیت استفاده کردن داده هایی مثل زمان و تاریخ عکاسی ، مدل دوربین ،سرعت شاتر ،سرعت فیلم ودیگر موارد به فایل عکس مورد نظر ، در حالی که این قابلیت در فیلم های عکاسی فقط به چاپ تاریخ روی عکس ها محدود میشود .
8- در دوربین های دیجیتال از خیلی افکت های تصویری میتوان استفاده کرد که در دوربین های فیلمی امکان ندارد .
9- قابلیت گرفتن صدها عکس بدون این که نیازی به تغییر چیزی باشد .در حالی که در دوربین های فیلمی بعد از 24یا 36 عکس باید فیلم را عوض کرد .
10- خیلی از دوربین های دیجیتال،خروجی AVدارند که نشان دادن عکس ها را به دیگران در تلوزیون ممکن
میسازد
11- عکاسی دیجیتال این امکان را فراهم میکند که شما تنظیمات مختلف دوربین وسبکهای مختلف عکاسی را تجزیه کنید و تکنیک عکاسی تان را بهبود بخشید ، بدون این که لازم باشد هزینه زیادی بدهید از نظر زمان و از نظر وقت وانرژی .
12- ابزار ضد تکان دوربین های دیجیتال ، گرفتن (ترفندستان)عکس های ترو تمیز با دوربین را روی دست ممکن میکند در حالی که قبلا حتما نیاز به سه پایه بود .
13- دیگر هر کس یک تاریک خانه ، خانگی دارد و میتواند با رایانه و نرم افزار تغییرات لازم را در عکس ها بدهد.
14- مقادیر ISO را به راحتی میتوان در وسط عکس تغییر داد . مثلا وقتی هوا افتابی است ولی یکدفعه ابری میشود ، قبلا لازم بود که فیلم را دربیاوری و فیلم جدید با مقدار ISO مناسب را داخل دوربین بگذاری ولی با دوربین دیجیتال این تغییرات فقط با فشار چند دگمه انجام میشود.
15- برای فرستادن عکسها به داخل رایانه ، دیگر نیازی به اسکنر نیست .

حال به ویژگی های منفی عکاسی دیجیتال نسبت به عکاسی با فیلم می پردازیم:

1- مصرف انرژی باطری های دوربین های دیجیتال نسبت به دوربین های فیلم دار خیلی بیشتر است در نتیجه ممکن است وسط عکاسی یک دفعه با دوربین خاموش مواجه شویم .
2- استناد عکس های دیجیتال نسبت به عکس های فیلمی کمتر است چون میشود در انها دستکاری کرد البته بعضی از تولید کنندگان تلاش میکنند به روشهایی برای تشخیص عکس های دستکاری شده برسند تا این ضعف را جبران کنند.
3- سنسورهای دیجیتال اغلب دامنه دینامیکی کمتری نسبت به فیلم چاپی رنگی دارند البته تعدادی از سنسور های CCD جدیدتر مثل FUJIS SUPER CCD که دیودها با حساسیت های مختلف را با هم ترکیب کرده اند برای حل این مشکل به میدان امده اند .
4- در بعضی از عکس های دیجیتالی نویز تصویری چند رنگ قابل مشاهده است .
5- ویرایش و پردازش فایل های RAW ( فایلهای حرفه ای عکاسی ) خیلی طول می کشد.
6- برای عکاسی در محل های پرت و دور افتاده عکاس باید کلی باطری با خودش حمل کند که وزن بار عکاس را افزایش میدهد و کار را برای او سخت تر میکند

نوشته شده در دوشنبه 87/3/27ساعت 4:53 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

یکی از مشکلات معمولی که کاربران فارسی زبان با آن برخورد دارند ، مشکل تایپ فارسی است هنگامی که با متون انگلیسی ترکیب میشود. به شکلی که شما قصد تایپ یک متن فارسی را چه در Word یا در هر ویرایشگر متن دیگری همانند ادیتور ایمیل دارید و در این متن شما یک واژه انگلیسی نیز موجود است. با تایپ آن جمله شما کاملأ به هم میریزد. این مشکل زمان دیگری هنگام ارسال ایمیل پیش میاید. به طوریکه ادیتورهای ایمیل معروف مانند Yahoo و Gmail نیز این ناسزگاری را دارند و جملات راست چین نمیشوند. اما راه حل رفع این مشکل چیست؟ این کار با ترفندی ساده قابل حل است. هم اکنون این ترفند را با کمک از نرم افزار Word برای شما بازگو میکنیم.

برای این کار همانطور که ذکر شد شما نیازمند نرم افزار Microsoft Wrod هستید.
ابتدا آن را اجرا کنید.

اکنون شما باید دو دکمه Align Right و Right-to-left را فعال کنید.

اگر نمی دانید منظور از این دو دکمه کدام است ، در تصاویر زیر این دو دکمه به رنگ نارنجی در آمده است.
word


word

در پایین هم میتوانید مثالی از این دو را مشاهده کنید:

word

اکنون شما کافی است توسط مرورگرتان وارد قسمت Compose سرویس دهنده ایمیلتان شوید.
متن ایمیل خود را در Word با شرایط فوق تایپ کنید و سپس با یک Copy & Paste ساده ، آن را در ادیتور ایمیل وارد کنید.
به شکلی کاملأ منظم و رسمی و زیبا ، حروف و جملات از راست به چپ در ادیتور ایمیل تنظیم خواهند شد.
کاری که توسط خود ادیتور امکان پذیر نبود.

نوشته شده در جمعه 87/3/24ساعت 6:3 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

همه شما بدون شک به پاکیزگی و سلامتی خود اهمیت خاصی میدهید. یکی از عواملی که شاید از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد حفظ پاکیزگی سیستم شماست. باید گفت از جمله مواردی که سیستم شما را تهدید می کند هجوم گرد غبار بر روی قسمتهای مختلف کامپیوتر های خانگی است. شاید بپرسید چگونه؟ در واقع گرد و غبار ناشی ازمحیط سبب میشود لایه ای از غبار بر روی بردها و قطعات سخت افزاری نشست کند ؛ این امر سبب ایجاد یک مقاومت ایستاتیک شده و در نتیجه گرما در محیط گرد و غباری افزایش پیدا میکند. شما در چند مرحله به راحتی میتوانید کامپیوتر خود را تمیز کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی این روشها بپردازیم.


1- ابتدا و پیش از هر کاری تمامی برق ورودی را خارج کنید. حتی کلید برق پشت پاور را نیز بزنید.

2- حال با یک پارچه نمناک بدنه مانیتور را تمیز کنید. برای تمیز کردن صفحه مانیتور میتوانید از 2 قطره شیشه شور و یک دستمال بدون کرک استفاده کنید. مایه های ظرف شویی امکان براق کنندگی دارند و میتوانند این تمیزی را تا مدتها حفظ کنند.

3- اکنون نوبت موس و کیبورد و دیگر قطعات جانبی مثل پرینتر و اسکنر است. شما میتوانید از اسپری های ساخته شده در بازار برای اینکار استفاده کنید. این اسپری ها خاصیت ضد استاتیک دارند و به برد قطعات آسیب نمیرسانند و خیلی زود با هوا ترکیب شده و میپرند. همچنین با استفاده از محلول الکل و یک دستمال نیز میتوانید این کار را انجام دهید. ولی روش اول بسیار بهتر جواب میدهد.

4- برای تمیز کردن کیس و از همه مهمتر مادربرد و دیگر قطعات داخل آن ابتدا در کیس را باز کنید. توجه داشته باشید که برق کاملا قطع شده باشد. ابتدا فن ها را خارج و آنها را با یک دستمال و از همه بهتر یک برس تمیز کنید. هیچگاه این کار را با فشار قوی هوا و دستگاه های برقی مانند جارو برقی انجام ندهید. چون افزایش ناگهانی چرخش سبب سوختن و یا نیم سوز شدن فن میشود.

5- قطعات رم و کارت گرافیک و دیگر کارتها را خارج کنید. همان طور که ذکر شد هرگز برای تمیز کردن قطعات از جارو برقی استفاده نکنید. جارو برقی بر اثر ایجاد جریان الکتریسیته ساکن ممکن است به قطعات شما آسیب جدی وارد کند. آنها را میتوانید با استفاده از اسپری های باد فشار قوی که برای اینکار ساخته شده است با بهترین کیفیت تمیز کنید. داخل اسلات ها و شکاف های کارتها نیز با یک برس نرم تمیز کنید. این کار باعث میشود تا برد کاملا با مادربرد در ارتباط باشد.

6- در پایان تمامی سیستم را دوباره و به شکل یک پارچه روشن کنید. همچنین اگر از کامپیوتر خود در مدت زمان طولانی استفاده نمی کنید بر روی آن از پوشش های کاور استفاده کنید. توجه کنید که در هنگام کار با کامپیوتر تمامی کاورها را بر دارید تا گرما در آن محیط افزایش پیدا نکند.

در انتها فراموش نکنید طبق نظریه پزشکان گرد و غبار بر روی قطعات الکترونیکی یکی از سمی ترین مواد محیط زندگی انسان است
نوشته شده در جمعه 87/3/24ساعت 6:1 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

آیا شما نیز از پرسشهای پیوسته ویستا در مورد صدور اجازه صریح برای اجرای تقریبا هر کاری خسته شده اید؟ این موضوع رو کاملأ باید به گردن User Account Control انداخت و با آن که برای محافظت از کامپیوتر شما در برابر دستیابی غیر مجاز برنامه های زیان آور مانند پایش افزارها (Spyware) و برنامه های ویروسی طراحی شده است ، گاهی عذاب آورتر از خود مسئله می شود. پس گاهی بهتر است از بین بد و بدتر ، بد را انتخاب کنیم. در این ترفند نحوه غیر فعال کردن User Account Control را به شما معرفی میکنیم.


اگر می خواهید آن را غیر فعال کنید (که سطح حفاظتی آن کاملا حذف می شود):

ابتدا بر روی دکمه Start کلیک کنید.
سپس بر روی عکس کاربر کلیک کنید.
اکنون روی عبارت Turn User Account Control On or Off کلیک نمایید.
علامت تیک کنار عبارت Use User Account Control (UAC) to Help Protect your Computer (ترفندستان) را بردارید.
نهایتأ روی OK کلیک کنید.
برای موثر واقع شدن این تنظیم لازم است که کامپیوترتان را Restart کنید.

نوشته شده در جمعه 87/3/24ساعت 6:1 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که برنامه مورد علاقه خود را که از تلوزیون پخش شده است را به هر دلیلی از دست داده باشید. اما آیا راهی وجود دارد که بتوانید برنامه ای که ندیده اید یا علاقه به تکرار مجددش داشته باشید را مشاهده کنید؟ مدتی است که شرکتهای مختلفی ، به تهیه و فروش برنامه های پخش شده از تلوزیون میپردازند. در صورتی که شما برنامه خاصی مد نظرتان باشد میتوانید از این شرکتها درخواست کنید و با پرداخت هزینه فیلم این برنامه ها را دریافت کنید. اما در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش بسیار کارآمد بپردازیم که با بهره گیری از آن میتوانید به راحتی برنامه هایی که از تلویزیون پخش شده و شما آنها را بنا به دلایلی از دست داده اید را از اینترنت دانلود کرده و سپس مشاهده کنید. این برنامه ها شامل کلیه سریالها ، برنامه های زنده ، اخبار و... میباشد.

برای این کار:
ابتدا به سایت www.iransima.ir مراجعه کنید.
اکنون با استفاده از این سایت میتوانید کلیه برنامه های پخش شده از تلوزیون را بسته به تاریخ و موضوع و شبکه پخش شده مشاهده کنید.
اما این روش تنها به روش مشاهده آنلاین امکان پذیر است و امکان دانلود آن به شکل مستقیم از سایت وجود ندارد.
حال برای دانلود این برنامه ها جه باید کرد؟
پس از ورود به برنامه مورد نظر بر روی دکمه "نمایش برنامه" کلیک کنید. خواهید دید که پنجره جدیدی باز میشود و شروع به پخش برنامه مورد نظر به شکل آنلاین میکند. این پنجره را ببندید.
حالا از نوار ابزار اینترنت اکسپلورر ، بر روی آیکن   History مرورگر ، کلیک کنید.
از نوار کناری باز شده ، iransima www.iransima.ir را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید. سپس از زیر بخش آن ، بر روی "نمایش برنامه" کلیک کنید.
اکنون مجدد صفحه پخش آنلاین باز خواهد شد. حالا از منوی View مرورگر خود بر روی Source کلیک کنید.
در فایل Notepad باز شده ، از منوی Edit بر روی Find کلیک کنید. اکنون عبارت wmv را وارد کرده و Enter بزنید.
خواهید دید که در داخل فایل متنی ، یک آدرس نمایان خواهد شد. به عنوان مثال آدرسی شبیه این آدرس:
mms://media1.iransima.ir/tv4/tv4_13860219_011.wmv
اکنون کافی است این آدرس را داخل یک دانلود منیجر همانند DAP کپی کنید تا دانلود فایل آغاز شود
نوشته شده در جمعه 87/3/24ساعت 6:0 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

یکی از مشکلاتی که همواره گریبان گیر موبایل داران بوده و هست ، مخفی سازی عکسها ، ویدئو ها و در کل فایلهای خود بنا به هر دلیلی بر روی گوشی بوده است. بدین منظور نیز برنامه های جانبی متعددی عرضه شده است که هر کدام در نوع خود مشکلاتی دارند. اما در صورتی که گوشی شما از نوع سری N نوکیاست (N80،N73،N70و...) ، با استفاده از ترفندی که هم اکنون برای شما معرفی خواهیم کرد میتوانید به سادگی و بدون نیاز به برنامه خاصی فایلهای خود را از داخل گالری خود محو نمایید به نوعی که فایلها کاملأ موجود باشند اما در داخل گالری گوشی ناپدید شوند!



ابتدا دقت نمایید که گوشی های سری N نوکیا تا لحظه نگارش این ترفند  ، عبارتند از:
N70,N71,N72,N73,N75,N76,N77,N80,N81,N90,N91,N92,N93,N93i,N95,N800,N810

برای مخفی سازی فایل های خود:
وارد منوی گوشی شده و به فولدر Tools بروید. سپس وارد File Manager شوید.
اکنون با زدن کلید سمت راست یا اسکرول گوشی ، وارد Memory Card شوید.
سپس به فولدر Other رفته و با استفاده از Options > New Folder یک فولدر جدید بسازید و نام آن را Contacts قرار دهید.
داخل فولدر Contacts شده و در داخل آن فولدر دیگری ایجاد کنید و نام آن را Tarfandestan یا هر نام دلخواه دیگری بگذارید.
اکنون از این دو پوشه به عقب بازگردید و به صفحه اصلی File Manager در Memory Card رجوع کنید.
حال میتوانید به دلخواه خود برای مخفی سازی ویدئوها به Videos و برای مخفی سازی عکسها به به فولدر Images بروید. سپس بر روی فایل مورد نظر خود که قصد مخفی سازی آن را دارید Options > Move to folder را انتخاب کنید و سپس برای مسیر آن ، فولدری که به تازگی ایجاد کردید یعنی Memory Card / Other / Contacts / Tarfandestan را تعیین نمایید و OK کنید.
کار تمام است ، پس از این عمل ،  فایل شما از داخل گالری حذف شده است و به هیچ وجه در داخل آن نمایش پیدا نمیکند.
برای مشاهده فایل نیز خودتان میتوانید به شکل مخفیانه ، از طریق File Manager گوشی به محلی که فایل را به آنجا منتقل کردید یعنی Other / Contacts مراجعه کنید.
در صورتی که میخواهید فایل مجدد داخل گالری نمایش پیدا کند کافی است آن را از درون این فولدر جدید خارج کنید و به محل قبلی منتقل کنید.

نوشته شده در جمعه 87/3/24ساعت 6:0 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

مدت زمان زیادی از عرضه نرم افزار Google Talk ، مسنجر گوگل میگذرد. اما به علت علاقه شدید ایرانیان به استفاده از یاهو مسنجر ، مسنجر توانمند گوگل به نوعی در کشور ما مورد ظلم واقع شده است. این نرم افزار قابلیت ها و توانایی های منحصری به فردی دارد که میتواند با اولین استفاده شما را مجذوب خود کند. در صورتی که از کاربران دائمی گوگل و همچنین Gmail هستید ، میتوانید با بهره گیری از GTalk دیگر خود را کاملأ گوگلی کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی ترفندهای جالبی پیرامون این نرم افزار بپردازیم. لینک دانلود این نرم افزار کم حجم نیز در ادامه موجود است.


Bold کردن متن
ممکن است دوست داشته باشید در هنگام وارد کردن متن در صفحه چت ، نوشته خود را به حالت Bold یا توپر در بیاورید. برای این کار کافی است نوشته خود را در میان دو * قرار دهید. به عنوان مثال:
* این متن به شکل توپر نمایش داده خواهد شد *

Italic کردن متن
یکی از دیگر از قابلیتهای GTalk در داخل صفحه چت امکان کج کردن یا Italic کردن متن است. بدین منظور نیز متن خود را در میان دو _ قرار دهید. همانند:
_ این نوشته ایتالیک خواهد بود _

رفتن به سطر بعدی
در کلیه نرم افزارهایی که امکان تایپ کردن وجود دارد (ترفندستان) با زدن دکمه Enter مکان نما به سطر بعدی خواهد رفت ، اما در GTalk با زدن Enter متن شما ارسال خواهد شد. برای رفتن به سطر بعدی در قسمت تایپ کردن پنجره چت ، کافی است دکمه Shift را نگاه دارید و سپسEnter بزنید.

Minimize کردن پنجره چت
در صورتی که مشغول چت کردن هستید میتوانید تنها با فشردن دو کلید ترکیبی Alt + Esc پنجره چتی که باز است را به حالت Minimize یا کمینه در بیاورید.

Restore نمودن پنجره چت
یکی دیگر از توانایی های جالب Google Talk امکان Restore یا بازیابی پنجره چت است. بدین شکل که ممکن است اشتباهأ یک پنجره چت خود را ببندید. با استفاده از این ترفند میتوانید پنجره بسته شده را مجدد باز نموده و متون چت را نیز داشته باشید. برای این کار کلید Win را به همراه Esc بزنید.

باز کردن چندین Google Talk
در حالت عادی شما میتوانید تنها یک بار نرم افزار GTalk را اجرا کنید و آن را در حالت اجرا داشته باشید. اما با این ترفند میتوانید چندین پنجره متعدد باز کرده و با اکانت های دیگرتان نیز لوگین کنید. بدین منظور از منوی Start وارد Run شوید و عبارت زیر را به طور کامل و دقیق وارد کرده و Enter بزنید:
C:/Program Files/Google/Google Talk/googletalk.exe" /nomutex"
شما میتوانید آخرین ورژن GTalk را از http://www.google.com/talk دانلود نمایید.

نوشته شده در جمعه 87/3/24ساعت 6:0 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >
Design By : Pars Skin