سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























سین هشتم


باتری های معمولی لپ تاپ نیز همانند سایر وسایل الکترونیکی برای خود عمر مشخصی دارند. این باتری ها معمولأ پس از 1 تا 2 سال کار مداوم ، کارایی اصلی خودشان را از دست میدهند و در نهایت تنها میتوانند 10 تا 15 دقیقه شارژ خود را حفظ کنند. در صورتی که باتری لپ تاپ شما نیز به این بلا دچار شده است پیش از هر اقدام دیگری دست نگاه دارید و این ترفند واقعأ اعجاب انگیز با روشی اعجاب انگیزتر را بر روی باتری خود را اعمال کنید! چرا که با این کار میتوانید جان دوباره ای به باتری ببخشید و به نوعی آن را احیا کنید ، چرا که مجددأ باتری میتواند 1 الی 2 ساعت شارژ خود را نگه دارد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید.



برای اینکار ، روش کار را بدون ترس و واهمه انجام دهید!

کافی است باتری را به مدت 14 الی 15 ساعت در داخل فریزر قرار دهید!
تا باتری لپ تاپ شما کاملأ فریز شود!
سپس باتری را 3 الی 4 بار شارژ و دشارژ نمایید.
اکنون باتری لپتاپ شما پس از گذراندن یک خواب زمستانی جان تازه ای پیدا کرده است و میتوانید بیش از گذشته برای شما کار کند.

شاید از این عمل تعجب کنید و ارتباطی بین این دو کار نیابید.
اما جالب است بدانید که این کار پایه و اساسی کاملأ علمی دارد ، چرا که همانطور میدانید به طور کلی در اجسام مختلف به دلیل لرزش طبیعی مولکولها جریان برق به راحتی از آنها عبور نمی کند. این مشکل در اجسام رسانا کمتر است ، زیرا مولکول ها به شکل منظم قرار می گیرند و جریان راحت تر عبور می کند ، اما برای ابر رسانا کردن باید جسم رو سرد نمود تا لرزش مولکولها کمتر شود (این لرزش هیچ گاه صفر نخواهد شد ، مگر در صفر مطلق یعنی 273- درجه سانتیگراد که البته تا امروز دست نیافتنی باقی مانده است) ، در نتیجه سرعت و کیفیت عبور جریان بهتر خواهد شود. دلیل بهتر کار کردن سی پی یو در درمای پایین نیز همین موضوع است. (ترفندستان)

این موضوع توسط وب سایت ترفندستان عملأ بر روی باتری یک لپ تاپ HP تست شد ، باتری که پس 1سال و نیم کارکرد ، تنها به مدت 10 دقیقه شارژ را نگه میداشت ، پس از اجرای این ترفند ، پس از اولین شارژ توانست 45 دقیقه و در دفعات بعدی تا 1.5 تا 2 ساعت شارژ را نگاه دارد.

از این موضوع و به نوعی نوآوری میتوان حتی در مورد هارد دیسک هم استفاده کرد ، هاردی که کار نمیکند را در صورتی که 10 تا 15 ساعت در فریزر فریز نمایید و سپس وصل نمایید را نیز میتوان با این روش بازیابی کرد.

همچنین برای تثبیت این موضوع ، ویدئویی نیز در سایت Metacafe منتشر شده است که کلیه عملیات به شکل تصویری قابل مشاهده است. این ویدئوی آنلاین در سیستم به اشتراک گذاری ویدئوی Metacafe به نشانی http://www.metacafe.com/watch/781300/revive_a_dead_laptop_battery در دسترس است.

لازم به ذکر است تا باتری شما دچار مشکل نشده است این ترفند را بر روی آن اجرا نکنید. همچنین این تنها بر روی باتری لپ تاپ تست شده است ، طبعأ امکان این کار بر روی همه باتری های لوازم الکترونیکی یا خود آنها وجود ندارد ، مگر دستگاه هایی که ساختاری همانند باتری های لپ تاپ داشته باشند.

نوشته شده در جمعه 87/3/24ساعت 6:0 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

طریقه عکس گرفتن از صفحه مانیتور در ویندوز XP را تقریبأ تمامی کاربران مبتدی و پیشرفته آگاه هستند ؛ زدن کلید PrtScr و سپس Paste کردن در محیطی مانند Paint. در ویندوز ویستا هم این کار امکان پذیر است ، اما همان طور که مشخص است این روش چندان مطلوب نیست چرا که عکس از کل صفحه گرفته میشود در نتیجه بسیاری ترجیح میدهند از نرم افزارهای مرتبط استفاده کنند. اما ویندوز ویستا تدبیری بسیار عالی را در این زمینه اندیشیده است و ابزاری با توانایی های بالا را برای گرفتن عکس از صفحه مانیتور را در خود گنجانده است. در این ترفند قصد داریم به معرفی ابزار Snipping Tool ویندوز ویستا که اکثرأ کاربران از آن بی خبرند بپردازیم.


بدین منظور:

بر روی دکمه Start کلیک کنید.
در داخل فیلد جستجوی موجود در منوی Start ، عبارت snip را وارد کنید.
پس از ظاهر شدن Snipping Tool بر روی آن کلیک کنید.
خواهید دید که پنجره این ابزار باز میشود.
با انتخاب دکمه New چهار گزینه خواهید داشت که هر کدام (ترفندستان) برای گرفتن عکس از صفحه برای یک منظور خاص است:
Free-form Snip به شما امکان عکس برداری از یک محدوده بدون قاعده را میدهد.
Rectangular Snip به منظور عکس برداری از یک محدوده مستطیلی استفاده میشود.
Windows Snip اجازه عکس برداری از پنجره ای که اکنون باز است را به شما میدهد.
و در آخر نیز Full-screen Snip از کل صفحه مانیتور عکس میگیرد.

پس از گرفتن عکس از صفحه ، تصویر شما در Clipboard ویندوز ذخیره میشود. اکنون شما میتوانید با استفاده از یک نرم افزار ویرایش عکس همانند Paint ویندوز ، تصویر خود را با انجام عمل Paste بازیابی کنید.


نوشته شده در جمعه 87/3/24ساعت 5:59 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

در رجیستری ویندوز امکان انجام کارهای فراوانی وجود دارد اما اکثرأ کاربران به علت پیچیدگی این قسمت از ویندوز چندان با آن آشنایی ندارند. یکی از کارهای جالبی که میتوان به وسیله رجیستری صورت داد اجرای اتوماتیک یک برنامه پس از روشن شدن بعدی کامپیوتر است. بدین صورت که با تنظیم برنامه مورد نظر از طریق رجیستری میتوان سیستم را طوری تنظیم کرد که تنها پس از روشن شدن بعدی سیستم و فقط برای یکبار ، برنامه مورد نظر را پس از بالا آمدن ویندوز اجرا کند. این کار برای سیستم هایی که از چند کاربر استفاده میکنند میتواند بسیار کاربرد داشته باشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی روش انجام این کار بپردازیم.


بدین منظور:

از منوی Start وارد Run شده و در آن عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
حال به آدرس زیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/RunOnce
اکنون از قسمت دیگر پنجره ، در قسمتی از فضای خالی راست کلیک کرده و از New گزینه String Value را انتخاب کنید و نام آن را به دلخواه انتخاب کنید.
حال مقدار رشته ای ساخته شده دوبار کلیک کنید. در پنجره باز شده در قسمت Value Data آدرس برنامه ای که میخواهید اجرا شود را وارد کنید. دقت کنید آدرس به فایل اجرایی برنامه که exe است ختم شود.
به عنوان مثال برای اجرای اتوماتیک نرم افزار Firefox در هنگام روشن شدن بعدی سیستم ، در Value Data آدرس را به شکل D:Program FilesMozilla Firefoxfirefox.exe وارد کنید (ترفندستان).
پس از وارد کردن آدرس فایل ، OK کرده و رجیستری را ببندید.
پس از رستارت سیستم خواهید دید برنامه انتخابی شما تنها یکبار پس از اینکار اجرا خواهد شد.

نوشته شده در جمعه 87/3/24ساعت 5:58 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

ممکن است این مشکل برای شما نیز پیش آمده باشد که در حال دانلود یک فایل از اینترنت هستید اما به دلیل قطع اینترنت یا هر دلیل دیگر ، فایل شما به صورت ناقص و نصفه و نیمه دانلود میشود و طبعأ غیر قابل استفاده است تا زمانی که مجدد دانلود را انجام دهید. اما ممکن است دوست داشته باشید از همان فایل ناقصی که دانلود کرده اید به نوعی استفاده کنید. در صورتی که از کاربران مرورگر پرطرفدار فایرفاکس باشید امکان اینکار را خواهید داشت. بدین شکل که به عنوان مثال یک فایل موزیک را دانلود میکنید اما هنگامی که 80% فایل دانلود شده است ناگهان ارتباط اینترنت قطع میشود. با این ترفند میتوانید همان مقداری که دانلود شده است ، یعنی 80% فایل موزیک را فراخوانی نموده و گوش کنید.


برای این کار:

ابتدا قابلیت مشاهده پسوندهای فایلها را فعال کنید. بدین صورت که My Computer را باز کنید. از منوی Tools بر روی Folder Options کلیک کنید. به تب View رفته و تیک گزینه Hide extensions for known file type را بردارید.

اکنون نرم افزار Firefox را باز نموده و فایلی را به دلخواه دانلود نمایید.
اکنون به محلی که فایل قرار است در آن ذخیره شود مراجعه کنید که به طور پیش فرض Desktop خواهد بود.
اکنون در این محل شما دو فایل هم نام اما با فرمتهای مختلف خواهید داشت که همان نام فایل در حال دانلود است. به فرض در حال دانلود فایلی با نام Tarfandestan.mp3 هستید ، علاوه بر این فایل ، فایلی نیز با نام Tarfandestan.mp3.part نیز موجود میباشد.
فایل ابتدایی 0 بایت حجم دارد و پس از دانلود کامل ، فایل اصلی جایگزین این فایل میشود.
اما مقدار حجمی که هم اکنون در حال دانلود است در فایل با فرمت part. ذخیره میشود. در نتیجه میتوان از این فایل در حالت قطع ارتباط از اینترنت استفاده کرد ، چرا که مقدار حجمی از اینترنت در آن ذخیره شده است.
اما نحوه کار ؛ فرض میکنیم ارتباط ما از اینترنت قطع شده است در حالی که دو فایل را دارا هستیم. اکنون بر روی فایل با فرمت part. راست کلیک کرده و Copy را انتخاب میکنیم. سپس آن را در همان جا یا مکان دیگری Paste میکنیم. سپس بر روی فایل کپی شده راست کلیک کرده و Rename را انتخاب مینماییم و عبارت part. را از پایان نام فایل پاک میکنی تا فرمت اصلی فایل پدیدار شود.
به عنوان مثال اگر فایلی با نام Tarfandestan.mp3.part داشته باشیم با پاک کردن part. از انتهای آن ، آن را به Tarfandestan.mp3 تبدیل میکنیم.
هم اکنون میتوان با اجرا کردن فایل ، در این مثال آهنگ mp3 خود را تا جایی که دانلود شده است گوش کنیم.

این کار بر روی اکثر فایلهای صوتی ، تصویری ، zip ، rar و ... امکان پذیر است.

نوشته شده در جمعه 87/3/24ساعت 5:58 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای بسیاری از SMSباز ها پیش آمده باشد ، ارسال SMS اشتباهی برای فرد دیگری است! بدین صورت که به فرض قصد دارید جوکی را برای یکی از دوستان خود ارسال کنید ، اما به دلیل شباهت نام دوستتان با رئیس شرکت و کنار هم قرار گرفتن نام این دو نفر در دفترچه تلفن گوشی ، جوک را برای رئیس خود ارسال کنید که طبعأ حالت خوبی به شما دست نخواهد داد چرا که پس از زدن دکمه SMS ، Send ارسال شده است و نمیتوان جلوی رسیدن آن را گرفت! اما در صورتی که اندکی فرز باشید به طریقی میتوان پس از ارسال SMS تا زمانی که هنوز به دست گیرنده نرسیده است ، جلوی SMS را در بین راه بگیرید ، به طوری که حتی پس از زدن دکمه Send نیز SMS به گیرنده نرسد و در بین راه متوقف شود.


این ترفند بر روی گوشی های نوکیا تست شده است در نتیجه روش آن بر روی این گوشی توضیح داده میشود ، اما امکان این کار در گوشی های دیگر نیز به روش هم شکل وجود دارد چرا که به سادگی میتوان SMS ارسال شده را متوقف کرد:

در صورتی که دکمه Send را زده اید ، ابتدا SMS شما به قسمت Outbox گوشی میرود ، در این مرحله ، SMS همچنان روی گوشی شماست و به شبکه ارسال نشده است و وضعیت آن Sending است. در نتیجه کافی است دکمه Power گوشی را زده و Switch off را انتخاب کنید تا گوشی کاملأ خاموش شود!
حال در صورتی که گوشی را مجددأ روشن کنید و به قسمت Messaging و Outbox بروید ، SMS خود را میبینید که به حالت Deferred درآمده (ترفندستان) ، یعنی برای ارسال به تعویق افتاده است و در آخرین مرحله متوقف شده و برای طرف مقابل ارسال نشده است.
حالا میتوانید با زدن دکمه SMS ، Options متوقف شده را با انتخاب Delete برای همیشه پاک کنید. یا حتی اگر دلتان خواست ، در زمان دیگری آن را با انتخاب Send مجددأ ارسال کنید.

نوشته شده در جمعه 87/3/24ساعت 5:57 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

همواره گرفتن آمار از کارکردی که شما با کامپیوتر داشته اید عمل جذابی بوده است! به همین دلیل شاید شما نیز دوست داشته باشید که بدانید به فرض در یک ماه اخیر ، از کدام یک از نرم افزارهایی که در درون ویندوز نصب کرده اید بیشتر استفاده کرده اید و از کدام کمترین استفاده را داشته اید. این موضوع میتواند علاوه بر جنبه اطلاع رسانی ، مفید نیز باشد. چرا که میتوانید برنامه های زائد نصب شده روی سیستم را نیز بنا بر میزان استفاده خود شناسایی کنید. این کار به وسیله خود ویندوز XP امکان پذیر است اما بسیاری از کاربران از این ویژگی جالب بی خبرند. هم اکنون قصد داریم به معرفی این ترفند جالب بپردازیم.



برای این کار:

از منوی Start به Control Panel بروید.
بر روی Add or Remove Program دوبار کلیک کنید تا پنجره مربوطه باز شود.
هم اکنون شما لیست کامل نرم افزارهای نصب شده بر روی ویندوز خود را مشاهده میکنید.
حال کافی است بر روی یکی از برنامه ها ، به دلخواه ، کلیک کنید. خواهید دید که اطلاعات دیگری به گزینه مربوطه افزوده خواهد شد.
اکنون در داخل کادری که به حالت انتخاب در آمده است و در قسمت Used ، ممکن است یکی از موارد rarely ، occasionally ، frequently را مشاهده کنید.
در صورتی که کلمه rarely درج شده بود این بدان معناست که شما از این برنامه یا اصلاً استفاده نکرده اید و یا بندرت از آن استفاده کرده اید.
همچنین اگر به عبارت occasionally برخوردید ، در این صورت شما از برنامه بعضی اوقات و گهگاه استفاده میکنید.
و نهایتأ اگر کلمه frequently را مشاهده کردید درخواهید یافت که از این برنامه به وفور و بارها و بارها استفاده کرده اید.

در قسمت Last Used On نیز میتوانید تاریخ آخرین استفاده از برنامه را مشاهده کنید که در نوع خود این نیز جالب است.

نوشته شده در جمعه 87/3/24ساعت 5:57 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای بسیاری از SMSباز ها پیش آمده باشد ، ارسال SMS اشتباهی برای فرد دیگری است! بدین صورت که به فرض قصد دارید جوکی را برای یکی از دوستان خود ارسال کنید ، اما به دلیل شباهت نام دوستتان با رئیس شرکت و کنار هم قرار گرفتن نام این دو نفر در دفترچه تلفن گوشی ، جوک را برای رئیس خود ارسال کنید که طبعأ حالت خوبی به شما دست نخواهد داد چرا که پس از زدن دکمه SMS ، Send ارسال شده است و نمیتوان جلوی رسیدن آن را گرفت! اما در صورتی که اندکی فرز باشید به طریقی میتوان پس از ارسال SMS تا زمانی که هنوز به دست گیرنده نرسیده است ، جلوی SMS را در بین راه بگیرید ، به طوری که حتی پس از زدن دکمه Send نیز SMS به گیرنده نرسد و در بین راه متوقف شود.


این ترفند بر روی گوشی های نوکیا تست شده است در نتیجه روش آن بر روی این گوشی توضیح داده میشود ، اما امکان این کار در گوشی های دیگر نیز به روش هم شکل وجود دارد چرا که به سادگی میتوان SMS ارسال شده را متوقف کرد:

در صورتی که دکمه Send را زده اید ، ابتدا SMS شما به قسمت Outbox گوشی میرود ، در این مرحله ، SMS همچنان روی گوشی شماست و به شبکه ارسال نشده است و وضعیت آن Sending است. در نتیجه کافی است دکمه Power گوشی را زده و Switch off را انتخاب کنید تا گوشی کاملأ خاموش شود!
حال در صورتی که گوشی را مجددأ روشن کنید و به قسمت Messaging و Outbox بروید ، SMS خود را میبینید که به حالت Deferred درآمده (ترفندستان) ، یعنی برای ارسال به تعویق افتاده است و در آخرین مرحله متوقف شده و برای طرف مقابل ارسال نشده است.
حالا میتوانید با زدن دکمه SMS ، Options متوقف شده را با انتخاب Delete برای همیشه پاک کنید. یا حتی اگر دلتان خواست ، در زمان دیگری آن را با انتخاب Send مجددأ ارسال کنید.

نوشته شده در جمعه 87/3/24ساعت 5:55 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

امروزه در طراحی صفحات اینترنتی ، یکی از ویژگی های اصلی استفاده از تصاویر است که برای زیبایی و فرم دادن به صفحه استفاده میشود. طبعأ حجم این تصاویر نیز متغیر است و صد البته حجم بیشتری را دارا میباشند. تصاویر نیز به دو دسته ساکن و متحرک تقسیم میشوند. تصاویر ساکن که بسیار نیز مشاهده میکنید حجم کمتری را نسبتأ به تصاویر متحرک یا همان انیمشن های GIF دارا هستند. این تصاویر که بیشتر برای ساخت بنرهای تبلیغاتی استفاده میشود در اکثرأ سایت های اینترنتی همانند ترفندستان نیز موجوداند. با سرعت پایینی که اینترنت ما نیز دارا میباشد طبعأ هر چقدر از زیبایی ها کاسته شود ممکن است به نفع بازدیدکننده باشد! در این ترفند قصد داریم نحوه غیرفعال نمودن نمایش تصویرهای متحرک GIF را در دو مرورگر اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس ، مطرح کنیم.



برای اینکار در مرورگر IE میبایست:
Internet Explorer را باز نمایید.
از منوی Tools بر روی Internet Options کلیک کنید.
در پنجره باز شده به تب Advanced مراجعه کرده و از زیرمجموعه Multimedia ، تیک گزینه Play animations in web pages را بردارید.
OK کرده و خارج شوید.

همچنین در مرورگر Firefox بایستی:
نرم افزار را فراخوانی نمایید.
در قسمت Address Bar عبارت about:config را وارد کرده و Enter بزنید.
حال در قسمت Filter عبارت image.animation_mode را وارد نمایید.
بر روی آن دوبار کلیک کرده و normal را به none تغییر دهید.
OK کرده و خارج شوید.

نوشته شده در جمعه 87/3/24ساعت 5:55 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

Excel را میتوان یکی از معروف ترین نرم افزارهای قدیمی تولید شده توسط مایکروسافت دانست که برای محاسبات ریاضی و آماری بیشترین کاربرد را داراست. مدت زمانی است که Excel 2007 در بسته Office 2007 توسط مایکروسافت عرضه شده است. در نسخه 2007 اکسل ، قابلیتهای جدیدتر و متنوع تر و همین طور ظاهری جذاب تر گنجانده شده است. اما در تاریخ 22 سپتامبر 2007 ، یک باگ ریاضی وحشتناک در اکسل 2007 یافت شد! مشکلی که واقعأ مسئولان مایکروسافت را سردرگم کرده است و تاکنون اصلاحیه ای نیز در این خصوص ارائه نشده است. لازم به ذکر است این موضوع اولین بار توسط یک رسانه فارسی زبان ، به وسیله ترفندستان منتشر میشود و در میان رسانه های خارجی نیز به تازگی به بحثی داغ تبدیل شده است.


اما این باگ چیست؟

اکنون به وسیله یک ماشین حساب یا حتی ماشین حساب خود ویندوز دو عدد 850 و 77.1 را در هم دیگر ضرب کنید. حاصل طبعأ 65535 خواهد شد.
اما اکنون این کار را به وسیله اکسل 2007 ، قوی ترین نرم افزار محاسباتی انجام دهید! در میان تعجب حاصل 100,000 خواهد شد! یک عدد رند و کاملأ بی ارتباط!
فرمول ضرب این دو عدد در اکسل نیز SUMPRODUCT(850,77.1) 0= میباشد.

جالب اینکه علاوه بر اعداد فوق ، این باگ بر روی اعداد دیگری نیز پابرجاست. بحث کاملی پیرامون این موضوع در یکی از گروه های گوگل مطرح شده که به نتایجی نیز رسیده است و در اینجا قابل مشاهده است.
نوشته شده در جمعه 87/3/24ساعت 5:55 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

همگی ما از موتورهای جستجو به مانند گوگل و یاهو ، برای جستجوی متون و نهایتأ عکس های مورد نظر خود استفاده میکنیم. اما این موتورهای جستجوی دوست داشتنی توانایی های مخفی کاربردی دیگری را نیز دارا هستند که بسیاری از آنها بی خبرند. هم اکنون قصد داریم به معرفی ترفندی جالب بپردازیم که از طریق آن میتوانید با استفاده از موتورهای جستجو به ساعت محلی هر نقطه ای جهان که دوست دارید پی ببرید.


بدین منظور:
به صفحه اصلی هر یک از موتورهای جستجوی گوگل و یاهو مراجعه کنید. (www.google.com ، www.yahoo.com)

اکنون در فیلد جستجو کافی است هر یک از عبارات زیر را وارد نمایید و Enter بزنید:

time in Tehran
the time in Tehran
local time in Tehran
current time in Tehran
what time is it in Tehran
what"s the time in Tehran

اکنون پس از زدن Enter ، در قسمت بالایی صفحه و بالای نتایج جستجو میتوانید اطلاعات زمانی (ترفندستان) مربوط به شهر تهران را که وارد نمودیم را مشاهده کنید.
شما میتوانید به جای Tehran نام هر شهر دیگری که مد نظرتان است را وارد نمایید. به فرض برای پی بردن به زمان دقیق شهر اصفهان ، عبارت Time Esfahan و برای زمان دقیق ایالت اکلاهاما در آمریکا عبارت ،Time Oklahoma را وارد نمایید.

لازم به ذکر است گوگل ، تصویر ساعت کناری ، در روز به رنگ طلایی و در شب به رنگ نقره ای است!

نوشته شده در جمعه 87/3/24ساعت 5:55 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >
Design By : Pars Skin