سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























سین هشتم

همان طور که اطلاع دارید مدت زمانی از عرضه نرم افزار Real Player 11 نسخه Beta میگذرد. این نرم افزار توانمند علاوه بر امکانات متعدد برای پخش فایلهای صوتی و ویدئویی در نسخه جدید خود قابلیت جدیدی را در خود گنجانده است. با استفاده از این قابلیت جدید شما میتوانید ویدئوهای موجود در سایتهای ویدئوهای اشتراکی آنلاین به ویژه Youtube را بر روی سیستم خود دانلود نمایید و بدون نیاز به اینترنت آنها را در حالت آفلاین نیز مشاهده کنید. هم اکنون قصد داریم به معرفی این ترفند بپردازیم.


ابتدا شما میتوانید نسخه Beta  نرم افزار Real Player 11 را از سایت سازنده به نشانی www.realplayer.com دانلود نمایید.
سپس برنامه را اجرا نمایید.
اکنون کافی است با مراجعه به قسمت Options گزینه Download This Video را فعال کنید.
از این پس با مراجعه به هر ویدئوی اینترنتی دکمه ای به نام Download This Video برای شما پدیدار میشود. با کلیک بر روی این دکمه میتوانید ویدئو را دانلود کرده و روی هارد ذخیره کنید.
این ابزار توانمند علاوه بر Youtube بر روی کلیه سایتهای اشتراک آنلاین ویدئو همانند  Youtube, MetaCafe, MSN Videos, Revver, iFilm, PutFile, DailyMotion, Esnips, BrightCove, CinemaTube.Net عمل میکند.


نوشته شده در چهارشنبه 87/3/8ساعت 4:30 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

بدین منظور:

از منوی Start وارد Run شده و در آن عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز گردد.
به مسیر زیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control
حال روی کلید Control راست کلیک نموده و از New روی Key کلیک کنید. نام کلید جدید را StorageDevicePolicies قرار دهید.
اکنون اینبار روی کلید StorageDevicePolicies راست کلیک کنید و از منوی New روی DWORD Value کلیک کنید. نام مقدار جدید ساخته شده را writeProtect قرار دهید.
حال روی writeProtect راست کلیک کنید و Modify را انتخاب نمایید.
در قسمت Value Data عدد 0 را به 1 تغییر دهید (ترفندستان) و سپس OK کنید.
کار تمام است ، اکنون رجیستری را ببندید و سیستم را رستارت کنید.

از این پس اگر بخواهیم اطلاعاتی را به یک حافظه فلش یا هر نوع حافظه همراه مانند Mp3 player ها منتقل کنید با پیغام خطا خواهیم شد.
لازم به ذکر است برای بازگشت به حالت قبلی کافی است عدد 1 را مجدد به 0 تغییر دهید.
این ترفند تنها روی ویندوز XP سرویس پک 2 قابل انجام است.


نوشته شده در دوشنبه 87/3/6ساعت 6:22 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

در رجیستری ویندوز امکان انجام کارهای فراوانی وجود دارد اما اکثرأ کاربران به علت پیچیدگی این قسمت از ویندوز چندان با آن آشنایی ندارند. یکی از کارهای جالبی که میتوان به وسیله رجیستری صورت داد اجرای اتوماتیک یک برنامه پس از روشن شدن بعدی کامپیوتر است. بدین صورت که با تنظیم برنامه مورد نظر از طریق رجیستری میتوان سیستم را طوری تنظیم کرد که تنها پس از روشن شدن بعدی سیستم و فقط برای یکبار ، برنامه مورد نظر را پس از بالا آمدن ویندوز اجرا کند. این کار برای سیستم هایی که از چند کاربر استفاده میکنند میتواند بسیار کاربرد داشته باشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی روش انجام این کار بپردازیم.


بدین منظور:

از منوی Start وارد Run شده و در آن عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
حال به آدرس زیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/RunOnce

اکنون از قسمت دیگر پنجره ، در قسمتی از فضای خالی راست کلیک کرده و از New گزینه String Value را انتخاب کنید و نام آن را به دلخواه انتخاب کنید.
حال مقدار رشته ای ساخته شده دوبار کلیک کنید. در پنجره باز شده در قسمت Value Data آدرس برنامه ای که میخواهید اجرا شود را وارد کنید. دقت کنید آدرس به فایل اجرایی برنامه که exe است ختم شود.
به عنوان مثال برای اجرای اتوماتیک نرم افزار Firefox در هنگام روشن شدن بعدی سیستم ، در Value Data آدرس را به شکل D:Program FilesMozilla Firefoxfirefox.exe وارد کنید (ترفندستان).
پس از وارد کردن آدرس فایل ، OK کرده و رجیستری را ببندید.
پس از رستارت سیستم خواهید دید برنامه انتخابی شما تنها یکبار پس از اینکار اجرا خواهد شد.

 

بانظرات منو برای کار بیشتر تشویق کنید


نوشته شده در دوشنبه 87/3/6ساعت 6:21 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

مطمئنأ این مشکل برای شما نیز پیش آمده است که برنامه ای تحت ویندوز ، دچار مشکل شده باشد و پیام Not Responding بدهد. ساده ترین کار در این زمان فشردن سه کلید Ctrl+Alt+Delete و انتخاب برنامه و زدن دکمه End Task است تا برنامه هنگ کرده بسته شود. اما این کار ممکن است وقت زیادی از شما را بگیرد. هم اکنون قصد داریم ترفندی کارآمد را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید پس از هنگ کردن برنامه به طور اتوماتیک آن را ببندید بدون اینکه عملی انجام دهید.

بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شوید و عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا وارد ویرایشگر رجیستری شوید.
اکنون به آدرس زیر بروید:
HKEY_CURRENT_USER/Control Panel/Desktop
حالا از قسمت دیگر رجیستری روی AutoEndTasks
دوبار کلیک کنید. در پنجره کوچک باز شده در قسمت Value Data عدد 0 را به 1 تغییر دهید.
OK کرده و رجیستری را ببندید. سیستم را مجددأ راه اندازی نمایید.جدید

نوشته شده در دوشنبه 87/3/6ساعت 6:20 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

اکثر کاربران ویندوز XP با قابلیت Hidden کردن یا مخفی کردن فایلها از طریق قسمت Folder Option آگاهی دارند. هنگامی که شما فایل یا فولدری را Hidden میکنید کافی است که از طریق View > Folder Option قابلیت دیدن فایلهای Hidden را فعال کنید تا این فایلهای مخفی شده به سادگی مجدد رویت شوند. اما در این ترفند قصد داریم روشی بسیار کارآمد را به شما معرفی کنیم که همواره فایلهایی که Hidden کرده اید را Hidden نگه میدارد! به طوریکه حتی با فعال کردن گزینه Show hidden files and folders هم فایلها همچنان مخفی باقی خواهند ماند.


بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت regedit را تایپ نموده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
حالا به آدرس زیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/Advanced/Folder/Hidden/SHOWALL
اکنون از قسمت دیگر صفحه روی
CheckedValue دوبار کلیک کنید. در پنجره باز شده Value را از 1 به 0 تغییر دهید.
حالا OK کرده و خارج شوید.

اکنون اگر در My Computer از منوی View وارد Folder Options شوید و سپس به تب View بروید ، در قسمت Hidden files and folders ، تیک گزینه Show hidden files and folders را بزنید و خارج شوید در صورت بازگشت مجدد خواهید دید که این گزینه لغو خواهد شد و همواره فایلهای شما به حالت Hidden باقی خواهند ماند.


نوشته شده در دوشنبه 87/3/6ساعت 6:20 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

دسترسی سریع به قسمتهای پر کاربرد در رجیستری

اگر از آن دسته از کاربران حرفه ای باشید که زیاد با رجیستری ویندوز سر و کار دارند مسلمأ با پیچیدگی ها و تو در تویی های رجیستری آشنایی دارید. آدرسهای طولانی در ساختار رجیستری وجود دارد که برای هر بار دسترسی به آنها باید زمان نسبتأ زیادی را صرف کنید. در این ترفند قصد داریم یک روش بسیار عالی را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید یک قسمت Favorites به رجیستری اضافه کنید که با استفاده از آن هر چه سریعتر میتوانید به آدرسهای مختلف رجیستری دسترسی پیدا کنید.

بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شده و دستور regedit را وارد کنید و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری ویندوز باز شود.
اکنون به یک آدرس یا کلیدی که زیاد با آن سر و کار دارید بروید. حال از منوی بالا و قسمت Favorites گزینه Add to Favorites را انتخاب کنید.
حالا یک نام برای این قسمت انتخاب کنید و OK را انتخاب کنید.
اکنون اگر در هر قسمتی از رجیستری باشید ، کافی است مجدد از منوی Favorties بخشی که ایجاد کردید را انتخاب کنید تا مستقیم و سریع به آن بخش هدایت شوید.


نوشته شده در دوشنبه 87/3/6ساعت 6:18 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

هم اکنون قصد داریم یک ترفند بمب را به شما معرفی کنیم! ترفندی که شاید تاکنون به آن فکر کرده باشید اما آن را امکان پذیر نمیدانستید. در صورتی که شما نیز از کاربران مسنجر محبوب ، یاهو مسنجر بوده باشید حتمأ به این موضوع برخورد کرده اید که در لیست دوستان شما ، امکان مشاهده افراد آنلاین و آفلاین وجود دارد. یعنی کاربرانی که در حال حاضر آنلاین هستند و افرادی که هم اکنون آفلاین هستند. اما برای اولین بار امکان جالبی میسر شده است که به وسیله آن شما میتوانید یک آمار گیر 24 ساعته بر روی هر ID که بخواهید قرار دهید. سپس امکان مشاهده وضعیت آنلاین یا آفلاین بودن ID مورد نظر را در 24 ساعته گذشته و به شکل هر 10 دقیقه مشاهده کنید. به عنوان مثال 1 روز کامل به اینترنت سر نزدید و اطلاع ندارید که دوست شما در یاهو مسنجر آنلاین شده است یا خیر؟ با این ترفند میتوانید آمار آنلاین بودن دوست خود را در 24 ساعت گذشته مشاهده کنید و به نوعی مچ گیری نیز کنید.

 

جالب اینکه تا زمان نگارش این ترفند توسط ترفندستان تنها 2400 نفر از این سرویس استفاده کرده اند ، قطعأ با انتشار این ترفند توسط وب سایت ترفندستان - برای اولین بار در میان سایت های فارسی - این آمار بالا خواهد رفت. پس عجله کنید تا دیر نشده!


برای اینکار:
ابتدا به آدرس زیر مراجعه کنید:
http://www.tarfandestan.com/yahootracker
پس از باز شدن صفحه ، از بالای صفحه روی لینک Register کلیک کنید.
اکنون در فرم باز شده اطلاعات خود را وارد نمایید. یک نام کاربری ، پسورد ، تأیید پسورد ، ایمیل و یک سوال امنیتی.
پس از پر کردن فرم روی دکمه Register کلیک کنید.
پیغام You may now login from the left sidebar به معنای ثبت نام موفقیت آمیز است.
حال در قسمت نوار کناری صفحه Yahoo Tracker Login ، یوزر و پسورد ثبت نامی را وارد کرده و دکمه Log in را بزنید.
خواهید دید که به صفحه جدیدی وارد میشوید.
در این صفحه شما میتوانید آمارگیر های خود را بر روی هر ID تنظیم کنید.
در نتیجه در قسمت Add Yahoo! Username for Tracking ، آی دی دوستتان را وارد کرده و دکمه Add را بزنید.
پس از اینکار ID شما ثبت میشود.
این ID تنها پس از لوگین به قسمت کاربری قابل دسترسی است.
اکنون آمارگیر بر روی ID نصب شده است.
کافی است در قسمت Track List ، روی آیدی مورد نظر کلیک کنید.
وضعیت او را در 24 ساعت گذشته خواهید دید.
دقت کنید سیستم کاری این آمارگیر به گونه ای است که پس از ثبت آیدی شروع به گرفتن آمار میکند. در نتیجه پس از ثبت یک آیدی جدید از همان زمان کار آمار گیری را شروع میکند.
البته به عنوان مثال اگر آیدی tarfandestan را add کنید ، چون این آیدی قبلأ در دیتابیس سایت ذخیره شده است ، از همان زمانی که برای اولین بار آمارگیری را شروع کرده است اطلاعات را نمایش میدهد.
در پایان دقت کنید در صورتی که کاربر Invisible باشد ، وضعیت او به همان شکل آفلاین که طبیعی است نمایش داده خواهد شد.

نوشته شده در یکشنبه 87/3/5ساعت 5:42 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

یاهو مسنجر را به جرأت میتوان محبوب ترین مسنجر به خصوص در نزد ایرانیان دانست. اکثر افراد هنگام اتصال به اینترنت به مسنجر یاهوی خود نیز همواره سری میزنند. اما این نرم افزار به خصوص با ارائه نسخه های جدیدش برای کاربران ایرانی تا حدودی دردسر ساز شده است. حجم بالای 12 مگی برای نصب ، مشکلات اتصال و عدم لوگین به مسنجر ، هک و بوت شدن های پیاپی ، PM های ناخواسته ، مشکلات هنگام چت ، ویروسی شدن یاهو مسنجر و ... از مشکلات پیش آمده برای کاربران ایرانی است که از اینترنتهای کم سرعت برای اتصال استفاده میکنند. اگر قصد دارید یکبار برای همیشه مشکلات مسنجر خود را پایان دهید این ترفند چاره کار شماست! YahElite روح تازه ای در کالبد مسنجر شما خواهد دمید.


اما YahElite چیست؟!
YahElite پس از مشکلات متعدد مسنجر سنگین یاهو ساخته شد.
این برنامه را میتوان جایگزین مناسبی برای یاهو مسنجر در نظر گرفت.
برنامه ای که فقط 700 کیلوبایت حجم دارد ، پس از نصب شما یک مسنجر با ظاهری ساده اما کاربردی خواهید داشت که تمامی کارایی های مسنجر یاهو را دارد.
یاهو مسنجر مقدار زیادی از رم سیستم را اشغال میکند اما YahElite کمتر از 2 مگ از رم را نیاز دارد.
با YahElite دیگر خبری از بوت شدنها ، تبلیغات ناخواسته و اسپم ها نخواهد بود.
برنامه ای است کاملأ رایگان و بر روی ویندوزهای 98 تا XP و Linux نصب خواهد شد.
در مسافرت ها و هنگام رفتن به جاهای مختلف میتوانید به سادگی آن را همراه داشته داشته باشید و به نوعی یک مسنجر سبک پرتابل حمل کنید که روی یک فلاپی نیز جا میشود. نسخه پرتابل این برنامه نیز با حجم 500 کیلوبایت موجود است که بدون نیاز به نصب نصب اجرا میشود.

شما میتوانید آخرین ورژن YahElite نسخه کامل را با حجم 700 کیلوبایت از سرور ترفندستان دانلود نمایید:
http://www.tarfandestan.com/files/YahELiteFull[Tarfandestan.com].exe
و همچنین نسخه پرتابل:
http://www.tarfandestan.com/files/YahELitePortable[Tarfandestan.com].exe

یا به سایت سازنده مراجعه نمایید:
http://www.yahelite.org

پس از نصب ، برنامه را اجرا نمایید.
از شما یوزر و پسوردتان خواسته میشود که باید یوزر و پسورد یاهوی خود را وارد نمایید.
سپس دکمه Connect را بزنید تا وارد مسنجر خود شوید.
در این قسمت میتوانید مستقیمأ به یک روم چت یاهو نیز لوگین کنید.
برای مشاهده Add List خود و چت با آنها نیز میتوانید در تب های پایین برنامه از Buds استفاده نمایید.
سایر قسمت ها نیز بسیار ساده هستند ، با اندکی کار با برنامه میتوانید دریابید که جایگزین خوبی برای مسنجر انتخاب کرده اید.

نوشته شده در یکشنبه 87/3/5ساعت 5:40 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |


ممکن است شما نیز دوست داشته باشید به ورژن دقیق ویندوزتان پی ببرید و چه جالب که این کار از طریق رجیستری و نمایش آن بر روی صفحه دسکتاپ شما میسر شود. با استفاده از این ترفند میتوانید از طریق رجیستری ورژن دقیق و شماره ساخت و سرویس پک ویندوزتان را در گوشه پایین صفحه دسکتاپ نمایش دهید.


برای اینکار:
از منوی Start به Run رفته و عبارت regedit را وارد کنید و Enter بزنید تا وارد ویرایشگر رجیستری شوید.
سپس به مسیر زیر بروید:
HKEY-CURRENT-USER / Control Panel / Desktop
در سمت دیگر پنجره بر روی PaintDesktopVersion دوبار کلیک کرده و Value Data را از 0 به 1 تغییر دهید و سپس OK کنید.
اکنون باید سیستم را رستارت نمایید.

برای پاک کردن نمایش دهنده ورژن مجددأ عدد 1 را به 0 تغییر دهید.

نوشته شده در یکشنبه 87/3/5ساعت 5:40 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

پس از عرضه Word و Excel در آفیس 2007 ، یکی از مشکلاتی که برای کاربران پیش آمد عدم امکان باز نمودن فایلهای تولید شده از آفیس 2007 در نسخه های آفیس قبلی مانند 2003 و XP بود. به عنوان مثال شما در کامپیوتر شخصی خود آفیس 2007 نصب دارید و یک فایل Word با آن ایجاد میکنید ، سپس آن را روی فلش دیسک خود ریخته و به محل کار میبرید ، در سیستم محل کار آفیس 2003 نصب است ، در نتیجه امکان باز کردن فایل Word را ندارید. اما این موضوع نیز چاره ای دارد! در این ترفند قصد داریم به معرفی راهی ساده به وسیله ابزاری جانبی برای باز نمودن فایلهای آفیس 2007 در نسخه های قبلی آفیس بپردازیم.

برای اینکار:
شما نیازمند ابزاری ساده به نام docXConverter هستید.
به کمک این برنامه کم حجم شما میتوانید به سادگی فایل های Word و Excel تولید شده توسط آفیس 2007 را به فایلهای قابل اجرا در آفیس های قبلی تبدیل نمایید.
docXConverter ، نسخه 2.01 با حجم تنها 1.9 مگابایت از لینک زیر قابل دریافت است:
http://www.tarfandestan.com/files/docXConverter[Tarfandestan.com].zip
پس از دانلود فایل ، آن را از حالت فشرده خارج کنید.
سپس فایل docXConverter[Tarfandestan.com].exe را اجرا نمایید.
اکنون به سادگی میتوانید با استفاده از File > Open فولدری که فایل ها در آن قرار دارد را انتخاب کنید یا فایل مربوط را به داخل محیط برنمامه Drog & Drop (کشیده و رها) کنید تا عملیات تبدیل صورت گیرد.


نوشته شده در یکشنبه 87/3/5ساعت 5:40 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

<   <<   6   7   8   9      >
Design By : Pars Skin