سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























سین هشتم

قطعأ شما نیز گاهی خیلی دوست داشته اید که برای مدتی در دسترس نباشید و فردی با شما تماس نگیرد یا پیامی دریافت نکنید. راه هایی نیز برای اینکار وجود دارد. میتوانید گوشی خود را خیلی راحت خاموش کنید ، شاید این کار ساده ترین راه باشد اما بهترین راه نیست ، چرا که با اینکار دیگر به امکانات جانبی گوشی دسترسی نخواهید داشت و شاید نوعی بی احترامی به دوستانتان تلقی شود. یا میتوانید با استفاده از ترفندی که قبلأ در ترفندستان مطرح شده و با بهره گیری از قابلیت دایورت گوشی خود را از دسترس خارج کنید که این راه نیز باعث میشود که همه متوجه شوند که خودتان باعث عدم دریافت تماس ها شده اید. و راه های دیگری نظیر استفاده از نرم افزارهای جانبی که دردسرهای خود را دارد. اما اکنون شما میتوانید با استفاده از این ترفند و تنها با تغییر یک تنظیم در گوشی خود کاملأ از شبکه تلفن همراه خارج شوید به طوریکه هر فردی با شما تماس گیرد با پیغام "در حال حاضر تماس با مشترک مورد نظر مقدور نمی باشد" روبرو گردد و علاوه بر آن هیچ پیامی برای شما ارسال نشود. این روش بر روی کلیه خطوط تلفن همراه کشور امکان پذیر است و این بار شما بر خلاف شعار همراه اول ، تنها هستید!

 

ابتدا دقت کنید این روش تقریبأ بر روی کلیه گوشی ها امکان پذیر است و تنها بر روی برخی مدل های قدیمی امکان استفاده از آن وجود ندارد.

در گوشی های نوکیا:
از منوی اصلی وارد Settings شوید.
سپس به قسمت Network بروید.
اکنون وارد بخش Network Mode شوید.
حالا گزینه UMTS را انتخاب نمایید.
گوشی شما ممکن است رستارت شود. کار تمام است.
بعد از این کار ، عبارتی با عنوان 3G در کنار نشانگر آنتن گوشی فعال میشود.
اکنون (ترفندستان) میتوانید با شماره گیری گوشی خود توسط تلفن دیگری مطمئن شوید که در دسترس نیستید.
برای بازگشت به حالت معمولی ، مجدد به مسیر فوق رفته و گزینه Dual Mode را انتخاب نمایید.

در گوشی های سونی اریکسون:
از منوی اصلی وارد Settings شوید.
سپس به قسمت Connectivity بروید.
اکنون وارد بخش Mobile Networks شوید.
حالا به قسمت GSM/3G networks بروید.
اکنون بایستی گزینه 3G Only را انتخاب نمایید.
کار تمام است. با شماره گیری گوشی خود توسط تلفن دیگری نتیجه را ببینید.
برای بازگردانی گوشی به حالت اولیه ، کافی است از مسیر یاد شده گزینه GSM and 3G را انتخاب کنید.

در برخی از گوشی های سونی اریکسون مسیر انجام این کار به این شکل است:
Menu > Tools > Control Panel > Connections > Mobile networks > GSM/3G networks

در سایر گوشی ها نیز روش انجام کار تقریبأ به همین شکل است. شما باید در قسمت تنظیمات گوشی خود و در بخش Network آن ، حالت شبکه را بر روی GSM یا UMTS تنظیم کنید. با آزمون و خطا نیز این کار میسر است.

لازم به ذکر است این روش بر روی خطوط مخابراتی داخل کشور یعنی همراه اول ، تالیا و ایرانسل امکان پذیر است چرا که در حال حاضر هیچ کدام از این اپراتورها از فناوری 3G پشتیبانی نمی کنند.
از ترفندستان

نوشته شده در دوشنبه 88/3/11ساعت 6:23 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

احتمالأ شما نیز تاکنون نام دو نرم افزار Microsoft Word و Visual Basic را شنیده اید. Word پرطرفدارترین نرم افزار پردازش متون و VB یکی از بهترین برنامه های نگارش برنامه به شمار می آید. در آخرین نسخه ای که مایکروسافت از Word عرضه کرده است ، یعنی Microsoft Word 2007 شما میتوانید از Visual Basic در دل این نرم افزار استفاده کنید ، اما بسیاری طریقه این کار را نمیدانند! در این ترفند قصد داریم به روش اجرای Visual Basic در درون Word 2007 بپردازیم.

بدین منظور:
کافی است ابتدا Microsoft Word 2007 را اجرا کنید.
سپس در داخل برنامه  کلیدهای ترکیبی Alt+F11 را همزمان فشار دهید.
خواهید دید که اکنون در محیط Visual Basic هستید.

نوشته شده در دوشنبه 87/3/27ساعت 5:2 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

خیلی اوقات پیش می آید که کامپیوتر شما دچار ویروسی می شود که امکان اسکن و تشخیص آن توسط آنتی ویروس وجود ندارد و یا آنکه ویروس با تشخیص نصب بودن آنتی ویروس بروی سیستمتان عملکرد آن را دچار اختلال می کند و مانع از این می شود که شما بتوانید از آنتی ویروس خود برای اسکن کامپیوتر استفاده کنید. در این شرایط چه باید کرد؟ آیا راهی وجود دارد که بتوان در این شرایط کامپیوتر را خودمان اسکن کنیم و مشکل به وجود آمده در آنتی ویروس را برطرف کرد؟ پاسخ تمامی این سوالات مثبت است! در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی ابتکاری و در عین حال کاربردی بپردازیم که با استفاده از آن میتوانید کامپیوتر خود را شخصأ اسکن کنید و ویروس موجود را پاک کنید ، بدون بهره گیری از هیچ نوع آنتی ویروسی!


اولین قدم برای اسکن کردن کامپیوترتان نمایش فایل های مخفی در کامپیوتر می باشد.

برای انجام این کار : ابتدا با مراجعه به My Computer بروی منوی Tools کایک کنید و از منوی حاصل بروی عبارت Folder Options کلیک کنید. سپس بروی برگه View کلیک کنید و در این برگه تیک کنار عبارت های Show Hidden Files and Folders را فعال کنید و تیک کنار عبارت Hide Extensions For Known File Types را بردارید و بروی عبارت OK کلیک نمایید.
اینک از طریق مسیر C:/Windows/system32 به پوشه System32 مراجعه کنید. پس از ورود به پوشه system32 بروی منوی View کلیک کنید و از منوی حاصل عبارت Details را انتخاب کنید.
حال در پوشه system32 بروی جدا کننده Date Modified کلیک کنید و آنرا به سمت راست بکشید به طوری که تاریخ تمامی فایل ها یه طور کامل نمایش داده شود.
فایل های نمایش داده شده در پوشه system32 فایل های سیستمی مربوط به ویندوز می باشد که اکثرا با پسوند dll می باشد و این بخش معمولا مورد هدف ویروس ها و Spyware قرار می گیرد و خود را در بین این فایل ها مخفی می کنند.

اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که اکثر این فایلهای قرار گرفته در این بخش دارای یک زمان مشخص می باشد و این زمانها (مثلا 8/10/2004) معرف این می باشد که مایکروسافت در این تاریج برنامه مربوط به فایل مورد نظر را به پایان رسانیده است (ترفندستان) و در واقع این زمان ها هیچ ربطی به زمان نصب ویندوز ندارد. حال اگر ویروس و یا spyware به این بخش حمله کند زمان آن با زمان فایل های سیستمی موجود در پوشه system32 مطابق ندارد و زمانی جدید تر از زمان مربوط به فایلهای سیستمی ویندوز خواهد بود و به راحتی از طریق مشاهده زمان های قرار گرفته در Date Modified قابل تشخیص می باشد. البته نکته بسیار مهم که باید توجه شود این است که نصب یک سخت افزار جدید و یا یک نرم افزار خاص می تواند فایلی را در این بخش کپی کند که زمان آن با زمان فایل های سیستم مطابق ندارد.

پس برای اینکه فایلی را در این بخش به اشتباه پاک نکنید روشی را مطرح میکنیم که این اشتباه رخ ندهد:
اگر میان فایل های واقع در پوشه system32 به فایلی برخورد کردیدکه تاریخ آن با تاریخ فایل های سیستمی ویندوز مطابقت نداردبروی این فایل کلیک راست کنید و گزینه Properties را انتخاب نمایید. سپس در پنجره Properties بروی برگه Version کلیک کنید و در این برگه نام کمپانی و ورژن فایل مورد نظر را مطالعه کنید.
اگر اطلاعات این فایل شامل نام کمپانی و خیلی اطلاعات دیگر برایتان آشنا نبود نام فایل مورد نظر را در موتور جستجو گر گوگل تایپ کنید و اگر در نتایج جستجو به این اشاره شده بود که این فایل ویروس است حتما آن را پاک کنید ولی اگر در نتایج جستجو به آلوده بودن این فایل اشاره نشده بود این فایل به واسطه یک سخت افزار و یا نرم افزاری به وجود آمده است


نوشته شده در دوشنبه 87/3/27ساعت 5:2 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

شاید شما نیز جزو افرادی باشید که برای پخش فایل های صوتی و تصویری از نرم افزار Winamp استفاده میکنند. این نرم افزار قدیمی و محبوب در حالت پیش فرض توانایی پخش فایلهای با فرمت DAT که مربوط به فرمت تصویری ویدئوهای VCD هستند را ندارد. در این ترفند قصد داریم روشی را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید فایل هایی با فرمت DAT هم به لیست All Supported Typs این برنامه اضافه کنید تا بتوانید VCDهای خود را به وسیله Winamp تماشا کنید!

برای این کار:
ابتدا نرم افزار Winamp را باز کنید.
بر روی پوسته ی اصلی Winamp کلیک راست کرده و از منوی ظاهر شده گزینه Options را پیدا کنید.
حال اندکی موس را روی آن نگاه دارید ، منوی دیگری باز خواهد شد که از داخل آن گزینه Preferences را اتخاب کرده و بر روی آن کلیک کنید.
صفحه ی جدیدی با عنوان Winamp Preferences باز خواهد شد.در این صفحه شما در منوی سمت چپ از زیر گروه Plug-ins گزینه Input رو اتخاب کنید.
در صفحه ی سمت راست که عنوان آن Input Plug-ins می باشد (ترفندستان) روی گزینه ی Nullsoft DirectShow Decoder v1.0 دوبار کلیک کنید تا صفحه دیگری با عنوان Nullsoft DirectShow Decoder configuration باز شود.
در کادر File association چند فرمت را مشاهده می کنید. شما عبارت Dat; را دقیقأ در ادامه ی سایر فرمت ها کپی کنید ، سپس OK را بزنید و در پنجره Winamp Preferences دکمه Close را انتخاب کنید.
حال شما می توانید با باز کردن پنجره Open فایل هایی با فرمت DAT را هم ببینید و آنها را اتخاب کنید.

نوشته شده در دوشنبه 87/3/27ساعت 5:2 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

ممکن است شما نیز از کابرانی باشید که برای مرور صفحات وب از Internet Explorer 7 میکنند. در این صورت احتمالأ به این موضوع برخورده اید که صفحه ای را بر روی هارد Save میکنید اما به هنگام باز کردن این فایل ذخیره شده کاراکترهای نامفهومی به جای فایل شما نمایان میشود. علت این موضوع چیست؟ در این ترفند قصد داریم به معرفی راه حل این مشکل ساده بپردازیم.

فایل هایی که این مشکل برای آنها پیش میاید همگی فایل هایی هستند که به مانند سایت من ، عنوان هایی فارسی دارند. در نتیجه این مشکل برای آنها پیش میاید.
برای حل این مشکل ساده کافی است به هنگام ذخیره فایل html ، نام فارسی را پاک کرده و عنوانی دلخواه به انگلیسی مثلأ Tarfandestan را وارد نمایید و صفحه را Save کنید.
از این پس برای باز کردن فایلهای اینچنینی مشکلی نخواهید داشت.
همچنین اگر فایل خود را قبلأ ذخیره کرده اید میتوانید با تغییر نام آن به انگلیسی مشکل را حل کنید.


نوشته شده در دوشنبه 87/3/27ساعت 5:1 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

یکی از بزرگترین و موفق ترین پروژه های شرکت Apple در طول تاریخ این شرکت عرضه دستگاه پخش موسیقی و ویدئوی iPod بوده است. این دستگاه ظریف و کوچک اما توانمند با استقبال عمومی بسیاری در آمریکا و اروپا رو به رو شد. همچنین iPod مدت زمانیست در ایران نیز عرضه شده است. اما اینک قصد داریم ترفندی کاربردی برای iPod داران مطرح کنیم. ممکن است هنگام پخش یک فایل صوتی یا ویدئویی به علت مشکل دار بودن فایل مربوطه iPod شما هنگ کند و امکان هیچ کاری با آن وجود نداشته باشد. اما جای نگرانی نیست! در این ترفند قصد داریم روشی ساده را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید iPod هنگ کرده خود را Restart کنید و بدون هیچ مشکلی به ادامه کار با آن بپردازید.
برای این کار:
پس از قفل شدن دستگاه ، یکبار کلید hold را تغییر مکان دهید و مجدد به جای خود بازگردانید.
سپس کلیدهای Menu و دکمه وسط را همزمان با هم نگاه دارید. پس از 6 ثانیه خواهید دید که لوگوی Apple نمایان خواهد شد (ترفندستان) و به منوی اصلی دستگاه برخواهید گشت.
نوشته شده در دوشنبه 87/3/27ساعت 5:0 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

همگی ما برای پاک کردن فایل ها و فولدرهای خود در محیط ویندوز به سادگی آنها را Delete میکنیم و نهایتأ آنها را از داخل Recycle Bin پاک میکنیم. اما قطعأ میدانید که این کار پایان کار نیست ، چرا که با استفاده از نرم افزارهای مخصوص ریکاوری ، میتوان تمامی فایل ها و فولدرهای پاک شده از هارد را مجددأ بازیابی کرد. این مسئله گاهی بسیار به کمک کاربر میاید ، اما گاهی ممکن است شما بخواهید واقعأ فایلی را از صحنه روزگار برای همیشه محو کنید! اما چگونه؟ در این ترفند قصد داریم با معرفی ابزاری مخصوص فایلها را برای همیشه به زباله دان تاریخ بفرستیم!

برای اینکار ، شما به نرم افزار Eraser احتیاج دارید. نرم افزاری که مخصوص این کار تبعیه شده است.
آخرین ورژن Earser را از سایت سازنده به آدرس http://www.heidi.ie/eraser/download.php با حجمی در حدود 7 مگابایت میتوانید دانلود کنید.
این نرم افزار بر روی کلیه ویندوزهای مایکروسافت قابل نصب است.

پس از دانلود فایل Eraser57Setup.zip ، فایل را از حالت فشرده خارج نمایید و با اجرای فایل EraserSetup.exe برنامه را نصب کنید.
پس از اتمام کار نصب ، در صورتی که اکنون بر روی هر فایل و فولدری راست کلیک کنید ، علاوه بر منوی پیشین گزینه جدیدی به نام Erase را نیز مشاهده خواهید کرد.
به فرض میخواهیم فایلی با نام سان کولد را برای همیشه پاک کنیم ، ابتدا روی آن راست کلیک کرده و Erase را انتخاب میکنیم. سوالی از ما مبنی بر اطمینان از این کار مشاهده دریافت میکنیم که Yes میزنیم. در پنجره بعدی 7 روش برای پاک کردن فایل برای ما قابل رویت است. پیشنهاد میشود برای پاک کردن کلیه فایل ها از همان گزینه پیش فرض یعنی Guttmann استفاده کنید که امن ترین الگوریتم است. حال OK را بزنید و منتظر پاک شدن فایل شوید. در نهایت گزارشی از فایل پاک شده را دریافت خواهید کرد که به معنای پایان کار است.

نوشته شده در دوشنبه 87/3/27ساعت 4:57 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

احتمالأ شما نیز تاکنون نام نرم افزار Internet Download Accelerator را شنیده اید. یک دانلود منیجر بسیار قوی و شتاب دهنده دانلود فایل ها از اینترنت که در بین کاربران نیز محبوبیت زیادی دارد. این نرم افزار به هنگام دانلود فایل ها از اینترنت ، برای نمایش میزان درصد طی شده از دانلود از یک لود کننده یا در اصطلاح Indicator استفاده میکند. رنگ این Indicator به طور پیش فرض سبز رنگ است. اما شما میتوانید برای تنوع و به نوعی رفع خستگی هنگام دانلود فایلها از 17 رنگ دیگر لود کننده استفاده نمایید. در این ترفند قصد داریم به معرفی روش این این کار خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
هنگام دانلود کردن یک فایل ، در داخل پنجره مربوطه ، کافی است بر روی محدوده لود کننده راست کلیک کنید (ترفندستان) ، خواهید دید که منویی برای شما باز خواهد شد.
اینک میتوانید به دلخواه خود رنگ Indicator را تغییر دهید.

به مانند تصویر زیر:



نوشته شده در دوشنبه 87/3/27ساعت 4:56 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

یکی از قابلیت هایی که همواره در نرم افزار Microsoft Word از همان ابتدا موجود بوده است ، امکان رسم جداول به منظور تنظیم سطرها و ستونهای مختلف در در داخل متن بوده است. اما در آخرین نسخه مجموعه آفیس ، Word 2007 قابلیت جالبی در این خصوص را داراست. به طوریکه شما میتوانید به سادگی تمام و تنها با استفاده از دکمه های کیبورد جدول های مختلفی را در داخل Word 2007 ترسیم کنید. بدون نیاز به کلنجار رفتن با قسمتهای مختلف برنامه. در این ترفند قصد داریم تا به معرفی این موضوع که بسیاری از کاربران از آن بی خبرند بپردازیم.
(این ترفند به همراه آموزش تصویری میباشد.)

بدین منظور:

نرم افزار Microsoft Word 2007 را اجرا کنید.
تمام کاری که شما لازم است انجام دهید استفاده از دو کلید کیبورد یعنی + و - است.
بدین صورت که در محدوده تایپی +-+ را وارد نمایید و Enter بزنید. خواهید دید که یک جدول خواهید داشت!
علامت + نمایانگر ستون شما و علامت - نمایان گر میزان پهنای میان دو ستون است.
جدولی که شما با +-+ رسم کردید یک جدول کوچک یک ستونه خواهد بود.

برای درک بیشتر به مثال تصویری زیر توجه کنید:
به فرض ما قصد داریم یک جدول 3 ستونه با عرض طولانی در ستون وسط داشته باشیم.
ترکیبی که از + ها و - ها باید وارد کنیم به شکل زیر خواهد بود:


Tarfandestan

سپس Enter میزنیم تا جدول ما رسم شود:

Tarfandestan

همچنین کافی است کلید Tab را بزنید تا ردیفهای بعدی جدول را داشته باشید.

Tarfandestan

نوشته شده در دوشنبه 87/3/27ساعت 4:56 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

مایکروسافت همزمان با عرضه ویندوز ویستا ، آفیس 2007 خود را عرضه کرد. در این بسته نرم افزار ، Microsoft Word 2007 نیز با تغییرات فراوان و قابلیتهای جدید نیز منتشر شد. همچنین بسیاری از کاربران ویندوز XP نیز Word 2007 را بر روی سیستم های خود نصب کرده اند. طبعأ با عرضه هر نرم افزار جدید ، ترفندهای جدیدی نیز به آن افزوده میشود. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک ترفند جدید و در عین حال جالب و بامزه که به شکل مخفی در نرم افزار Microsoft Word 2007 گنجانده شده است بپردازیم. لازم به ذکر است این ترفند برای اولین بار توسط وب سایت ترفندستان در میان سایت های پارسی و همچنین جزء معدود سایتهای اینترنتی است که این ترفند را بازگو میکند!


بدین منظور:
نرم افزار Microsoft Word 2007 را اجرا نمایید.
اکنون در یک صفحه خالی عبارت زیر را وارد نمایید و سپس Enter بزنید:

()lorem=

(دقت نموده که مساوی را تایپ کنید و این متن را نیز کپی نکنید و تنها در محیط Word تایپ نمایید)
خواهید دید که پس از زدن Enter جملات عجیب و غریبی بر روی صفحه ظاهر میشود!

این کار که در نسخه های قبلی Word به طریقی دیگر امکان پذیر بود ، در حدود دو سال پیش در ترفندستان به آدرس http://www.tarfandestan.com/article-94--0-0.html برای نسخه های قبلی مطرح شده بود و اینک در نسخه 2007 برنامه Word این کار به وسیله کد فوق امکان پذیر است.

دقت نمایید که تعداد سطور و پاراگراف های نمایش داده شده نیز به شکل دستی توسط خود شما قابل تنظیم است به فرمول زیر:

(تعداد سطر ها , تعداد پاراگراف ها)lorem=

به عنوان مثال برای 6 پاراگراف و 20 سطر خواهیم داشت:

(6,20)lorem=

با این کار جالب میتوانید دوستان خود را تقریبأ شگفت زده کنید!

در خصوص متنی که تقریبأ غیرقابل تشخیص است نیز باید گفت این عبارت ها که Lorem Ipsum نام دارد خود تاریخچه پیچیده ای دارد. تنها ذکر این نکته ضروری است که Lorem Ipsum متونی است که معمولأ به هنگام ساخت صفحات سایت ها و سایر پروژه ها به شکل پیش فرض و به عنوان مثالی از متن قرار میگیرد. اطلاعات کامل پیرامون Lorem Ipsum در ویکی پدیا موجود است:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lorem_ipsum


نوشته شده در دوشنبه 87/3/27ساعت 4:55 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

   1   2   3   4   5   >>   >
Design By : Pars Skin