سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























سین هشتم

به منظور موثر بودن اینترنت و به‌کارگیری این تکنولوژی در صنعت، تجارت و پیشبرد اقتصادی مملکت، بهترین راهکار، واگذاری مساله‌ تامین پهنای باند، توزیع و ارائه‌ خدمات و دسترسی کاربران به بخش خصوصی است.


مسعود ریاضیات رییس انجمن کارفرمایان شبکه‌های اینترنتی ایران در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: بهتر است به جز فعالیت‌های زیرساخت که شامل (شبکه‌های فیبرنوری، ایجاد ارتباطات و بستر فیزیکی کار) است، دیگر امور به بخش خصوصی سپرده شود.

او به مثبت بودن پروژه‌ تکفا در سال‌های قبل اشاره کرد و گفت: در پروژه‌ مذکور بودجه‌هایی برای توسعه‌ ICT در کشور در نظر گرفته شده بود و در صورت ادامه‌ این پروژه، توسعه‌ خدمات کشور از جمله بانکداری الکترونیکی، دولت الکترونیکی تا تجارت و پرداخت الکترونیکی سریع‌تر به نتیجه می‌رسد.

ریاضیات تاکید کرد: بهتر است مقامات مربوطه در شرکت زیرساخت، بودجه‌هایی را برای گسترش، تشویق و تهیه‌ی محتوای الکترونیکی اختصاص دهد. او به ارایه‌ الکترونیک خدمات اشاره کرد و گفت: در صورت الکترونیکی شدن خدمات و اختصاص بودجه‌ای به این امر، در بسیاری از امور از جمله (ترافیک، هزینه، زمان) صرفه‌جویی می‌شود.

وی با اشاره به مصرف بالای بنزین، تردد، مسائل حمل و نقل، هوای ناسالم شهری گفت: در صورت الکترونیکی شدن خدمات در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده و به عنوان نمونه چنانچه ده درصد از بودجه‌ وادرات بنزین در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گیرد، مسائل ترافیک حل می‌شود.

ریاضیات تاکید کرد: با توجه به این که اکثر ترددهای شهری برای مراجعات به سازمان‌های دولتی و بانک‌هاست به همین دلیل در صورت الکترونیکی شدن، تردد‌ها حذف خواهد شد. او تعیین یک بودجه‌ ویژه‌ مملکتی برای توسعه‌ محتوای الکترونیک مانند (دانش الکترونیکی، محتوای خدمات الکترونیکی) را موثر دانست و گفت: در صورت تحقق این امر حرکت صحیحی به سمت ارتقاء به سمت وضعیت روز دنیا داریم.

رییس انجمن شبکه‌های اینترنتی مهمترین عامل کمرنگ بودن IT کشور را محتوا دانست و تصریح کرد: بیشترین کمبود از جهت محتوا بوده و با توجه به نبود کیفیت فناوری اطلاعات در حد مطلوب، مشکل ما نبود خدمات است برای مثال بانکداری الکترونیکی، دولت الکترونیکی و دانشگاه‌های ما در ارایه‌ خدمات الکترونیکی عقب هستند و باید بودجه‌ نرم‌افزاری ما بیش‌تر از وضع موجود باشد.


نوشته شده در جمعه 87/3/10ساعت 6:39 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

Design By : Pars Skin