سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























سین هشتم

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات بر اساس آخرین آمار ارائه شده افزایش ظرفیت اینترنت کشور (مجموع ارسال و دریافت) را ده هزار و 870 مگابیت برثانیه اعلام کرد.


سعید مهدیون در گفت‌وگو با ایسنا خلاصه‌ آخرین وضعیت عملکرد شرکت فناوری اطلاعات تا پایان سال 86 را اعلام کرد و گفت: برآورد ضریب نفوذ کاربران اینترنت در کشور 27 درصد عنوان و تعداد کاربران اینترنت در کشور را 18 میلیون نفر اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات، ترافیک داخلی کشور به کل ترافیک دنیا را 47 درصد بیان و تصریح کرد: تعداد نقاط تحت پوشش شبکه‌ دیتا در شهر و شهرک‌های صنعتی یک هزار و 250 نقطه و در همین راستا ‌تعداد یک هزار و 853 مرکز مخابراتی نیز تحت پوشش شبکه‌ دیتا قرار گرفته‌اند.

مهدیون در ادامه افزود: در بخش توسعه پورت دسترسی دیتا تعداد صد و چهارده هزارو 986 پورت توسط بخش دولتی نصب شده که از این تعداد سی و شش هزار و 819 پورت دایر شده و به بهره برداری رسیده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد 516 هزار و 613 پورت نصب شده و تعداد 133 هزار و 399 پورت دایر شده توسط بخش خصوصی انجام شده است. او همچنین پهنای باند فروخته شده دیتا به مشتریان (توسط بخش دولتی) را شش هزار و 520 مگابیت اعلام کرد و متوسط زمان انتظار دریافت سرویس دیتا را هفت هفته اعلام کرد.

وی دربار‌ه‌ پروژه‌ ICT روستایی تصریح کرد: تعداد پنج هزار و 559 روستا به این امکانات تجهیز شده‌اند که از این تعداد چهار هزارو 694 مرکز روستایی در سراسر کشور به بهره برداری رسیده‌اند. رییس هیات‌مدیره‌ شرکت فناوری اطلاعات در خصوص پروژه‌ بانکداری الکترونیکی گفت: در نوزده هزار و 444 شعبه امکانات تخصیص داده شده است که از این میان تعداد 16 هزار و پنج اتصال برقرار شده است.

او همچنین اظهار کرد: تعداد 187 مرکز دانشگاهی و تحقیقاتی به اینترنت متصل شده‌اند و در خصوص طرح اتصال مدارس کشور به شبکه‌ ملی اینترنت به تعداد پنج هزار و 277 مدرسه امکانات تخصیص داده شده است که از این تعداد چهار هزار و 864 مدرسه به بهره برداری رسیده‌اند.

مهدیون درباره‌ رویکردهای سال آینده شرکت فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: هماهنگی عملیات امنیتی در فضای تبادل اطلاعات کشور یکی از محورهایی است که در دستور کار این شرکت قرار دارد. همچنین تهیه و پیشنهاد سیاست‌های جدید گسترش فناوری اطلاعات در سطح کشور یکی دیگر از سر فصل‌های فعالیت شرکت فناوری اطلاعات است


نوشته شده در جمعه 87/3/10ساعت 6:40 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

Design By : Pars Skin