سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























سین هشتم

هر روز عملی تکراری: به دفتر کارتان می‌روید. کامپیوتر را روشن می‌کنید و باید صبر کنید تا سیستم کاملا فعال شود. خیلی بهتر بود اگر کامپیوتر به صورت خودکار، هر روز در زمان مشخصی شروع به کار می‌کرد تا دیگر وقتی هم هدر نمی‌دادید و مستقیما پس از رسیدن به دفتر، کار را شروع می‌کردید.

نرم‌افزار رایگان Wakeuponstandby 1.7.9 این کار را برایتان انجام می‌دهد. جهت دریافت این فایل، اینجا کلیک نمایید.

شرط لازم جهت استفاده از این نرم‌افزار، به روز بودن سخت‌افزار و فعال بودن APM یا ACPI در بایوس سیستم می‌باشد.

قبل از اینکه زمانی را برای جستجو به دنبال تنظیمات بایوس صرف کنید، بهتر است یک بار ابزار گفته شده را امتحان کنید چرا که در بیشتر مواقع با تنظیمات استاندارد همخوانی داشته و کار می‌کند.

حالت Standby: تنها حالتی برای صرفه جویی در مصرف برق است. در این میان، بسیاری از قطعات مانند هارد درایو و مانیتور خاموش می‌شوند ولی منبع تغذیه فعال باقی می‌ماند به طوری که محتوای حافظه کاری حذف نمی‌شود. تنها با فشار دادن یک کلید، سیستم هر باره فعال شده و می‌توانید از آن استفاده کنید. در این جا زمان صرفه جویی شده از Wakeuponstandby نیز بیشتر است.

Hibernate: اما اگر سیستم را به حالت Hibernate ببرید، تمام محتوای حافظه کاری در فایل Hiberfile.sys در بخش System ذخیره شده و کامپیوتر کاملا خاموش می‌شود. این کار نسبت به استفاده از دگمه Turn off برای صرفه جویی زمانی بهتر است اما نسبت به ابزار گفته شده در بالا، زمان بسیار زیادتری را مصرف می‌کند.

 

لازم به ذکر است که این تنظیمات زمانی ارزشمند خواهد بود که عملیات Login در ویندوز شما بصورت خودکار انجام شود. برای توضیحات بیشتر به مقاله "Login خودکار در ویندوز xp" مراجعه نمایید.

 

فعال‌سازی Hibernate:

در Control Panel گزینه Power Options را انتخاب کرده و در بخش Hibernate گزینه فعال سازی آن را انتخاب کنید. فضای مورد نیاز برای فعال سازی Hibernate در این بخش ذکر شده است.

 

استفاده از نرم افزار Wakeuponstandby:

مهمترین تنظیمات در قسمت 1 می‌باشد که بنا به آن تاریخ و ساعتی را که می‌خواهید کامپیوتر فعال شود، باید وارد کنید. برای آزمایش، تاریخ روز را داده و زمانی حدود 5 تا 10 دقیقه دیرتر از زمان موجود را انتخاب کنید. سپس گزینه کنار آن را انتخاب کرده و Start را کلیک کنید.

سپس این ابزار به Tray منتقل شده و می‌توانید سیستم را به حالت Hibernate ببرید. برای‌این کار، گزینه‌های Start->Turn Off->Hibernate را برگزینید. اگر با اینکه حالت Hibernate فعال است، باز هم گزینه آن نمایان نشد، کلید SHIFT را فشار دهید. با این کار، گزینه Standby تبدیل به Hibernate می‌شود.

اکنون تا زمانی که مشخص کرده‌اید، صبر کنید تا کامپیوتر به صورت خودکار شروع به کار کند. اگر کامپیوتر روشن نشد، باید در BIOS مدیریت برق را فعال کنید.

 تنظیم برنامه روزانه

اگر همه چیز با موفقیت انجام شد، می‌توانید این ابزار را برای استفاده‌های منظم تنظیم کنید. برای این کار، دوباره آن را اجرا کنید، تاریخ و ساعت مورد نظر را وارد کنید (مثلا برای روز بعد، ساعت 8:30  صبح). سپس گزینه کار آن را انتخاب کنید. علاوه بر این گزینه، گزینه‌های‌زیر را نیز انتخاب کنید:

-   Turn on computer and resume from screen saver

-   Keep screen on afterwards

 در چهارمین بخش، می‌توانید تمامی روزهایی را که می‌خواهید کامپیوتر به صورت خودکار شروع به کار کند را، مشخص کنید. اگر می‌خواهید این تنظیم برای همه هفته‌ها باشد، گزینه Every week را نیز فعال سازید.

 

گزینه‌های اضافی:

اکنون این ابزار تنظیم شده است. اما اگر بخواهید علاوه بر کامپیوتر به صورت خودکار بعضی از نرم‌افزارهای کاربردی را نیز فعال سازید، می‌توانید از گزینه شماره 2 استفاده کنید که البته ابتدا باید آن را انتخاب نمائید.

می‌توانید در قسمت سوم، عملکردی را انتخاب کنید که به محض استفاده از ابزار و انتخاب گزینه Start، این عملکرد فعال شود. اگر به این گزینه احتیاجی ندارید، لازم نیست چیزی در آن بنویسید.

تنها یک کلیک بر روی گزینه Start، این عملکرد را فعال می‌سازد. فراموش نکنید که کامپیوتر را قبل از رفتن به خانه، به حالت Hibernate درآورید چرا که در این صورت است که کامپیوتر دوباره به صورت خودکار روشن می‌شود


نوشته شده در پنج شنبه 87/3/16ساعت 6:47 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

Design By : Pars Skin