سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























سین هشتم

Vegas Pro نرم‌افزاری قدرتمند و حرفه‌ای در زمینه ویرایش ویدیو و ساخت DVD است. Vegas بر لزوم استفاده از نرم‌افزاری واحد و منعطف برای ویرایش و ساخت ویدیو تأکید دارد. نرم افزاری که با قابلیت تطبیق‌پذیری عالی از تمامی مراحل ساخت و ویرایش ویدیو پشتیبانی نماید. 

بسیاری از مجموعه‌های نرم‌افزاری معروف در زمینه ویرایش ویدیو اعتقاد چندانی بر لزوم انسجام و یکپارچگی انواع نیازهای ویرایشی در قالب یک نرم‌افزار واحد ندارند. از این رو برای هر بخش از ویرایش (ویدیو، صوت و جلوه های ویژه) نرم‌افزار جداگانه و مستقلی را ارائه می‌دهند.

به عنوان مثال Adobe Creative Suite نرم‌افزار SoundBooth را برای ویرایش صدا، Premiere Pro را برای ویرایش ویدیو و After Effects را برای افزودن عنوان‌بندی و دیگر جلوه‌های بصری اختصاص داده است. این نوع تقسیم‌بندی بیشتر برای شرکت‌های فیلم‌سازی و تولیدات ویدیویی بزرگ مناسب است.

چون در این محصولات هر کسی تنها مسئولیت یک بخش را بر عهده دارد. اما برای کاربران خانگی حرفه‌ای و شرکت‌های فیلم‌سازی کوچک، Vegas محصول مناسب‌تری است. چون تمام ابزارها و امکانات مهم و مورد نیاز را در قالب یک نرم‌افزار یکپارچه ارائه کرده است و این ویژگی کار ساخت ویدیو را (حتی برای یک نفر) بسیار ساده و روان می‌کند.

نسخه جدید این نرم‌افزار مجهز به ابزار عنوان‌بندی جدیدی است که کار تنظیم ابعاد فونت و فواصل میان کلمات و کاراکترها، حرکت متن در امتداد مسیرها و منحنی‌های مختلف و افزودن افکت‌های متنی مختلف را بسیار ساده و آسان کرده است.

همچنین می‌توانید افکت‌های عنوان‌بندی را ذخیره کنید و یا افکت‌هایی را که طراحی کرده‌اید، به اشتراک بگذارید. در مجموع قابلیت‌ها و امکانات عنوان‌بندی در ویرایش جدید نرم‌افزار در قیاس با نسخه‌های پیشین آن بهبود و پیشرفت محسوس و قابل ملاحظه‌ای داشته است.

ویژگی اسکریپت‌نویسی در این نرم‌افزار به کاربران آشنا با برنامه‌نویسی امکان می‌دهد توابع اجرایی جدیدی را به Vegas اضافه نمایند. اسکریپت‌های Vegas بسیار شبیه به کدهای زبان برنامه‌نویسی C است. با این وجود کاربران ناآشنا با برنامه‌نویسی نیز می‌توانند به سرعت اسکریپت‌نویسی در Vegas را فرا بگیرند.

Vegas از فرمت‌های مختلف HD همچون HDV ،AVCHD و دوربین‌های XDCAM پشتیبانی می کند و همچنین به خوبی عملیات کدگذاری ویدیو برای دیسک‌های Blu-ray را انجام می‌دهد. اما نشانی از HD DVD در آن دیده نمی‌شود. گرچه از توقف تولید HD-DVD  مطلع هستید.

 

 مزایا

تسهیل عملیات ویرایش به واسطه تجمیع انواع ویرایش‌ها (ویدیو، صوت و جلوه‌های ویژه) در یک نرم‌افزار، افکت‌های آماده متعدد، کیفیت مناسب در ویرایش صدا، انعطاف و تطبیق‌پذیری بالای رابط کاربری و پشتیبانی از همه فرمت‌های اصلی HD.

 

معایب

نیاز به داشتن تجربه برنامه‌نویسی برای استفاده از قابلیت اسکریپت‌نویسی.

 

منبع: نشریه عصر شبکه


نوشته شده در پنج شنبه 87/3/16ساعت 6:52 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

Design By : Pars Skin