سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























سین هشتم

به مناسبت روز جهانی خلیج فارس زنجیره‌ی انسانی در سواحل خلیج فارس در جزیره‌ی قشم تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار بخش گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های میناب، بندرعباس و قشم با گردهم آمدن در ساحل خلیج فارس در جزیره‌ی قشم به مناسبت روز ملی خلیج فارس و در حمایت و حفاظت از این هویت ملی،‌ زنجیره‌ی انسانی تشکیل دادند. این مراسم با موسیقی آیینی گروهی محلی همراه بود، این گروه موسیقی نوای آیینی و مذهبی خلیج فارس را به‌عنوان یکی از موسیقی‌های قدیمی و بومی منطقه اجرا کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی‌پور ـ امام جمعه‌ی قشم ـ در این مراسم و پیش از تشکیل زنجیره‌ی انسانی، گفت: روز ملی خلیج فارس، بخصوص در سال‌های اخیر که دشمنان نظام و ملت به بهانه‌های واهی و بدون سند، جنگ روانی برای آن راه انداخته و اذهان مردم را به این مسأله متوجه کرده‌اند، ارزشمند است.

وی افزود: عرب‌ها مستندات تاریخی درباره‌ی خلیج فارس ندارند که ادعا می‌کنند؛ اما ایران مدارک مستند زیادی دارد و سازمان‌های بین‌المللی نیز بر آن صحه گذاشته‌اند.

در این مراسم، ازسوی انجمن اسلامی دانشگاه آزاد قشم، بیانیه‌ای صادر شد که در بخشی از آن آمده است: نام خلیج فارس تا ابد فارس می‌ماند و سازمان ملل نه‌تنها بر نام خلیج فارس تاکید کرده، بلکه در مکاتبه‌های خود با دیگر کشورها درخواست کرده است که به این نام پایبند باشند.

ساکنان این منطقه نخستین انسان‌هایی بوده‌اند که دریانوری را آموختند و دریانوری ایرانیان به 500 سال پیش از میلاد مسیح (ع) برمی‌گردد. تلاش ایران دربرابر تغییر نام خلیج فارس از سال 1337 آغاز شد و ایران در آن دوره، اعتراض رسمی خود را به دولت وقت عراق اعلام کرد. دولت ایران در آن زمان دربرابر این نام مجعول واکنش نشان داد و حتا از ورود کالاهایی که روی آن‌ها نام خلیج عربی بود، جلوگیری کرد. در این زمان، برخی از کشورهای عربی اعتبار کلانی را از بخش درآمدهای نفتی خود برای تغییر نام خلیج فارس اختصاص دادند. انگیزه‌ی این تغییر نام به‌جز ایجاد فتنه در میان ملت‌ها چیز دیگری نیست.
نوشته شده در جمعه 87/3/17ساعت 4:4 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

Design By : Pars Skin