سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























سین هشتم

به دنبال اعتراف دویچه تلکام به جاسوسی تلفنی از خبرنگاران و مدیران ارشد این شرکت، اعضای هیات مدیره‌ی دویچه تلکام و دو نشریه‌ی آلمانی اعلام کردند از این شرکت شکایت خواهند کرد.

به گزارش سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پی اوج‌گیری رسوایی بزرگ‌ترین شرکت تلفنی اروپا پس از اعتراف آن به جاسوسی از خبرنگاران و مدیران ارشدش، مقر دویچه تلکام مورد بازرسی دادستان‌ها قرار گرفت.

اعضای هیات مدیره‌ی دویچه تلکام نیز در این بین اعلام کردند برای ردگیری مکالمات تلفنی‌شان و نقض شدن حریم خصوصی از این شرکت شکایت خواهند کرد.

یک روزنامه‌ی اقتصادی نیز این شرکت را به جاسوسی از کارمندانش متهم کرده و مدیر اجرایی فعلی این شرکت در حال بررسی خطر درگیر شدن در این ماجراست.

دویچه تلکام اوایل هفته‌ی گذشته به استخدام کارآگاهانی به‌منظور ردگیری صدها هزار مکالمه تلفنی مدیران ارشد خود و خبرنگاران برای شناسایی منابع درز اطلاعات به مطبوعات اعتراف کرد.

این شرکت تاکنون به جاسوسی از مجله Capital اعتراف کرده اما فاینشیال تایمز دویچه لند (FTD) ادعا کرده این نشریه نیز قربانی جاسوسی دویچه تلکام بوده است.

بر اساس گزارش این نشریه، دویچه تلکام هشت سال قبل کارآگاهانی برای جاسوسی از خبرنگاران آن و حتی فیلمبرداری مخفیانه اتاق خبری‌اش استخدام کرده بود.

هر دو نشریه‌ی FTD و Capital به مرکز انتشارات Gruner und Jahr تعلق دارند که به نوبه خود به غول رسانه‌یی آلمانی Bertelsmann متعلق است؛ این ناشر هشدار داده در حال بررسی اتهامات کیفری و مدنی علیه دویچه تلکام است.

شرکت مخابراتی ضمن اعتراف به اقدامات غیرقانونی خود، تاکید کرده که شرکتی که برای جاسوسی استخدام کرده به مکالمه تلفنی خبرنگاران گوش نکرده و تنها جزئیات تماس گیرندگان و مدت زمان تماس آن‌ها را ثبت می‌کرده است
نوشته شده در جمعه 87/3/17ساعت 4:7 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

Design By : Pars Skin