سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























سین هشتم

ایران - تهران - براساس قانون برنامه‌ی چهارم توسعه‌ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و در پی ایجاد دفاترICT روستایی به عنوان پیشخوان دولت در برخی مناطق کشور و فراهم آوردن تسهیلات لازم برای عرضه‌ی خدمات دستگاه‌های اجرایی، تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و وزارت نیرو به منظور همکاری‌های مشترک در زمینه‌ی ارایه خدمات در حوزه آب، برق و فاضلاب از طریق این دفاتر امضا و مبادله شد.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدپرویز فتاح - وزیر نیرو - در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که صبح امروز برگزار شد، با ابراز خرسندی از ایجاد همکاری مناسب بین این دو وزارت‌خانه‌ اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما روش سنتی ارایه‌ی خدمات در عرصه‌ی آب و برق کشور در شهر و روستا بود که خوشبختانه این دغدغه برطرف شد و مردم برای این‌گونه خدمات به طی مسافت زیاد نیازمند نیستند و این موضوع خود از بسیاری از سفرها کاسته و به کاهش هزینه‌ها منجر شده است.

وی ادامه داد: ما در این زمینه از روستاها شروع کردیم و در واقع گام اول را برای روستاییان برداشتیم تا تمام آن‌ها بتوانند از این طریق تحت پوشش قرار گیرند و البته قصد داریم تمام شهرها را نیز از طریق دفاتر و امکاناتی که در سطح کشور ایجاد شده مجهز کنیم و راه زیادی نداریم تا زمانی که بتوانیم تمام خدمات را به صورت الکترونیکی و از طریق این فن‌آوری انجام دهیم.

وزیر نیرو با بیان این که در حال حاضر 21 میلیون مشترک برق داریم اظهار کرد: در زمینه‌ی آب و فاضلاب نیز 15 میلیون مشترک داریم که اگر این میزان مشترک بخواهند برای پرداخت قبوضشان و یا درخواست‌هایی که دارند سفر کرده و هزینه‌های را پرداخت کنند، این رقم افزایش یافته و می‌توان گفت که هزینه‌ها و از طرفی زمان بسیاری را نیز به خود اختصاص می‌دهد.

وی تاکید کرد: به طور قطع مردم از خدمات همه امکاناتی که فراهم می‌آوریم بهره‌مند می‌شوند و این موضوع خود باعث کاهش هزینه‌های دولت خواهد شد.

در ادامه محمد سلیمانی - وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات - با بیان این که در حال حاضر بیش از 53 هزار روستا دارای برق و ارتباطات هستند گفت: در حدود شش هزار روستا به دفاتر ICT روستایی مجهز شدند که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن این است که دارای بانک هستند و مسائل پولی و مالی در کنار یکدیگر حل شده است.

وی با تاکید بر این که پست بانک از نظر تعداد نقاط دسترسی اولین بانک محسوب می‌شود گفت: در شهرها نیز نزدیک به دو هزار دفتر وجود دارد و این آمادگی را داریم که در هر زمینه‌ای که نیاز باشد، برنامه‌ریزی کرده و کارها را به سرانجام برسانیم.

او ادامه داد: پست بانک می‌تواند عملیات مالی و پولی را مدیریت کرده و کارها را به صورت الکترونیکی انجام دهد و با مدیریتی که حاکم شده سودآوری خوبی در این حوزه وجود خواهد داشت.

بنا بر اعلام، محورهای اصلی مورد همکاری در این تفاهم‌نامه تعیین خدمات قابل ارایه در حوزه آب، برق و فاضلاب جهت انجام از طریق دفاتر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات روستایی، تعیین راهکارهای مدیریتی و اجرایی جهت هدایت و انجام فعالیت‌های مرتبط با موضوع همکاری مشترک در سطح استان‌ها، تدوین ضوابط جهت اجرای آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی در ارتباط با موضوع همکاری مشترک، برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی مشترک مراحل مختلف کار و تهیه و تدوین برنامه آگاهی‌سازی عمومی، همکاری و مشارکت در زمینه ایجاد نظام نظارت بر برنامه‌های مشترک محسوب می‌شود.

نوشته شده در جمعه 87/3/17ساعت 4:12 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

Design By : Pars Skin