سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























سین هشتم

ایران - تهران - مایکروسافت هشدار داد که حفره‌ی امنیتی فاش شده در مرورگر سفاری اپل ممکن است آسیب‌های شدیدتری برای کاربران ویندوز داشته باشد.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آسیب‌پذیری امنیتی سفاری که ابتدا در 15 ماه می از سوی یک محقق امنیتی فاش شد، به نفوذگران اجازه می‌دهد با فایل‌های قابل اجرا به رایانه قربانی رخنه کنند.

اما بر اساس یافته‌های یک محقق امنیتی، اگر این حفره‌ی امنیتی به همراه آسیب‌پذیری ترمیم نشده‌ی دیگری که در اینترت اکسپلورر است مورد بهره‌برداری قرار گیرد، نفوذگران می‌توانند نرم‌افزارهای غیر مجاز را در رایانه قربانی اجرا کنند.

بر اساس اظهارات این محقق، حفره‌های سفاری و اینترنت اکسپلورر آسیب‌پذیری‌های متوسطی هستند که در کنار هم حفره‌ی خطرناکی را به وجود می‌آورند که اجرای کدهای مخرب از راه دور را امکان‌پذیر می‌سازد.

مایکروسافت این مساله را جدی گرفته و با انتشار یک راهنمای امنیتی از کاربران درخواست کرد تا زمان انتشار به‌روزرسانی از سوی این شرکت و اپل، استفاده از مرورگر سفاری را محدود کنند اما بر اساس این گزارش، اپل با این آسیب‌پذیری به عنوان یک مشکل امنیتی برخورد نمی‌کند که این واکنش انتقاد جامعه‌ی امنیتی را برانگیخته است.

نوشته شده در جمعه 87/3/17ساعت 4:13 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

Design By : Pars Skin