سین هشتم

قابلیت جدیدی ارائه کرده است که به شما امکان می‌دهد یک پایگاه داده مبتنی بر وب ایجاد کنید. Database Interface wizard آنچه را که برای یک طراح وب، کار مشکلی است ساده می‌کند. با فقط چند کلیک می‌توانید اطلاعاتی که از طریق وب وارد پایگاه داده می‌شود را وارد و ویرایش کنید. پایگاه داده مبتنی بر وب، بسیار سودمند است زیرا از هر جایی که به اینترنت دستیابی دارید می‌توانید رکوردها را بهنگام‌سازی کنید. اگر همکاران شما یک مرورگر وب و یک اتصال اینترنت داشته باشند می‌توانند از محل کار یا از منزل، روی پایگاه داده کار کنند. ولی بخاطر داشته باشید که به سروری نیاز دارید که از Active Server Pages (ASP) پشتیبانی کند. برخی ارائه کننده‌های سرویس وب این قابلیت را ارائه نمی‌کنند بنابراین ابتدا باید از ارائه کننده سرویس خود بپرسید.

یک سایت جدید ایجاد کنید

اگر می‌خواهید پایگاه داده‌ای را به سایتی که ایجاد کرده‌اید اضافه کنید آن را باز کنید. اگر می‌خواهید یک سایت جدید ایجاد کنید، روی فلش آیکون New page کلیک کنید و گزینه Web را انتخاب کنید تا کادر محاوره‌ای Web site templates باز شود. Database interface wizard را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید یک سایت کاملاً جدید ایجاد کنید، مسیر و اسم آن را در قسمت Options تایپ کنید. اگر می‌خواهید پایگاه داده را به سایتی که باز کرده‌اید اضافه کنید، گزینه Add to current web را انتخاب کنید. بعد روی OK کلیک کنید.

ایجاد کردن یک پایگاه داده جدید اکسس ایجاد کنید

گزینه Create a new access database within your web را انتخاب کنید. در چند مرحله بعد اطلاعاتی که توسط پایگاه داده جدید گردآوری می‌شود را انتخاب می‌کنید. همچنین می‌توانید Use a sample database connection را انتخاب کنید که یک پایگاه داده برای یک شرکت فرضی بنام (Northwind) ایجاد می‌کند و می‌توانید آن را طوری ویرایش کنید که با نیازهای شما مطابقت کنند. این گزینه یک راه سودمند برای شروع است. ولی در این کار عملی، از اول شروع می‌کنیم. روی Next کلیک کنید.

نامگذاری پایگاه داده

یک اسم گویا برای پایگاه داده خود تایپ کنید. این اسم باید یک کلمه باشد (نمی‌توانید از فاصله استفاده کنید ولی اگر بخواهید برای جدا کردن کلمات، می‌توانید از حروف بزرگ استفاده کنید.) روی Next کلیک کنید.

اطلاعاتی که باید گردآوری شود را انتخاب کنید

در صفحه بعد ویزارد، نوع اطلاعاتی که باید گرد آوری شود را انتخاب کنید. در حال حاضر، این پایگاه از کاربران می‌خواهد که یک اسم (Name)، آدرس (Address) و گزینه (Choice) وارد کنند. گزینه‌های 1، 2 یا 3 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد). روی Add کلیک کنید یا یک ستون جدید برای گرفتن شماره تلفن ایجاد کنید.

گرفتن شماره تلفن

حال ستونی در پایگاه داده ایجاد می‌کنیم که شماره تلفن را بگیرد. در قسمت Column Name، تایپ کنید Phone Number. در قسمت Column Type، این ستون را از نوع Text انتخاب کنید. از لیست Form field input type، گزینه Text Box را انتخاب کنید. روی OK کلیک کنید. بعد ر وی Next کلیک کنید. یک پیغام ظاهر می‌شود که پایگاه داده ایجاد شده است. دوباره روی Next کلیک کنید.

انتخاب صفحات

نوع صفحاتی که اطلاعات پایگاه داده را نمایش می‌دهند انتخاب کنید. Results page، رکوردهای پایگاه داده را نشان می‌دهد. Submission form به شما امکان می‌دهد تا یک رکورد جدید وارد کنید. Database Editor به شما امکان می‌دهد رکوردها را اضافه و حذف کنید. اگر این گزینه را انتخاب کنید از شما خواسته می‌شود که یک اسم و کلمه عبور برای مدیر پایگاه داده ایجاد کنید یا گزینه‌ای را انتخاب کنید که به هر کسی اجازه دهد پایگاه داده را ویرایش کند. (اگر لازم ندارید که رکوردها را از طریق سایت وب خود ویرایش کنید گزینه Database Editor را انتخاب نکنید). روی Finish کلیک کنید.

اتصال پایگاه داده را امتحان کنید

اگرسایت شما روی هارد قرار داشته باشد نمی‌توانید پایگاه داده را در عمل مشاهده کنید (مگر اینکه یک سرور را در حال اجرا داشته باشید) برای منتشر کردن سایت از منوی File، گزینه Publish web را انتخاب کنید. بعد برای مشاهده پایگاه داده، از منوی File، گزینه Preview in Browser را انتخاب کنید. اگر سرور شما از Active Server Pages (ASP) پشتیبانی می‌کند، می‌توانید رکوردهای پایگاه داده را مشاهده کنید و رکوردهای جدیدی به آن اضافه کنید.

وبمسترها پولدار شوید !! هر کلیک 250 ریال


نوشته شده در شنبه 87/3/18ساعت 6:35 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

Design By : Pars Skin