سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























سین هشتم

بعد از اینکه یک فرم ایجاد کردید می‌توانید به Frontpage بگویید که چگونه داده‌هایی که بازدیدکنندگان در فرم وارد خواهند کرد را جمع آوری کند. بعد از اینکه اطلاعات در فرم وارد شدند، می‌توانید آنها را بصورت خودکار در یک فایل متنی در سایت وارد کنید یا به خودتان Email کنید. در مورد Email کردن اطلاعات با دقت کار کنید زیرا پیغام‌ها روی هم انباشته می‌شوند. اگر می‌خواهید اطلاعات فرم را در یک پایگاه داده جمع آوری کنید، به کار عملی بعدی «چگونه یک پایگاه داده را به سایت خود متصل کنیم» مراجعه کنید.

خصوصیات فرم را تغییر دهید

اصفحه‌ای که فرم در آن قرار دارد را باز کنید. روی یک قسمت آزاد از فرم کیک راست کنید و گزینه Form Properties را انتخاب کنید تا کادر محاوره ‌ای Form Properties باز شود.

ذخیره کرده اطلاعات فرم در یک فایل

به صورت پیش فرض، Frontpage یک فایل برای ذخیره کردن اطلاعات فرم در سایت شما ایجاد می‌کند. این فایل، form – results. csv نامیده می‌شود و در یک دایرکتوری به نام Private (که بازدیدکنندگان نمی‌توانند آن را مشاهده کنند) ذخیره می‌شود. اگر نمی‌خواهید اطلاعات فرم در این فایل ذخیره شود می‌توانید اسم فایل را تغییر دهید یا آن را حذف کنید.

Email کردن اطلاعات فرم

برای اینکه اطلاعات به شما Email شود، آدرس مورد نظر را در کادر متنی Email address تایپ کنید.

رویOptions کلیک کنید

روی دکمه Options کلیک کنید تا کادر محاوره‌ای Saving Results باز شود.

فرمت اطلاعات فرم

در برگه File Results، از لیست File Format، فرمت ذخیره سازی اطلاعات فرم را انتخاب کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید این اطلاعات را در وب مشاهده کنید می‌توانید آنها را به فرمت HTML ذخیره کنید و اگر قصد دارید که این اطلاعات را به یک پایگاه داده وارد کنید می‌توانید یک فرمت متنی انتخاب کنید.

Email Results را انتخاب کنید

روی برگه Email Results کلیک کنید. می‌توانید آدرسی که اطلاعات فرم به آن ارسال می‌شود را تغییر دهید. از لیست کشویی Email format می‌توانید مشخص کنید که اطلاعات بصورت متن معمولی ارسال شود یا (اگر سرویس گیرنده email از HTML پشتیبانی می‌کند) به فرمت HTML. همچنین می‌توانید موضوع و آدرس پاسخ را در کادرهای Subject line و Reply to line تایپ کنید. روی Ok کلیک کنید تا تغییرات ثبت شود.

*توجه *

موضوع

اگر بخواهید اطلاعات فرم به شما Email شود، حتماً موضوع نامه را در Subject line تایپ کنید تا بتوانید این اطلاعات را در برنامه Email خود تشخیص دهید. در برگه Email Results از کادر محاوره‌ای Saving Results، موضوع را وارد کنید. (برای مثال Opinion Poll یا Suggestions) . حال وقتی که Email را دریافت می‌کنید بسرعت می‌توانید نامه‌ای که از فرم شما ارسال شده است را شناسایی کنید

 

وبمسترها پولدار شوید !! هر کلیک 250 ریال


نوشته شده در شنبه 87/3/18ساعت 6:37 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

Design By : Pars Skin