سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























سین هشتم

مادربرد های گیگا بایت از بهترین و با کیفیت ترین مادربرد های موجود در بازار هستند که با کارت گارانتی سه ساله آواژنگ در بازار ایران موجودند. مادربرد های گیگابایت با برخورداری از بالاترین تکنولوژی ها (   All -Solid Capacitor)  توانسته عمر قطعات سخت افزاری به کار گرفته روی مادربرد مانند خازن یا سلف را بسیار بالا ببره و یا با استفاده از تکنولوژی ( Low Rds MOSFET) دمای مادربرد رو نسبت به بقیه مارک ها 16 درصد کاهش بده..

مدلهای زیر همگی cpu های دو هسته ای ( Intel core 2 due) رو ساپورت می کنند:

1-                                                               GA- 945PLM – S2

2-                                                               GA- 945PL – S3

3-                                                               GA- 945P – S3

4-                                                               GA- 965P – S3

5-                                                               GA- VM900M

6-                                                               GA- 945GZM-S2

7-                                                               GA-945 GCMX-S2

8-                                                               GA- P35-S3

9-                                                               GA- P35-DQ6

اما در مورد CPU های چهار هسته ای ، باید به ذکر این نکته بسنده کنم که هر چه قدر پول بدی همون قدر آش می خوری. قیمت CPU  های چند هسته ای به نسبت CPU های تک هسته ای گرانتر هست. علاوه بر این تجهیزات جانبی مورد نیاز آنها نیز اندکی گرانتر است. اما اگر قصد انتخاب یک CPU چند هسته ای را داشتید به چند نکته توجه کنید. اولا: قوی ترین CPU تک هسته ای از ضعیف ترین CPU 2 هسته ای ضعیف تر است و قوی ترین CPU 2 هسته ای از ضعیف ترین CPU 4 هسته ای ضعیف تر است. CPU های  چند هسته ای از هر نظر به CPU های 2 هسته ای برتری دارند، حتی از نظر قیمت.

ثانیا: در صورتی که در CPU های 4 هسته ای به دنبال CPU های نرمال تر و معمولی تری بگردید خواهید دید که هیچ تفاوتی به لحاظ قیمت با CPU  های دو هسته ای وجود ندارد. اما کارایی پردازنده 4 هسته ای حداقل 50 درصد بیشتر است.

همچنین زمانی که حرف از  FSB به میان می یاد باید به CPU تون مراجعه کنید و ببیند که چه FSB  رو ساپورت می کنه؟ اما جهت اطلاع باید گفت: تمام CPU CELERON D LGA 755 , FSB آنها دارای سرعت 533  مگا هرتز هست و معمولا تمام CPU PENTIUM 4  یا CPU PENTIUM D , FSB اونها با سرعت 800 مگا هرتز و در مدلهای با قدرت و حافظه کش بیشتر 1066 مگا هرتز کار می کنه. و دست آخر اینکه CPU INTEL Core 2 یا همون CPU های دو هسته ای با حافظه 2 مگا تا مگا بایت کش ، FSB اونها یا 1066 و یا 1333 مگا هرتز هست.

اما در میان 9 مادربرد های معرفی شده فوق مدلهای 1 و 3 و 5 و 6 و 7  همگی سرعت FSB اونها از 1066 مگا هرتز فراتر نمی ره و  تنها مدلهای 4 و 8 و 9 هستند که  FSB 1333 رو نیز ساپورت می کنند.

تمام مادربرد های فوق 4 تا شش مکان برای وصل کابل های SATA 2 دارند. معمولا سرعت انتقال داده ها توسط کابل های ساتا بسیار بیشتر از کابل های معمولی است و حتی در این مقطع که مقاله نوشته می شه, اشتباه محض هست که کسی از هارد و DVD WRITER غیر ساتا استفاده کنه.

همچنین مطلب دیگری که باید توجه داشته باشید نوع حافظه ای ( RAM ) هست که مادربرد ساپورت می کنه. مادربرد های فوق همگی حافظه های DDR2 رو ساپورت می کنند و حتی مدلهای معرفی شده  9 و 10 می توانند حافظه های جدید و گران DDR3 رو هم ساپورت  کنند.

تمام مادربرد های فوق برای کارت گرافیک خود  از بهترین نوع اسلات اون یعنی  ( PCI EXPERESS ) استفاده می کنند و حتی  در مدل 9،  دو اسلات PCI EXPERESS برای بهره گیری از دو کارت گرافیک به طور همزمان تعبیه شده است.

حتی مادربرد نوع 9 به شما امکان استفاده از یک سیستم فوق حرفه ای رو می ده که واقعاً می تونید باهاش پرواز کنید و  هر کار سنگینی رو انجام بدید. این مدل مادربرد ها به مادربرد های رادیاتور دار معروف شده، چون برای خنک کردن مادربرد از لوله های مسی به همراه رادیاتور استفاده شده است.

البته لازم به یاد آوری است که برخی از مادربرد های فوق مثل مدلهای 4 و 8 و 9 مدلهای بسیار بهتری از CPU های دو هسته ای رو ساپورت می کنند.  به عنوان مثال مدل 9, از پردازنده های Multi Core اینتل با تکنولوژی ساخت 45 نانومتر پشتیبانی می کنه که واقعاً فوق العاده است.

همچنین کارت صدای این نوع مادربرد ها همگی جزو کارت صدا های حرفه ای بازار هستند که واقعاً می تونند قویترین اسپیکر های موجود در بازار رو تغذیه کنند  و مطمئن باشید که کارت صدای مادربرد شما کم نخواهد آورد. این مادربرد ها می تونن تا هشت کانال صدا رو ساپورت کنند. معمولا روی مادربرد های  6 کانال صدا بیشتر تعبیه نشده است. اما اگه بخواهید تعداد کانالهای صداتون رو افزایش بدید این کار تو سه سوت و به راحتی قابل انجام هست.


نوشته شده در سه شنبه 87/3/21ساعت 4:37 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

Design By : Pars Skin