سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























سین هشتم

حسین ترابی نگارش فیلمنامه «ایران سربلند» را به سفارش بنیاد سینمایی فارابی در پروژه سینمای فاخر، بر اساس حماسه ایرانیان در جنگ چالدران به پایان رسانده است.

به گزارش سیما فیلم، فیلمنامه «ایران سربلند» براساس زندگی شاه‌اسماعیل صفوی و تاریخ و فرهنگ ایران در قالب یک اثر سینمایی به رشته تحریر در آمده است.

ترابی با اشاره به نگارش فیلمنامه «ایران سربلند» گفت: «این فیلمنامه به سفارش بنیاد سینمایی فارابی تحت عنوان تولید آثار «سینمای فاخر» که مرتبط با هویت ملی باشد، نوشته شده است.»

او در ادامه، درخصوص داستان این فیلمنامه افزود: «ایران سربلند» مربوط به دوره صفویه و درباره زندگی سرسلسله صفویه یعنی شاه‌عباس اسماعیلی است.» ترابی زندگی سرسلسله صفویه را از بچگی تا سنین بزرگسالی‌اش و جنگ چالدران که اوج داستان به شمار می‌رود، در قالب یک فیلمنامه سینمایی نوشته است.

فیلمنامه‌نویس «ایران سربلند» با اشاره به ساخت و تولید این اثر سینمایی گفت: «پس از پایان نگارش فیلمنامه، آن را تحویل فارابی داده‌ام و در خصوص زمان تولید و کارگردان این پروژه، اطلاعی ندارم.»

گفتنی است، او چندی قبل فیلمنامه «نردبامی برآسمان» را برای مرکز سیما فیلم نوشته بود. این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی محمدحسین لطیفی، اکنون در مرحله پیش‌تولید است و احتمالاً از اواخر دی ماه در شهرک سینمایی غزالی، تصویربرداری آن آغاز خواهد شد.

از دیگر فعالیت‌های حسین ترابی در زمینه فیلمنامه، نگارش فیلمنامه طنز «مدائن سبعه» است. این طنز سینمایی که تحقیقاتش تمام شده، اکنون مرحله نگارش را طی می‌کند.

مشهد مقدس، برای آزادی، بازرگان از نخست‌وزیری تا استعفا، ایران، فردوسی و مردم اصفهان از دیگر آثاری هستند که حسین ترابی آنها را در گونه سینمای مستند مقابل دوربین برده است.


نوشته شده در شنبه 88/2/26ساعت 3:39 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

Design By : Pars Skin