سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























سین هشتم

راهنمایی موتور جستجو با متا‌تگ‌ها(Meta Tags)

یکی از شاخص‌های مهم کیفیت وب سایت‌ها، رعایت نکات فنی در تولید صفحات وب است. این نکات در کیفیت، سرعت، نمایش صحیح و ... موثر هستند. برخی از این مزایا، برای بازدید کننده وب سایت چندان محسوس نیست ولی برای نوعی از بازدید کنندگان وب سایت که همانا روبات‌های باهوش موتورهای جستجو هستند، بسیار مهم و جذاب هستند.

این پارامترهای جذاب برای موتورهای جستجو، متاتگ (Meta Tag) نامیده می‌شوند.

زمانیکه یک موتور جستجو صفحه شما را پیدا می‌کند. باید آنرا فهرست کند ( به بانک اطلاعاتی قابل جستجوی خود اضافه کند). شما می‌توانید با قرار دادن متا‌تگ‌ها موتورهای جستجو را راهنمایی کنید. این تگ‌ها از دید کاربر مخفی هستند.

زمانی‌که یک کاربر در حال جستجو با موتور جستجو می‌باشد اگر از کلمات کلیدی یا برچسب‌های متای موجود در سایت شما به عنوان عبارت مورد جستجو استفاده کند، سایت شما در لیست نتایج ظاهر می‌شود.

در تگ اول شما می‌توانید شرح کوتاهی در حد یک خط درباره آن صفحه سایت بنویسید. این عبارت هنگام جستجو برای کاربر به عنوان خلاصه صفحه نمایش داده می‌شود.

در تگ دوم کلمات کلیدی را قرار دهید.

"توضیحات مربوط به صفحه در اینجا قرار می گیرند" =meta name="deion" content

"کلمات کلیدی در اینجا قرار می‌گیرند" =meta name="keywords" content

 بهتر است که توصیف صفحه دارای بیش از 200 کاراکتر (حروف و ..) نباشد. مثالی از Meta Tag در یک صفحه وب:

<html>

<head>

<title>Ali"s Sound Page</title>

<"meta name="deion" content="Joe"s Collection of Cool Sound files for you to use in your home page>

<"meta name="keywords" content="music,sounds,midi,wav,ali,collection>

<head/>

<body>

Page Goes Here

<body/>

<html/>

متا‌تگ‌ها بجز استفاده در موتورهای جستجو، کاربردهای دیگری هم دارند مانند تعیین تاریخ انقضای صفحه، تعیین فواصل زمانی refresh کردن صفحه و....

برای قرار دادن متا‌تگ‌ها نیاز به آشنایی اولیه با زبان HTML دارید. البته بیشتر نرم افزارهای ساخت صفحات وب این کار را بسادگی انجام می‌دهند. برای مثال در نرم افزار Front Page کافی است روی صفحه کلیک راست نموده و گزینه Page properties را انتخاب نمایید و در زبانه Custom دکمه Add را بزنید و عبارات خود را وارد نمایید.

منبع: سایت تبیان


نوشته شده در شنبه 87/3/4ساعت 5:6 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

Design By : Pars Skin