سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























سین هشتم


با نامزدتان دعوا کرده اید، روز خسته کننده ای را سر کار داشته اید و وقتی از ادره بر می گردید، چون خیلی خسته هستید نمی توانید غذا درست کنید، پس یک پیتزا سفارش می دهید. بعد از خوردن شام با اینکه خیلی خسته هستید ولی می دانید که اگر به رختخواب هم بروید خوابتان نخواهد برد. نگران کارهای فردا هستید و همینطور که در رختخواب دراز کشیده اید، پلک هم نمی توانید بزنید. فردا هم در اداره به قدری کسل و خواب آلود میگردید که قادر به انجام کارهایتان نخواهید بود.
این داستان برایتان آشنا است؟ بله این تجربه ای است که هر کدام از ما می توانیم داشته باشیم. اما... واکنش ما به این وضعیت صحیح نیست. در این جور مواقع، عادات بدی داریم که حتی وضعیتمان را بدتر کرده و فشارهای روحیمان را افزایش می دهد. مثلاً خوردن پیتزا... اصلاً درست نیست که در مواقعی که از استرس کنترل خودمان را از دست داده ایم، شام پیتزا بخوریم. در اینجا 10 ماده ی غذایی مفید برای کاهش استرس و فشارهای روحی را به شما معرفی می کنیم که به جای سفارش پیتزا، از آنها استفاده کنید.
1- بادام این ماده کمک بسیار زیادی به کاهش استرس می کند. حاوی ویتامین B2، ویتامین E، روی و منیزیم است که به تولید سروتونین که تعدیل کننده ی اعصاب و از بین برنده ی استرس است کمک می کند. مشاهده شده است که روی نیز تا حدی با بعضی اثرات منفی استرس مقابله می کند. ویتامین E هم جزء آنتی اکسیدان هایی است که رادیکال های آزادی را که منجر به استرس و بیماری های قلبی می شود را از بین میبرد.
هر چند، نباید زیاد از آن استفاده کنید چون چربی بالایی دارد و با اینکه از نوع چربی غیر اشباع و سالم است باز ممکن است به اضافه وزن منجر شود.
2- ماهی اکثر انواع ماهی ها حاوی همه ی ویتامین های مهم B هستند، بویژه انواع ضد استرس آن یعنی B6 و B12. در واقع ویتامین B12 یکی از مهمترین ویتامین هایی است که در ترکیبات شیمیایی مغز، عامل شادی بخش سروتونین تولید می کند. کمبود این ویتامین حتی ممکن است به افسردگی نیز منجر شود.
برای ناهار می توانید از ساندویچ یا سالاد ماهی تن استفاده کنید. و ماهی آزاد کبابی همراه با سبزیجات تازه نیز انتخاب خوبی برای شام می باشد.
3- گل کلم (کلم بروکلی) کلم بروکلی نیز یکی دیگر از مواد غذایی است که سرشار از ویتامین های B می باشد. همچنین حاوی اسید فولیک است که یکی دیگر از اعضای خانواده ی ویتامین های B می باشد. اسید فولیک به از بین بردن استرس، اضطراب، ترس و حتی افسردگی کمک می کند. می توانید از این ماده ی غذایی در کنار مرغ یا ماهی استفاده کنید.
4- برنج یا پاستا ی تمام غله امروزه باز خوردن کربوهیدرات به رژیم های غذایی باز گشته است و همه متوجه شده اند که آن رژیم های فاقد کربوهیدرات های گذشته هیچ کارآیی ندارند. کربوهیدرات میزان سروتونین را در بدن بالا می برد و تاثیری آرامش بخش دارد. کربوهیدرات های عادی مثل نان سفید و پاستری (نوعی شیرینی) فقط تاثیری موقتی و زودگذر دارند و می توانند باعث اضافه وزن شما هم شوند اما کربوهیدرات های تمام غله، بسیار آرام تر هضم می شوند و اثری نشاط آور پر دوام تری دارند. 5- سوشی علاوه بر فوایدی که برای ماهی در بالا ذکر شد جلبک های دریایی موجود در ماکی نیز خواص ضد استرس دارند. حاوی منیزیم و پانتوتنیک اسید و ویتامین B2 می باشد که همه به از بین بردن استرس کمک می کنند.
پانتوتنیک اسید ماده ی بسیار مهمی است که در سلامتی غده آدرنال نقشی اساسی دارد و کمک شایانی به از بین بردن استرس می کند. در مواقع استرس کمبود این ماده می تواند منجر به اضطراب و خستگی های مزمن هم شود.
6- شیر شیر علاوه بر ویتامین های B2 و B12، حاوی آنتی اکسیدان هایی است که رادیکال های آزاد ایجاد کننده ی استرس را از بین می برد. برای صبحانه می توانید شیر بنوشید، می توانید گه گاه به آن کمی کاکائو هم اضافه کنید.
7- طالبی و پنیر طالبی یکی از منابع سرشار از ویتامین C است که بسیار به از بین بردن استرس و فشارهای روحی کمک می کند. در واقع استرس برای ساعت های متمادی میزای ویتامین C را در غده ی آدرنال کاهش می دهد و به همین خاطر بهتر است از مواد غذایی حاوی ویتامین C استفاده شود. پـنـیـر هـم که یکی از منابع خوب ویتامین B2 و B12 است و ترکیب آن با طالبی برای صبحانه یا غذاهای میان وعده ای م یتواند استرستان را کاهش دهد.
8- گوشت گاو گوشت گاو نیز حاوی آهن، روی و ویتامین های B است که استرستان را کاهش میدهد. البته درست است، گوشت گاو حاوی میزان زیادی چربی اشباع غیر سالم هم هست که می تواند منجر به بیماری های قلبی شود. برای مقابله با این مشکل می توانید از قسمت های کم چربی گوشت استفاده کنید. 9- سیریال صبحانه این روزها، سیریال های صبحانه حاوی میزان زیادی ویتامین و مواد معدنی می باشد. از این رو می توانند به عنوان یکی از منابع ویتامین های B، اسید فولیک، ویتامین C و فیبر، ضد سرطان باشد.
10- ذغال اخته این میوه های کوچک سرشار از ویتامین C هستند که تقلیل دهنده ی استرس و فشارهای روحی می باشند. علاوه بر این خاصیت، کم کالری هم هستند و باعث اضافه وزن نمی شوند. ذغال اخته همچنین منبع خوبی برای فیبر هم به شمار می رود که از یبوست و دل درد هایی که در زمان استرس ایجاد می شود جلوگیری می کند.
بخورید و استراحت کنید!ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاحساس آرامش بیشتری نمی کنید؟ رژیم غذایی شما نقش بسیار مهمی در سلامتی و فشارهای روحیتان دارد. سعی کنید این غذاها را در رژیم غذای خود بگنجانید و در عوض غذاهای استرس زا را از آن حذف کنید. غذاهای استرس زا شامل:
چای و قهوه و نوشیدنی های کافئین دار
غذاهای سرخ کردنی و چرب
مواد غذایی به دست آمده از حیوانات
حالا نفس عمیقی بکشید و بروید و عصرانه تان را حاضر کنید...

نوشته شده در چهارشنبه 87/3/1ساعت 6:19 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

سوال های متداول برای ایجاد یک وب سایت

- وب سایت چیست ؟ وب سایت ، مجموعه ای از صفحات مرتبط به یکدیگر است که اطلاعات را در قالب متن، تصویر، صدا، و فیلم در اختیار بازدید کننده وب سایت قرار می دهد.
2- چه کسانی می توانند وب سایت داشته باشند ؟
تمام اشخاص و سازمانها می توانند وب سایت داشته باشند. به جرات می توان گفت که سریعترین و بهترین راه معرفی فعالیتها، محصولات و شرکتها ، وب سایت است. در واقع وب سایت نقش دفتر مجازی شما را بر عهده دارد که در تمام ساعات شبانه روز پذیرای مراجعات مراجعه کنندگان شما است .
3- انگیزه ایجاد وب سایت چیست ؟

تصمیم به طراحی و ایجاد یک پایگاه وب معمولاً به عوامل مختلفی مانند : گسترش دسترسی به اطلاعات، بهبود ارتباط با مخاطبان ،‌ صرفه‌جویی در هزینه‌ی روش‌های سنتی تحویل اطلاعات، تا بهبود کارآیی سازمانی متکی است. گاهی عامل انگیزشی ممکن است صرفاً این باشد که "‌همه یک پایگاه دارند" [پس ما هم باید داشته باشیم].
4- برای ایجاد یک وب سایت چه باید کرد ؟

یک وب سایت از چهار قسمت اصلی تشکیل شده
• دامنه (دامین) • وب هاست• طراحی• برنامه نویسی
درگام نخست باید برای شما یک نام (دامین) ثبت کرد . سپس متناسب با نوع وب سایت و فعالیت شما یک طرح گرافیکی طراحی ، تقسیم و برنامه نویسی کرد و در نهایت به یک صفحه وب تبدیل کرده سپس آن صفحه را در کامپیوتری که همیشه به اینترنت متصل است (سرور) ذخیره کنیم (روی فضای اینترنتی که به شما اختصاص داده ایم یا همان وب هاست) و حالا با وارد کردن نام دامنه در نوار آدرس مرورگر خود می توانیم وب سایت خود (همان صفحه وب)را ببینید.
نکته : در بالا ما خیلی ساده توضیح دادیم که این چند قسمت چه هستند و کارایی آنها چیست .
5- دامنه (Domain ) چیست ؟

نام اینترنتی شما است که از دو قسمت تشکیل شده قسمت اول نام دامنه و قسمت دوم پسوند دامنه است و منحصر به فرد است یعنی یک نام با پسوند مشخص را فقط یک نفر می تواند ثبت نماید .
مانند دامنه
www.digital.com که متعلق به شرکت hp است .
6-چگونه می توانم یک دامین داشته باشم ؟

شما باید در گام نخست از آزاد بودن یک دامین برای ثبت آگاه شوید. برای این منظور به آدرس : www.domain.com مراجعه و نام یا نامهای مورد نظر خود را وارد و از آزاد بودن آن مطمئن شوید .
و به ما اطلاع دهید تا ما دامنه مورد نظر شما را برای شما به ثبت برسانیم
7-برای ثبت دامنه از چه کاراکترهایی می توانم استفاده کنم ؟

کارکترهای مجاز عبارتند از : حروف a تا z ، اعداد 0 تا 9 و خط تیره ( - ) ، در ضمن حروف کوچک و بزرگ تفاوتی نمی کند .
8- آیا می توانم Domain خود را برای همیشه به ثبت برسانم ؟

خیر ، می توانید مدت ثبت آن را از 1 تا 10 سال تعیین کنید و قبل از به پایان رسیدن دوره ثبت ، برای تمدید آن اقدام نمائید .
9- یک نام خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد ؟

مراجع شود به قسمت مشاوره ثبت دامنه
10- وب هاست چیست ؟

پس از اینکه دومین خود را به ثبت رساندید ، برای نمایش صفحات وب سایت خود احتیاج به انتخاب سرویسی دارید که بتواند آنها را در تمام مدت شبانه روز و در هر کجای دنیا با اتصال به اینترنت نمایش دهید . این سرویس وب هاست نام دارد .
11- هاست ویندوز بهتر است یا لینوکس ؟

در حقیقت بازدید کننده ای که سایت شما را می بیند و کسی که می خواهد هاست شما را از طریق کنترل پنل کنترل کند ، تفاوتی بین هاست لینوکس و ویندوز حس نمی کند. تفاوت اصلی در تکنولوژی است که وب سایت شما با آن طراحی و پیاده سازی شده است.
12- قالب (Template) چیست ؟

برای هر وب سایت یک ظاهر لازم است . که در آن چهارچوب متنها ، تصاویر و هر آنچه بازدید کننده وب می بیند نمایش داده شود این ظاهر قالب یا تمپلیت نام دارد.
13- ظاهر وب سایت چه اهمیتی دارد ؟

همانطور که شما به ظاهر دفترتان و کارکنانتان اهمیت می دهید و این امر را در جلب نظر و رضایت مشتریانتان مهم می دانید ظاهر وب سایتتان نیز که دفتر کار مجازی شما یا حتی در بعضی از موارد دفتر کار اصلی شما است در جلب ، نگهداری و رجوع مجدد مشتریهای شما بسیار موثر و حائز اهمیت است .
14- یک قالب خوب چه موارد را پوشش می دهد؟

• کم حجم طراحی شده باشد
با توجه به سرعت پایین اینترنت در ایران و بسیاری از کشورهای جهان تا آنجایی که امکان دارد باید قالب وب سایت کم حجم طراحی شود و از بکاربردن تصاویر متحرک ، کدهای جاوا ، فایلهای فلش حجیم و بنرهای تبلیغاتی با حجم بالا اجتناب نمود.
• از رنگ بندی متناسبی برخوردار باشد
استفاده از رنگ بندیهای تند و ناخوانا با دیگر قسمتها باید اجتناب نمود .
• استفاده بجا از متن و عکس
استفاده از تصاویر مرتبط با متن و قلمهای رایج و استاندارد وب با سایز متناسب
• تا حد امکان مرتبط با فعالیت وب سایت باشد
قالب مرتبط در لحظه دیدن وب سایت با بازدید کننده ارتباط دیداری برقرار کرده و در همان اول گویای فعالیت شما است.
• تقسیم بندی صحیح طرح گرافیکی
این مسئله باعث کاهش حجم وب سایت و بارگذاری بهینه کل وب سایت می گردد.
15- کدام زبان برنامه نویسی بهتر است ؟

زبان برنامه نویسی برای وب سایتهای کوچک ومعمولی چندان اهمیتی ندارد و بیشتر کارایی ، کیفیت عملکرد ، سهولت استفاده و امنیت حائز اهمیت هستند .
16- وب سایت پویا بهتر است یا ایستا ؟

این بستگی به فعالیت شما دارد اگر یک وب سایت کوچک با چند صفحه می خواهید و نمی خواهید محتویات صفحات آن را کم یا زیاد کنید یک وب سایت ایستا نیاز شما را برطرف می کند و در ضمن هزینه ایجاد یک وب سایتهای ایستا با تعداد صفحات محدود خیلی کمتراز ایجاد یک وب سایت پویا (دینامیک) است.
ولی اگر قصد دارید یک وب سایت بزرگ با تعداد صفحات زیاد و بروزرسانی آسان و سریع داشته باشید حتما باید یک وب سایت دینامیک داشته باشید .
17- سیستم مدیریت محتوای تحت وب چیست ؟

سیستم مدیریت محتوا یا همان Content Management System نرم افزاری است که از آن به منظور تولید و مدیریت محتوای وب سایتهای مختلف با کارایی های متفاوت استفاده می شود.
CMS -18 چیست ؟

مخفف شده کلمات Content Management System است و معنی آن سیستم مدیریت محتوا است.
19- مزایای استفاده از CMS چه ؟

استفاده از CMS بجای روش قدیمی صفحات ثابت از لحاظ اقتصادی و کیفیت وب سایت مزایای بسیار زیادی دارد مانند: • کاهش مدت زمان ایجاد و بروز رسانی صفحات وب• در اختیار داشتن امکانات بیشتر ( گالری ، لینکستان ، فرمهای ارسال اطلاعات و ... ) • عدم محدودیت در تعداد صفحات و لینکها • عدم نیاز به کمترین دانش فنی و قابلیت انجام کلیه امور توسط اپراتور مبتدی کامپیوتر • انعطاف‌پذیری بیشتر •عدم نیاز صاحبان سایت به طراحان آن , جهت انجام هرگونه تغییر یا به روز رسانی• توزیع مدیریت سایت در سیستم بین چند نفر • کنترل از هر نقطه دنیا بدون داشتن امکانات و نرم افزار های لازم ( فقط با یک کامپیوتر متصل به اینترنت ) • امنیت بالاتر وب‌ سایت • کاهش چشمگیر هزینه‌های نگهداری و طراحی
20- مردم وب سایت من را چگونه پیدا می کنند ؟

از طریق جستجو در اینترنت ، تبلیغات درون خطی و برون خطی شما (خارج و داخل اینترنت) ما وب سایت شما را به موتورهای معروف جستجوگر داخلی و خارجی معرفی می کنیم و وب سایت شما را بگونه ای طراحی می کنیم تا در نتایج جستجو بهتر ظاهر شود
نکته : طبق آمار های ارائه شده توسط منابع آماری بیش از 70% از بازدیدها پایگاه های وب از موتورهای جستجو روانه وب سایت شما می شوند و این مسئله خود گویای اهمیت معرفی یک وب سایت به موتورهای جستجو است


نوشته شده در چهارشنبه 87/3/1ساعت 6:18 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

دو روز برای دانلود کردن یک فیلم نمی دونم تا حالا به سرتون زده که یه فیلم دانلود کنین.تا حالا فکر کردین چند ساعت طول می کشه؟تو اروپا در عرض 8 ساعت یه فیلم دانلود میشه یکی از دوستانش در هلند می گفت وقتی صبح میره مدرسه یه فیلم رو دانلود می کنه تابعد از ظهر که برگرده زمانش تموم شده تا ژاپن این اتفاق در عرض 20 دقیقه و در ایران 2 روز طول می کشه . در این باره این یادداشت رو بخونین «انجمن ارتباطات سازمان ملل اعلام کرد که در حدود ?? تا ?? درصد از خانوارهای کره جنوبی، از اینترنت با سرعت بالا برخوردار هستند، و همچنین در ژاپن سرعت اینترنت بسیار بالا و قیمت آن پایین است».این خبر در هفته ای که گذشت ،بر روی بسیاری از سایتها، روزنامه ها و خبرگزاریهای داخلی دیده شد.خواندن این خبر برای کاربران ایرانی اینترنت قطعا با حسرتی فراوان همراه خواهد شد وقتی در ادامه این خبر می خوانیم:«کاربران ژاپنی قادر خواهند بود که یک فیلم کامل را در زمانی کمتر از ?? دقیقه، از اینترنت به رایانه ی خود انتقال دهند . در کشور کره ی جنوبی برای همان فیلم، مدتی زمانی در حدود ?? دقیقه، مورد نیاز است» این در حالی است که به بقین می توان گفت در ایران کاربران اصلا نمی توانند فیلمی را از اینترنت دانلود کنند و در رایانه شخصی خودشان به تماشای آن بپردازندبا یک حساب سر انگشتی و با فرض این که از بهترین آی اس پی برای اینترنت استفاده کنیم، به طور متوسط برای دانلود کردن یک فیلم معمولی به ???? مگابایت فضا احتیاج است.با لحاظ کردن سرعت انتقال اطلاعات در ایران به طور متوسط در هر ثانیه ? کیلو بایت اطلاعات دانلود می شود و تقریبا ? روز وچهار ساعت زمان برای دانلود کردن یک فیلم نیاز است.البته اگر و اماهای دیگری نیز مانند قطع نشدن ارتباط اینترنت، پایین نیامدن سرعت دانلود را نیز باید در نظر گرفت.متاسفانه باید گفت فاصله بعیدی میان ارتباط اینترنتی در ایران با کشورهایی مثل ژاپن و کره جنوبی وجود دارد. سرعت نقل و انتقال داده ها در دنیای اینترنت به مشغله اصلی مسئولین ارتباطی کشورهای پیشرفته تبدیل شده، در این مسابقه انتقال داده ها هر کشوری سعی می کند تا باند دستیابی خود را به داده های اینترنتی عریض تر کند.استفاده از سیستم بی سیم (وایر لس) و استفاده از خطوط دی اس ال (خط دیجیتال)،در اروپا و آمریکا نیز در حال گسترش است. سرعت بالای انتقال داده ها چند فایده مهم دارد.
نوشته شده در چهارشنبه 87/3/1ساعت 6:17 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

قیمت Adsl خصوصی از دولتی پائین‌تر است
- به دلیل صرفه‌‏جویی نیروی انسانی و برنامه‌‏ریزی سریع‌‏تر، قیمت تمام شده ADSL بخش خصوصی به مراتب پایین‌‏تر از ارائه این سرویس توسط دولت خواهد بود. مدیر یک شرکت ارایه دهنده اینترنت پر سرعت (PAP)، درگفت وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تصمیم مخابرات دولتی برای ارائه ADSL درکشور، اظهارداشت: حضور کم رونق بخش خصوصی در مناطقی که مخابرات امکانات و فضا در اختیار قرار می‌‏دهد به دلیل کمبود مشتری، طولانی بودن بازدهی و نیز توجیه اقتصادی است که در صورتی که دولت نیز بخواهد در این مناطق وارد شود صرفه اقتصادی نداشته و باید از سوبسید استفاده کند.وی،گفت: در این مناطق به دلیل عدم استقبال از سرویس ADSL، قیمت تمام شده این سرویس برای شرکت‌‏ها بیشتر از هزینه ارائه آن خواهد شد.وی، با بیان این‌‏که مخابرات در مناطقی که برای بخش خصوصی توجیه اقتصادی داشته و استقبال صورت می‌‏گیرد، فضا و امکانات در اختیار این بخش قرار نمی‌‏دهد، تصریح کرد: چنانچه مخابرات بخواهد به بهانه اجرای قانون برنامه توسعه وارد این عرصه شود، پیشنهاد می‌‏شود سوبسیدی را که می‌‏خواهد در مناطق محروم برای ارائه ADSL به کار بندد، در اختیار بخش خصوصی قرار دهد تا حضور PAP ها در این مناطق با توجیه اقتصادی همراه باشد.این فعال عرصه اینترنت، قیمت‌‏های عرضه شده توسط بخش خصوصی را پایین‌‏تر از قیمت ارائه این سرویس توسط دولت عنوان کرد و یادآورشد: در حال حاضر در مراکزی که بخش خصوصی ADSL می‌‏دهد دولت توانایی رقابت را ندارد؛ چرا که قیمت‌‏های این سرویس بسیار پایین‌‏تر از حد انتظار است.وی، با تاکید بر این‌‏که بخش خصوصی روش‌‏های مختلف جبران این کاهش قیمت را پیدا کرده است که این امر از بخش دولتی ساخته نیست، خاطرنشان کرد: در مناطقی که بخش خصوصی ADSL ارائه می‌‏دهد مخابرات توانایی رقابت ندارد و تنها دولت در مناطقی می تواند حضور پیدا کند که این بخش از لحاظ اقتصادی توانایی آن را ندارند که این امر با توجه به سوبسید در نظر گرفته شده دولت،‌‏ فرصت نابرابری ایجاد خواهد کرد.وی، ادامه داد: طبق برنامه چهارم توسعه حدود 80 درصد ظرفیت سازی ADSL در کشور به بخش خصوصی سپرده شده است که در صورت ارائه امکانات از سوی دولت، آمادگی انجام این برنامه توسط بخش خصوصی وجود خواهد داشت.وی، پراکندگی مشترک در برخی مناطق را از جمله دلایلی دانست که سبب افزایش هزینه فعال کردن سرویس ADSL می‌‏شود و ادامه داد: در صورتی که فرصت‌‏های بخش خصوصی و دولت برابر باشد بخش خصوصی به مراتب موفق تر از دولت حرکت می‌‏کند.


نوشته شده در چهارشنبه 87/3/1ساعت 6:16 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

بازی سفر حج در آینده ای نزدیک !!!
کارشناسان نرم افزار رایانه ای چند کشوراسلامی تلاش دارند که نخستین بازی رایانه ای با موضوع حج را در کنار ساخت فیلم های سینمایی در این حوزه وارد بازار کنند. به گزارش ایرنااز پایگاه سینمای ایران،«عامر بن محمد المطوع» از اعضای گروه طراحی بازی رایانه ای حج، افزود: برنامه ساخت بازی رایانه ای حج در قالب یک طرح مشترک و با همکاری مرکز تربیتی و اجتماعی و گروهی از برنامه نویسان رایانه ای کشور عربستان ارائه شده است و در آن از حضور کارشناسان برنامه های رایانه ای و متخصصان تولید نرم افزارهای سرگرم کننده در کشورهای اسلامی نیز کمک گرفته خواهد شد. وی ادامه داد:تولید و ساخت این بازی رایانه ای که به طور حتم مخاطبان بسیار زیادی در میان مسلمانان سراسر دنیا خواهد داشت، نیازمند پشتیبانی مالی قوی است. « پیش بینی ها نشان می دهد که هزینه ای بالغ بر سه میلیون دلار را برای ساخت و روانه کردن این بازی به بازار جهانی نیاز خواهیم داشت . » این کارشناس نرم افزار با اشاره به لزوم همکاری مالی و تخصصی کشورهای اسلامی در اجرای نهایی این طرح، تصریح کرد: از همه کارشناسان و صاحب نظران مطرح بازی های رایانه ای در کشورهای اسلامی دعوت می کنیم تا برای ساخت چنین بازی مهم و اثرگذاری ما را یاری کنند. المطوع ابرازامیدواری کرد که بتوان به وسیله این صنعت وحدت میان جوامع اسلامی را به جهان نشان داد و همان طور که دشمنان اسلام با ابزارهایی همچون بازی های رایانه و فیلم های سینمایی سعی در تضعیف وحدت جوامع اسلامی دارند در این مسیر با توفیق روبه رو شد . وی یاد آورشد: اکنون یکی از کارشناسان بازی های رایانه ای در کویت مسئولیت نگارش سناریو (نمایشنامه) حج را بر عهده گرفته است. پیش بینی می شود که به دلیل نبود تجهیزات و دانش ساخت بازی رایانه ای در کشورهای عربی یادشده، این طرح در یکی از کشورهای اروپایی قابلیت ساخت داشته باشد.
نوشته شده در چهارشنبه 87/3/1ساعت 6:15 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

دیسک پلاستیکی
نمونه آزمایشی دیسک پلاستیکی که می تواند حداکثر یک ترابایت اطلاعات را در خود ذخیره کند، در نمایشگاه محصولات الکترونیک مصرفی لاس وگاس ???? به نمایش در آمد. این دیسک که از ??? لایه پلاستیکی ساخته شده است، می تواند یک ترابایت معادل هزار گیگابایت اطلاعات را در خود نگهداری کند. این دیسک پلاستیکی زرد رنگ و تعداد لایه های آن ??? برابر دو لایه ای است که در "دی وی دی" های فعلی مورد استفاده قرار می گیرند. در حال حاضر سرعت نوشتن اطلاعات روی این دیسک برابر با سرعت نوشتن روی"دی وی دی" است، اما از آنجا که این فناوری هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد، می توان این گونه برداشت کرد که در آینده این سرعت افزایش یابد. به گفته سازندگان این محصول، دیسکهای پلاستیکی یک ترابایتی از سال ???? وارد بازار می شوند.

نوشته شده در چهارشنبه 87/3/1ساعت 6:15 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

جایگاه ایران در موتورهای جست وجو
موتور جستجوی یاهو در روزهای پایانی سال ???? فهرست ?? واژه ای را منتشر کرده که بیشترین تعداد جستجوی خبر را در یک سال اخیر داشته اند. نکته قابل توجه قرار گرفتن واژه "ایران" در جایگاه دوم این رده بندی است. در طبقه بندی سال ???? یاهو، دومین موتور جستجوی دنیا، واژه "ایران" رتبه دوم در جستجوهای خبری به خود اختصاص داده است. در رتبه اول طبقه بندی لیست ?? سوژه خبرساز و پر مخاطب یاهو، صدام حسین توانست رتبه اول را به دست آورد.در حقیقت در نخستین روزهای ماه ژانویه ????، فیلم و تصاویر آخرین لحظات زندگی صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق به سرعت در وب و روی تلفنهای همراه گسترده شد. یکسال قبل و در آخرین روزهای سال ???? صدام حسین به دار مجازات آویخته شد و به این ترتیب در روزهای اول سال ???? به یکی از خبرسازترین موضوعات خبری تبدیل شد.براساس گزارش یاهوسرچ، هرچند جنگ در عراق و افغانستان همچنان در یکسال گذشته از موضوعات خبرساز و پرمخاطب موتورهای جستجو بوده اند اما در این طبقه بندی واژه "ایران" توانست در رتبه دوم ?? واژه برتر جستجوی خبر یاهو قرار گیرد. در واقع مسئله برنامه هسته ای ایران، اظهارات محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران و همچنین شدت شایعات و احتمال درگیری نظامی میان ایران و آمریکا، "ایران" را مورد توجه کاربران یاهو در جستجوی خبر قرار داده است.این درحالی است که واژه های "عراق" و "جورج بوش"، رئیس جمهور آمریکا به ترتیب در این طبقه بندی در رتبه های سوم و چهارم ایستادند.در ادامه فهرست کامل این طبقه بندی آمده است:
صدام حسین (دیکتاتور سایق عراق)
ایران
عراق
جورج بوش (رئیس جمهور آمریکا)
قیمت نفت و گاز
باراک اوباما (نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ???? آمریکا)
هیلاری روهام کلینتون (نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ???? آمریکا)
آتش سوزی جنگلهای ساندیگو در کالیفرنیا
افغانستان
تیراندازی در دانشگاه ویرجینیاتک

نوشته شده در چهارشنبه 87/3/1ساعت 6:14 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

سلام دوستان عزیز امروز یه خیر توپ واستون گذاشتم اونم اینه که ویروس ایرانی هم به بازار اومد
( خارجیش کم بود ایرانیشم اومد )
ویروس ایرانی جدید که هدف خود را روشنگری عمومی اعلام کرده است، ‌از طریق انتشار گسترده در سایت‌های ایران و کشورهای همسایه، باعث اختلال در عملکرد کامپیوترها و شبکه‌های محلی شده و بسیاری از کاربران اینترنت را مورد حمله قرار داده‌است.این ویروس جدید که در بسیاری از مراکز مهم و استراتژیک نظیر برخی بانک‌ها،‌ ادارات دولتی و دانشگاه‌های کشور نیز ردیابی شده‌است، با نمایش پی‌درپی جملات اهانت‌آمیز به زبان فارسی، ارزش‌ها و باورهای اجتماعی را مورد بی‌احترامی و هجو قرار می‌دهد. بر اساس گزارش آزمایشگاه امنیتی پاندا، این کد مخرب، یک کرم کامپیوتری است که تا این لحظه اغلب در محدوده ایران، ردیابی شده و سرعت انتشار نسبتاً بالایی نیز دارد. ??/Nahkos که در سومین روز از آغاز انتشار خود ردیابی شده، هنوز برای اغلب نرم‌افزارها و شرکت‌های امنیتی غیر قابل شناسایی است. برخی از کارشناسان امنیتی در داخل کشور بر این عقیده‌اند که این کرم کامپیوتری، گونه جدید و اصلاح شده‌ای از یک ویروس قدرتمند ایرانی است که حدود یک ماه قبل بسیاری از سیستم‌های خانگی و شبکه‌های محلی را آلوده کرده بود. آلوده کردن فایل ها از طریق ایجاد یک پوشه با عنوان XPcode در درایوهای سیستم و نیز به اشتراک‌گذاری این پوشه در سرتاسر شبکه محلی با نام NEW_SOFT برای افزایش وسعت آلودگی و نیز چاپ خودکار و پی‌درپی جملات رکیک و ضدارزش با هر بار استفاده از دستگاه چاپگر، از خصوصیات و عملکردهای تخریبی این ویروس ایرانی محسوب می‌شود. این درحالی است که ماه گذشته نیز ? ویروس ایرانی از همین نوع منتشر شده بود که یکی‌از این ویروس‌ها برای اعتراض به نتایج یک مسابقه، در اینترنت منتشر شده‌بود.W??/Samazad برای اعتراض به نتایج مسابقه دانشجویی که ? شهریور امسال در یزد برگزار شده، در اینترنت منتشر شده است. این ویروس قدرت تخریبی نداشت و خود را در قسمت‌های مختلف کامپیوتر کپی‌کرده و فایل‌هایی را در مسیر ویندوز می‌ساخت.این ویروس اینترنتی درون همه درایوها فایلی به نام Autorun.inf ایجاد می‌کرد که با این کار بعد از کلیک کردن روی هر درایو باعث اجرا شدن ویروس می‌شد. درمتنی که از طریق این ویروس به نمایش گذاشته می‌شود، گفته شده که اگر نتایج مسابقه در سال آینده نظیر امسال ناعادلانه باشد، نسخه مخرب این ویروس تولید خواهد شد.ویروس ایرانی دیگر که چند هفته پیش منتشر شده بود، نسخه دوم W??/Saldost به شکل یک نوار زردرنگ در بالای صفحه رایانه و همراه با جملات فارسی به رنگ قرمز نمایش داده می‌شد.این «بدافزار» اینترنتی پس از اجرای فایل آن بر روی سیستم کاربر، ابتدا خودش را بر روی سیستم کپی می‌کرد و سپس با تغییر دادن کلیدهایی در رجیستری باعث بروز مشکلاتی از جمله باز نشدن Folder Option و مخفی نگه‌داشتن فایل‌های مخفی می‌شد.کاربران اینترنت و مدیران شبکه برای اطمینان از عدم آلودگی کامپیوترهای خود به این ویروس‌ها، می‌توانند به ترتیب از برنامه های NanoScan و MalwareRadar استفاده کنند.
از همشهری آنلاین


نوشته شده در چهارشنبه 87/3/1ساعت 6:14 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

 


سلام :

آیا تا به حال نام پنجره ی « جوهلی » رو شنیدید . امروز یه مطلب در این باره واستون گذاشتم .
پنجره جوهلی توسط دو جامعه شناس به نام های جو و هلی اولین بار بیان شد . این دو که برادر بودند این پنجره را درباره نقاط ضعف و قوت انسانها بیان کردند که این پنجره به شکل زیر است

1ـ خود ( من حقیقی )
2ـ خود ( باآن دیگران ما را می شناسند )
3ـ خود ( که فقط خودمان می دانیم ) شخصیت
4ـ خود ( نه خود و نه دیگران می دانند )

1ـ همان چیزی است که دیگران یا خودمان برای شناساندن خود به دیگران از آن استفاده می کنیم و یا همان اسمی که در بچگی به رویمان می گذرند
2ـ همان چیزی است که دیگران با مقایسه با کسان دیگر ما را با آن می شناسند . برای مثال بد اخلاق بودن و یا خوش اخلاق بودن ومثالهای دیگر...
3ـ همان مسائل شخصی است که مخصوص به هر فرد است و دیگران هیچ وقت از آن مطلع نمی شوند
4ـ که مهمترین قسمت این پنجره است درباره نقاط ضعف و قوت هر فرد است و اگر هر کسی بتواند قبل از دیگران به این نقاط ضعف یا قوت برسد می تواند از دیگران جلو بیفتد و یا اگر کسی بتواند نقاط ضعف یا قوت کسی را بفهمد می تواند از آنها برای پیشرفت خود یا ضربه زدن به آن فرد استفاده کند . پس نقاط ضعف خود را کشف کنید تا دیگران نتوانند از آن راه به شما ضربه بزنند و نقاط ضعف دیگران را پیدا کنید تا از نقاط ضعف آنها برای پیشرفت خود استفاده کنید .
با تشکر یزدان


نوشته شده در سه شنبه 87/2/31ساعت 5:57 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

هر کسی که تا به حال تجربه بدنسازی داشته باشد، می تواند به شما بگوید که هیچ برنامه ای وجود ندارد که برای همه کار کند. اکثر خانم ها دوست دارند که برخی از قسمت های بدنشان را کوچکتر کرده و به بعضی دیگر از قسمت های بدنشان حجم و شکل بدهند. با وجود تمام اطلاعات متضاد و متناقضی که پیش روی شماست، مطمئناً سردرگم هستید که تمریناتتان باید چگونه باشد تا نیازهای بدنتان از طریق آن تامین شود. یک راه حل وجود دارد. تشخیص فُرم بدنتان می تواند به شما کمک کند تا برحسب آن تمریناتتان را انتخاب کرده و نیازهای بدنتان را برآورده کنید.
شکل و فُرم بدن نتیجه مستقیم ژنتیک و همچنین شیوه زندگی شماست. اما با تغییر شیوه و سبک زندگی خود یعنی تغییر عادات غذایی و ورزشی، قدرت تغییر این وضعیت را دارید.

نوشته شده در سه شنبه 87/2/31ساعت 5:50 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

<   <<   16   17   18   19   20      >
Design By : Pars Skin