سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























سین هشتم

ممکن است این مشکل برای شما نیز پیش آمده باشد که قصد جستجو و سپس جایگزینی یا Replace یک عبارت با عبارتی دیگر را در چندین فایل متنی داشته باشید. همان طور که میدانید این کار در مایکروسافت Word امکان پذیر نیست. در Word و برنامه های شبیه به آن تنها امکان جستجو و Replace در همان فایل باز شده وجود دارد. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی توسط نرم افزار جانبی بپردازیم که با بهره گیری از آن میتوانید علاوه بر جستجوی یک عبارت در هر تعداد فایل متنی به شکل همزمان ، عبارت دیگری را نیز جایگزین (Replace) کنید. لازم به ذکر است برنامه نویسی ماکرو این کار توسط وب سایت ترفندستان صورت گرفته است.


برای اینکار:
ابتدا Micorsoft Word را باز کنید.
از منوی Tools به Macro و سپس Security بروید.
در پنجره باز شده گزینه Medium را انتخاب کرده و OK کنید.
اکنون Word را ببندید.

حال فایل فشرده زیر را دریافت کنید:
http://www.tarfandestan.com/files/Jostojoo-Va-Jaygozini-Kalamat-Dar-Chandin-File-Word.zip
حجم فایل 19 کیلوبایت است.
پس از دانلود فایل ، آن را از حالت فشرده خارج کنید.
سپس فایل Jostojoo-Va-Jaygozini-Kalamat-Dar-Chandin-File-Word.doc را اجرا کنید.
بعد از باز شدن Word پیغامی ظاهر میشود. دکمه Enable Macros را بزنید.
خواهید دید که برنامه مخصوص اجرا میشود.
همان طور که ذکر شد این ماکرو ، توسط وب سایت ترفندستان نوشته شده است. فیلدهای آن نیز برای سهولت کاربران به زبان فینگلیش نوشته شده است.
طرز کار با برنامه نیز بسیار ساده است. در فیلد اول عبارت مورد نظر ، در فیلد دوم کلمه جایگزین و در فیلد سوم نیز آدرس فولدری که فایل های شما در آن واقع است را با آدرس دهی دقیق وارد کنید. در پایان آن نیز اگر فایل های doc مد نظرتان است doc* را فراموش نکنید.
همچنین شما امکان جستجوی واژه های فارسی را نیز دارید.

لازم به ذکر است در صورتی که بخواهید پی ببرید کلمه مورد نظر شما در چه فایلهایی وجود دارد ، کافیست پس از جستجوی عبارت ، به محلی که فایل ها در آن قرار دارد بروید. فایلی با نام WordSR_Results.txt موجود است که میتوانید نتایج را مشاهده کنید.

نوشته شده در یکشنبه 87/3/5ساعت 5:39 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

در صورتی که با نرم افزار Microsoft Word زیاد سر و کار داشته باشید ممکن است ناخواسته تنظیمات این برنامه را تغییر داده باشید ، سپس هر کاری کرده اید نتوانسته اید آنها را به حالت قبلی بازگردانید یا گزینه ای در تنظیمات را گم کردید. گاهی با نصب مجدد برنامه هم تنظیمات به گذشته باز نمیگردد. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی ساده از طریق رجیستری بپردازیم که با بهره گیری از آن میتوانید تمام تنظیمات نرم افزاری برنامه را به حالت پیش فرض هنگام نصب برگردانید. این ترفند بر روی کلیه نسخه های Word قابل اجراست.


برای این کار:
ابتدا دقت کنید برنامه Word کاملأ بسته باشد.
از منوی Start به Run رفته و عبارت regedit را وارد کنید و Enter بزنید تا وارد ویرایشگر رجیستری شوید.
سپس به مسیر زیر بروید:
HKEY-CURRENT-USER / Software / Microsoft /  Office / (10.0) /  Word / Data
همان طور که میبینید 10.0 در پرانتز قرار گرفته است. بسته به نوع آفیس مورد استفاده ، عدد مشخص شده در این مسیر متفاوت است. مثلا برای آفیس 2000 ، این عدد 9 بوده و برای آفیس 2003 ، 10 یا 11 و برای آفیس 2007 این عدد 12 میباشد.
اکنون روی شاخه Data راست کلیک کرده  و Rename را انتخاب کنید. نام آن را به Data-Tarfandestan یا هر نام دیگری غیر از Data تغییر دهید.
اکنون رجیستری را بسته و یکبار سیستم را از نو راه اندازی کنید.
خواهید دید که تنظیمات Word به حالت اولیه بازگشته است. ( یک شاخه Data جدید و دست نخوره ایجاد شده است.)
کاربران تازه کار دقت کنند این کار تنها جهت بازگرداندن تنظیمات نرم افزاری Word است ، طبعأ فایل های شما آسیبی نخواهد دید

نوشته شده در یکشنبه 87/3/5ساعت 5:38 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

اگر به تازگی کامپیوترتان را به ویندوز ویستا ارتقا داده‌اید، ممکن است وقتی که می‌خواهید مشکلاتش را رفع کنید، خودتان را در عذاب ببینید. به ظاهر خیلی شبیه ویندوز XP است، اما وقتی عمیق‌تر می‌شویم، معماری خاص به اختلاف فاحش دو سیستم عامل اشاره می‌کند. خوشبختانه، ویستا در مقایسه با ویندوز XP ابزارهای رفع مشکل و نگهداری را ارتقا بخشیده است. اما اول از همه، باید بدانید کجا هستند و چطور می‌توانید از آنها استفاده کنید، این چیزی است که ما قصد داریم راهش را به شما یاد بدهیم. در این ترفند نگاهی به ابزارهای جدید داخلی ویستا می‌اندازیم که چطور می‌توان به حل مشکلات در این سرزمین ناآشنا سرعت بخشید.



قابلیت اطمینان و نحوه عملکرد
شاید بزرگترین ویژگی جدید، قابلیت اطمینان و نحوه عملکرد باشد که در سه بخش اصلی  ابزارهای مونیتورینگ، مجموعه‌های جمع کننده داده و گزارشات ارائه می‌گردند که مرور جامعی از چگونگی عملکرد سیستم به عمل می‌آورد و همچنین دربرگیرنده ابزارهایی است که سیستم عامل قبلی فاقدشان بود.

اول، مطمئن باشید که با account مدیریتlog on  کرده‌اید، بعد رویStart  کلیک راست کرده و manage را برگزینید یا به سادگی در پنجره Run دستور compmgmt.msc را تایپ کنید. این کنسول Computer Management  که اغلب ابزارهای مهم درآن هستند را باز می‌کند. در این کنسول، منوی زیر System Tools را که با نامReliability and Performance Monitor  است باز کنید.Resource Overview  را خواهید دید که خلاصه طبقه بندی شده‌ای از چگونه در استفاده قرار گرفتن کامپیوترتان را نشان می‌دهد.
با نگاه اول،Resource Overview  بیش از یک Task Manager  به نظر می‌آید: پنجره اصلی خلاصه‌ای از اندازه گیریهای عملکرد سیستم بصورت گرافیکی و متنی را نشان می‌دهد.
Overview Resource   در بالای صفحه، گرافهای update شده  از عملکرد سی‌پی‌یو، دیسک، شبکه و حافظه را بصورت پیوسته نمایش می‌دهد. هرکدام دارای منوی کرکره‌ای که به پایین باز می‌شود هستند که جزییات بیشتری را گزارش می‌کند.
کلیک کردن روی هر کدام از این گرافها قسمت مربوطه را باز خواهد کرد. برای مثال، کلیک کردن روی گراف سی‌پی‌یو، لیستی از فرآیندهای درحال اجرا که برای کسانی که با Windows Task Manager کار کرده‌اند آشناست، را ارائه می‌دهد (گرچه کمی با ستونها فرق می کند). سربرگ Task Manager’s Processes مرور کلی از فرآیندهای در حال اجرا شامل عملکرد سی‌پی‌یو و میزان استفاده از حافظه را نشان می‌دهد. بخش سی‌پی‌یوی Reliability and Performance Monitor بیشتر روی اطلاعات مربوط به سی‌پی‌یو تاکید می‌کند و جزییاتی از عملکرد سی‌پی‌یو در آن واحد و متوسط عملکردش را ارائه می‌دهد.
برای دیدن اینکه هر برنامه چه مقدار حافظه اشغال می‌کند، باید بخش حافظه را ببینید که جزییات را به شما می‌دهد. بخشهای دیگر جزییاتی از میزان فضای هارد دیسک استفاده شده و شبکه را به شما می‌دهد، بنابراین می‌توانید تاثیر هر فرآیند را به تنهایی  بر روی سیستم ببینید. اگر یک برنامه خاص به آهستگی اجرا می‌شود، این اطلاعات می‌تواند برای یافتن دلیل و پیدا کردن بهترین روش برای ارتقا سیستم به منظور بهبود بخشیدن عملکرد سیستم موثر باشد. احتمالا حافظه بیشتر، موثر خواهد بود، یا شاید هارد دیسک است که باعث کاهش عملکرد سیستم شده است، مونیتورینگReliability and Performance  به شما در تعیین عامل اصلی ایراد کمک می‌کند.
اطلاعات فراهم شده نسبت به مونیتورینگ استاندارد (در ویندوز XP) جامع‌تر است. برای مثال، برای هر فرآیند، امکان دیدن اینکه چه فایلی بر روی دیسک در هر زمان قابل دسترسی است میسر است.
میزان استفاده از شبکه، فرآیند به فرآیند، قابل بررسی است. نامهای اتصالات شبکه یا آدرسهای IP می‌توانند همانطور که اجرا می‌شوند، دیده شوند. این شما را قادر می‌سازد تا در اتصال به سرورهای ناشناخته بدافزارها و اسب‌های تروآ را شناسایی کنید.
مادامیکه بخش حافظه را مونیتور می‌کنید، می‌توانید ببینید چطور هر فرآیند از حافظه استفاده می‌کند و به احتمال قوی می‌توانید نشتی‌ها را پیدا کنید، مونیتورینگ تعداد Hard Faults/sec (میزان خطا در ثانیه) میزان تناوب دسترسی برنامه برای مبادله فایل را نشان می‌دهد و می‌توان بررسی کرد که افزودن حافظه سرعت اجرای برنامه را بالاتر می‌برد یا نه.
 
ابزارهای مونیتورینگ
اگر مرتبا به دیگران در رفع مشکلات کامپیوتری کمک می‌کنید، باید با شرایطی که گزارش از کند شدن کار کامپیوتر یا خدشه‌دار شدن کار می‌دهد، آشنا باشید. اگر از صاحب کامپیوتر بپرسید، چه برنامه‌هایی را اخیرا نصب کرده و  آیا کار غیر معمولی را انجام داده است؟ احتمالا جواب "نه" است. البته. ما نمی‌دانیم چه چیزی در روی سیستم باید تغییر کرده باشد، ولی به کمک ابزار مونیتورینگ ویستا می‌توان کشف کرد چه اتفاقی در چه زمانی افتاده است.
ابزار مونیتورینگ شامل Performance Monitor و Reliability Monitor می‌باشد. Performance Monitor  یک گراف خطی بلادرنگ customizable می‌باشد که می‌تواند فعالیتهای بلادرنگ را مونیتور کند، درست شبیه آنچه در ویندوز XP است، در حالیکه Reliability Monitor یک ابزار جدید است که برای ردیابی قابلیت اطمینان سیستم طراحی شده و به تشخیص عیب، رفع مشکل و نگهداری کمک می‌کند.

"دقیقا حجم داده انتخاب شده توسط سیستم می‌تواند تعیین شود"

Resource Overview درست در دل Reliability and Performance Monitor قرار گرفته است.

Performance Monitor (مونیتورینگ عملکرد)

وقتی شروع به مونیتورینگ عملکرد می‌کنید، بصورت پیش فرض یک گراف خطی به شما فعالیت پردازشگر طی دو دقیقه گذشته را نشان می‌دهد. این نمودار بطور پیوسته به هنگام می‌شود و زمانیکه نمودار به آخر می‌رسد، مجددا اطلاعات جدید را روی خودش می‌نویسد و شروع به نمایش می‌کند. می‌توانید نتیجه را بصورت نمودار میله‌ای، یا گزارش متنی ببینید.
با کلیک راست روی نمودار می‌توانید کانترهای دیگری را اضافه کنید و این جایی است که می‌توان توانمندی Performance Monitor را دید. تعداد کانترهای قابل دسترس بسیار زیاد است و تقریبا می‌توانید هر چیزی را مونیتور کنید و تمام اتفاقات قابل وقوع بر روی کامپیوتر از فضای هارددیسک گرفته تا پهنای باند یواس‌بی (شکل مربوطه را ببینید) را دنبال کنید.
برنامه‌های کاربردی جانبی نیز می‌توانند کانترهای خود را به این لیست اضافه کنند. برای مثال، vmware، نرم‌افزار محبوب مجازی سازی، 18 کانتررا اضافه می‌کند که با آنها می‌توانید منابع ماشین مجازی و تاثیر آن بر روی منابع کامپیوترتان رامونیتور کنید.

Reliability Monitor (مونیتورینگ قابلیت اطمینان)
Reliability Monitor جدید، برای هر کسی است که از مشکلات طولانی و کلافه کننده کامپیوترش به تنگ آمده، است. در بالای پنجره، System Stability Chart ،خلاصه‌ای از داده جمع آوری شده طی هفته گذشته را نشان می‌دهد. می‌توانید ابزار حرکتی لغزاننده صفحه را حرکت داده و داده گذشته را با داده جاری مقایسه نمایید و ببینید نسبت به نصب اولیه چه تغییراتی کرده است. برای هر داده نمایش داده شده می‌توانید نرم‌افزاری که نصب یا برداشته شده، خرابی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری (crashها)، خرابی ویندوز و خرابی‌های ترکیبی مثل بسته شدن نامناسب ویندوز را ببینید.
ویندوز رد چنین خرابی‌هایی را نگه می‌دارد و برای نمایش آماری پایداری سیستم در زمانهای مختلف استفاده می‌کند. اگر نشانه‌ای را در روال پایداری می‌بینید، می‌توانید برگردید و ببینید از کجا این ایراد شروع شده است. بعد با بررسی جزییات در پایین صفحه، می‌توانید ببینید که آیا نصب نرم‌افزار جدید باعث این ایراد شده یا نه ایراد از جای دیگر است.
در screen 3 می‌توان دید که در 27 سپتامبر 2007، Windows Media Player دچار مشکل شده است. اگر این ایراد مرتب اتفاق بیفتد، هشداری برای نصب مجدد کدک یا به هنگام کردن درایور کارت صوتی یا کارت گرافیکی می‌تواند باشد. می‌توان روی صفحه حول وحوش زمانی که مشکل اتفاق افتاده است با scroll رفت و دید در آن زمان چه تغییراتی در سیستم صورت گرفته است.


تشخیصات پیشرفته یا Data Collector Set
حجم واقعی داده جمع آوری شده توسط سیستم می‌تواند تعیین شود. درحالیکه ابزارهای نامبرده می‌توانند به شما در یافتن اطلاعات کمک کنند، با آنها می‌توانید در زمان هم صرفه جویی نمایید. برای کاربران پیشرفته، یک Data Collector Set (DCS)  اجازه می‌دهد یک سری کانتر را انتخاب و تحت یک گروه ذخیره نمود. بعد می‌توانید ازآن گروه بارها استفاده کرده و همچنین روی کامپیوترهای مختلف اجرا نمایید.
علاوه بر کانترهای عملکرد، می‌توانید کلیدهای رجیستری و eventها را هم ردیابی کنید. کانتر Performance Alert اجازه می‌دهد مقادیر آستانه (threshold) را برای شروع کردن زمانیکه شرایط به آن حد می‌رسد، تنظیم نمایید.
ویندوز ویستا با مجموعه‌ای از Data Collector Setهای از پیش تعیین شده می‌آید که می‌تواند به دلخواه تغییر داده شده و به شکل‌های مختلف ایجاد شود. برای این کار، به دسترسی کامل در حد مدیریت برای هر کامپیوتری که DCS بر رویش اجرا می‌شود نیازدارید، چون Microsoft Management Console برای وظایف  مونیتورینگ به دسترسی در حد مدیریت نیاز دارد.
با کلیک راست روی DCS می‌توانید بصورت دستی کار آن را متوقف یا شروع کرده و یا برای اجرا بصورت اتوماتیک برنامه‌ریزی کنید. یکبار که DCS اجرا می‌شود، نتایج بصورت گزارشی مبتنی بر XML فرمت‌بندی شده و دربخش  Reports درReliability and Performance Monitor  ذخیره می‌شود. این گزارشات بصورتی فرمت می‌شوند که به سادگی قابل خواندن باشند. گزارشات با نمودارهای مختلف و بخشهای قابل بسته و باز شدن فرمت می‌شوند.

Windows recovery Environment (محیط احیای ویندوز)

درحالیکه ابزارهای ذکر شده در بالا، برای رفع ایراد سیستم عالی هستند، گاهی اوقات چیزها به هم می‌ریزند و کامپیوترتان از بوت شدن در ویندوز سر باز می‌زند.
در زمانهای قدیم، رفع ایراد یک کامپیوتر مرده، کابوس بود. باید فلاپی دیسکهای داس را پیدا می‌کردیم (سی دی‌های لینوکس و برنامه‌هایی چون UltimateBootCD4Windows کاراحیاهای فوری را کمی آسان‌تر کردند). خوشبختانه، دی‌وی‌دی نصب ویندوز ویستا با چندین ابزارساخته شده برای احیا ورفع ایراد یک پی‌سی مشکل‌دار به کمک شما می‌آیند. Windows recovery Environment (WRE) می‌تواند مستقیما از دی‌وی‌‌دی یا سی‌دی و یا  هارد دیسک با فشردن دگمه F8 ضمن بوت شدن سیستم اجرا شود.
از اینجا می‌توانید یک فرآیند اتوماتیک را برای رفع ایرادی که باعث از کار افتادن ویندوز شده است اجرا نمایید و با اجرا کردن System Restore  پی‌سی را به حالت کار کردن برگردانید، عملیات بازیابی را از کپی پشتیبان قبلی تکمیل کرده یا یک ابزار تشخیص طبی حافظه را برای چک کردن رم  از نظر خطا اجرا کنید.
علاوه بر این کارها، باید یک فرمان را که دسترسی به بسیاری از فرامین تشخیص ایراد را می‌دهد اجرا کنید. یکی از مزایای اصلی این سیستم نسبت به فلاپی بوت این است که WRE روی یک سیستم عامل ویندوز نه چندان کامل کهWindows preinstallation environment (WinPE 2.0)  نامیده می‌شود، قابل اجراست.

WinPE2.0

WinPE یک نسخه کوچک از ویندوز است که اجازه نصب متداول را به شما می‌دهد. Vista’s WRE روی WinPE 2.0 اجرا می‌شود، اما می‌توانید محیط customized WinPE 2.0 را با برنامه‌ها و درایورهای خود بسازید.
آخرین نسخه WinPE 2.0 براساس ویندوز ویستا است و با آن چندین توسعه همراه می‌باشد. اساسا برای کمک در به کارگیری ویندوز ویستا بر روی تعداد زیادی ماشین طراحی شده است، اگرچه این مطلب در بحث این مقاله نمی‌گنجد، اما چیزی که برای خوانندگان می‌تواند جالب باشد، (ترفندستان) این است که می‌تواند به عنوان یک ابزار مفید و موثر رفع ایراد و بازیافت بکار گرفته شود.
برای مثال، گاهی اوقات فایلهای سیستم بواسطه خرابی هارد دیسک یا shutdownهای نامناسب، می‌توانند دچار ایراد شوند. این فایلها نمی‌توانند به سادگی از درون ویندوز ویستا جایگزین شوند، چون به واسطه مسائل امنیتی حفاظت شده‌اند. می‌توانیدWinPe 2.0  را بوت کنید، احتمالا از یک سی‌دی یا درایو یواس‌بی، و فایلهای لازم را در یک حالت امن از دی‌وی‌دی ویستا خود بر روی هارد دیسک کپی نمایید.
اگرچه WinPE 2.0 نسبت به نسخه قبلی فضای بیشتری را اشغال می‌کند، ولی یک زیر نویس کوچک برای یادآوری دارد. با استفاده از image file (ابزاری برای فشرده سازی) آن معمولا در حدود 100 مگابایت را اشغال می‌کند و چون بر اساس ویندوز است نه MS DOS، می‌توانید یک محیط multi threaded multi tasking که اغلب برنامه‌های استاندارد ویندوز را اجرا می‌کند، داشته باشید.
همچنین شاید شما نیاز به احیا فایلها ازهارد درایوی داشته باشید که دیگر بوت نمی‌شود. چون WinPE 2.0 می‌تواند به فایلهای سیستم FAT، FAT32 و NTFS دسترسی داشته باشد، می‌توانید برای کپی این فایلها به هارد داریو دیگر، درایو یواس‌بی یا  حتی به شبکه از آن استفاده کنید.
مثل فلاپی‌های بوت قدیمی، WinPE 2.0 حاوی تعدادی ابزار برای کمک به شما در تعمیر و تشخیص ایراد سیستم است و می‌توانید از طریق پیکربندیهای متداول WinPE 2.0 ابزارهای خودتان را نیز اضافه کنید. برای شروع کار با WinPE 2.0، (AIK) Windows Automated Installation Kit را ازMicrosoft Technet  دانلود کنید.

ابزارهای جانبی

برنامه‌های جانبی رفع ایراد که همراه ویندوز ویستاهستند مطمئنا مفیدند، اما چیزهای زیادی وجود دارد که آنها نمی‌توانند انجام دهند. The Reliability and Performance Monitor یک یوتیلیتی بسیار سطح پایین است که می‌تواند یک ابزار توانمند برای متخصصین باشد، البته یک ابزار کارآمد برای تازه کاران نیزهست.
اگرچه  The Reliability and Performance Monitor در یافتن مشکلات سخت‌افزاری و بد رفتار کردن درایورها توانمند است، اما به تمیز کردن هارد درایو شما از فایلهای موقتی قدیمی کمکی نمی‌کند و نمی‌تواند یک رجیستری معیوب ویندوز را احیا کند.
اول از همه به سیستم نگاهی می‌اندازد؛ از موارد startup گرفته تا تنظیمات ضدویروس و فایروال و برای شما لیستی از تعمیرات یا بهینه‌سازی‌هایی که می‌توانند با فشردن یک دگمه صورت گیرند  را ارائه می‌دهد.
اگر چیزبهتری می‌خواهیدTweakvista  از Stardock یک یوتیلیتی کوچک است که به شما در انجام دستکاری‌های کوچک برای ارتقا عملکرد سیستم کمک می‌کند.
می‌توانید نسخه آزمایشی مجانی  آن را که برای 30 روز کار می‌کند از System Mechanic 7 در www.iolo.com دانلود کنید. Tweakvisat از آدرس زیر قابل دسترس است: www.stardock.com
 
نکات بیشتر درزمینه نگهداری سیستمهای ویستا

مثل ویندوز اکس‌پی، ویندوز ویستا اطلاعاتی را در مورد سیستم  و خرابی‌های برنامه‌های کار بردی جمع می‌کند و به شما اجازه forward آنها به مایکروسافت را برای تحلیل می‌دهد.
باProblem Reports and Solutions  (در جعبه جستجو ازStart ، یا در پنجره Run عبارت  wercon.exe را تایپ کنید). می‌توانید زمانیکه مشکلی در برنامه‌ای پیش می‌آید چک کنید و ببینید مشکل چیست. لیست دسته بندی شده‌ای از تمام گزارشات  تهیه می‌گردد و اگر خیلی خوش شانس باشید، شاید راه حلی هم برای رفع آن داده شده باشد.

کامپیوتر راه دور
کنترل کامپیوتر از راه دوریکی از بهترین وسایل صرفه جویی در وقت است. صحبت با یک ناشی برای رفع مشکل از طریق تلفن شاید کمی خسته کننده باشد. ویژگی دستیار از راه دور ویندوز می‌تواند کمک بزرگی باشد، اما  اغلب، تنظیم کردن و نصب و راه‌اندازی آن وقت‌گیر است.
استفاده از برنامه کنترل از راه دور، مثل Logmein free www.logmein.com به شما دسترسی آسان و سریع به هر کامپیوتر راه دوری را از طریق مرورگرتان می‌دهد.
بنابراین، اگر باید مرتب برای پشتیبانی کامپیوتر مادرتان به خانه‌اش بروید، می‌‌توانید با استفاده از این ا بزار فقط با چند کلیک کار را انجام دهید. شما سپس به تمام ویژگیهای مونیتورینگ عملکرد و قابلیت اطمینان ویستا دسترسی خواهید داشت


نوشته شده در یکشنبه 87/3/5ساعت 5:38 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

مدت زمانی است که نسل تلفن های ثابت در کشور ما تغییر کرده است. پس از وارد شدن تکنولوژی نمایش شماره تماس گیرنده تلفن های با این قابلیت وارد کشور شدند. تلفنهایی از شرکت هایی مثل پاناسونیک که علاوه بر داشتن قابلیت های متعدد ، منشی تلفنی یا Answering Machine را نیز به همراه دارند. حتمأ شما نیز تاکنون با پیغام های انگلیسی که به شکل پیش فرض بر روی این نوع تلفن ها قرار داده شده است برخورد داشته اید. هم اکنون قصد داریم ترفندهای مخفی این نوع تلفن ها و قسمت منشی تلفنی آنها را به شما معرفی کنیم. (با استفاده از این ترفند شما میتوانید عملأ منشی تلفنی تلفن های ثابت را هک کنید!)


به طور عمده قصد داریم تا در این ترفند شما را با قابلیت چک کردن منشی تلفنی از راه دور آشنا کنیم.
ترفندی که همان طور ذکر شد به وسیله آن به نوعی میتوانید به درون منشی تلفنی تلفن های دیگر نفوذ کنید.

ابتدا دقت کنید کلیه آموزش های داده شده تنها جنبه آموزشی دارد. قطعأ با استفاده از این آموزش ها بسیاری افراد استفاده مثبت کرده و بر دانسته هایشان اضافه میشود و میتوانند از نفوذ دیگران به تلفن خودشان جلوگیری کنند. طبعأ پیامدهای منفی نیز به دنبال خواهد داشت. وب سایت ترفندستان هیچ مسئولیتی را در ازای استفاده نابجا از این ترفندها نخواهد داشت.

چک کردن پیغامهای ذخیره شده در منشی تلفنی از راه دور

این قابلیت در اکثر گوشی های دارای پیغام گیر وجود دارد. تلفن های پاناسونیک KX-TG6502B ، KX-TG6500 ، KX-TG-6502 ، KX-TG5438 ، KX-TG5439 ، KX-TG5471S ، KX-TG5439S ، KX-TGA660B و ... از این نوعند.
به وسیله این قابلیت به عنوان مثال اگر شما در سفر باشید خواهید توانست پیغام های ضبط شده بر روی تلفن ثابتتان را بشنوید و آنها را مدیریت کنید.

اما نحوه این کار چگونه است؟
به دلیل تنوع گوشیها طبعأ امکان تشریح راه هر کدام وجود ندارد و اما روش انجام این کار قطعأ در دفترچه راهنمای تلفن وجود دارد.
به عنوان مثال در مدل KX-TGA660B ابتدا به مسیر زیر بروید:
Menu > Intial Settings > Set Answering
اکنون با ورود به قسمت Remote Code میتوانید یک کد دو رقمی را قرار داده و ذخیره کنید.
حال در صورتی که در سفر باشید با برقراری تماس با تلفن ثابت ، پس از رفتن تلفن بر روی منشی و شنیدن صدای بوق ، کافیست ابتدا دکمه * را بزنید. سپس کد دو رقمی که خودتان قرار داده اید را وارد کنید تا قسمت مدیریت منشی تلفنی شوید. حال میتوانید از همان راه دور و تلفنی که با آن تماس گرفته اید پیغام ها را بشنوید و یا آنها را پاک کنید.
در سری گوشی های پاناسونیک این موضوع بسیار شبیه به هم است.

اما موضوعی که در اینجا اهمیت دارد مسئله امنیتی و حریم شخصی هر فرد است.
همان طور که دیدید کافی است با پس از رفتن بر روی پیغام گیر کافی است دو رقم تنظیم شده را وارد نمود تا بتوانید پیغام های ضبط شده را گوش کنید.
پس دقت کنید فراوان کنید که این کد دو رقمی را در اختیار هیچ کس قرار ندهید.

بسیاری از افراد از این موضوع اطلاعی ندارند و پس از خرید تلفن و نهایتأ وصل آن دیگر کاری به تنظیمات داخلی آن ندارند. در نتیجه این قسمت بر روی تنظیمات کارخانه ای باقی میماند.
در زیر تعدادی از کدهای کارخانه ای مربوط به قسمت چک کردن از راه دور پیغام های گوشی را معرفی میکنیم:
کد 11* پس از شنیدن صدای بوق در تلفنهای پاناسونیک (100% تست شده)
کد 0000* پس از شنیدن صدای بوق در تلفنهای قدیمی تر
کد 080 در طول پخش صدای منشی در تلفنهای Uniden
کد 999 در تلفنهای BellSouth
کد 123* پس از شنیدن صدای بوق در تلفنهای موتورولا
کد 0123 پس از شنیدن صدای بوق در پیغام گیرهای GE 2-9869
کد 19# در در طول پخش صدای منشی در تلفنهای سونی و VTech
کد 500 در تلفنهای AT&T

قطعأ در صورتی که کدهای پیش فرض را تغییر ندهید ، این امکان را مهیا میسازید تا افراد دیگر با استفاده از کدهای پیش فرض کارخانه ای فوق بر روی پیام های شما مدیریت داشته باشند.
البته با وجود قابلیت Caller ID این موضوع نیز تا حدودی قابل شناسایی است
نوشته شده در یکشنبه 87/3/5ساعت 5:37 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

در صورتی که شما نیز از نوتبوک یا لپ تاپ ستفاده میکنید مطمئنأ با تفاوت های اساسی لپ تاپ ها با کامپیوترهای شخصی برخورد داشته اید. لپ تاپ ها دستگاه های ظریفی هستند و نحوه تمیز کردن آنها از گرد و غبار و اجسام جانبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چه بسا با تمیز کردن غیر اصولی لپ تاپ به آن ضرر نیز برسانید. در این ترفند قصد داریم نحوه صحیح تمیز کردن یک لپ تاپ را قدم به قدم توضیح دهیم.



ابتدا بدانید که بهترین روش آن است که پیش از هر کاری به دفترچه راهنمای کامپیوتر خود مراجعه کنید و ببینید در آنجا چه دستورالعملی برای تمیز کردن لپ‌تاپ شما داده شده است.

اغلب کارخانه‌های فروشنده لپ‌تاپ توصیه می‌کنند که تمیز کردن کلی لپ‌تاپ یک بار در سال بیشتر انجام نشود. اما کسانی که دایما در سفر هستند نیاز بیشتری به تمیز کردن کامپیوترشان پیدا می‌کنند.

نخستین نکته در هنگام تمیز کردن لپ‌تاپ این است که از پارچه‌‌های زمخت و زبر و موادی که دارای حلال‌های آمونیاکی هستند خودداری کنید.

انواع گردو خاک و کثافات مانند موی حیوانات و غیره ممکن است به درون کامپیوتر شما رفته باشد. خاک سیگار و تفاله‌های ریز از دیگر مواردی است که درون لپ‌تاپ‌ها پیدا می‌شود!
اینها معمولا بر روی صفحه نمایشگر شما و یا درون پورت‌ها می‌نشینند و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.شما برای تمیز کردن لپ‌تاپ خود به وسایل زیر نیاز دارد: دمنده هوا، پارچه تنظیف پزشکی، محلول نظافت و در آخر یک تکه پارچه کتانی مانند یک تی‌شرت.

بخش بیرونی -  برای تمیز کردن بخش بیرونی و بدنه لپ‌تاپ از یک تکه پارچه کتانی استفاده کنید که می‌تواند بخشی از یک تی‌شرت کهنه و قدیمی باشد.
به هیچ عنوان از پارچه‌های راه‌ راه مخصوص نظافت و یا پارچه‌های ساینده برای این کار استفاده نکنید. از پارچه‌ها و دستمال‌های خشن مخصوص نظافت هم نباید استفاده کنید. یادتان باشد هیچ گاه اسپری تمیز کننده را مستقیم روی بدنه لپ‌تاپ نپاشید بلکه آن را روی پارچه ریخته و سپس به بدنه بکشید.

سوراخ‌های هواکش - شما می‌توانید از یک کمپرسور دمنده هوا بری تمیز کردن سوراخ‌های هواکش کامپیوتر خود استفاده کنید.
در هنگام دمیدن هوا به این سوراخ‌ها مراقب باشید با شدت زیاد اسپری نکنید زیرا این کار به پره‌های فن کامپیوتر ممکن است آسیب بزند.از پارچه پزشکی برای تمیز کردن لابه‌لای سوراخ‌ها و پروانه فن استفاده کنید.
هرگز کمپرسور هوا را مستقیم به سمت پروانه فن نگیرید چرا که ممکن است باعث چرخ بیش از حد مجاز آن شود.

پورت‌ها - پس از آن که سوراخ‌های هوا و فن تمیز شدند به سراغ پورت‌ها بروید. این پورت‌ مکان‌‌هایی هستند که جرم زیادی را جمع‌آوری می‌کنند برای تمیز کردن آنها باید از پارچه پزشکی استفاده کنید.
دمنده هوای فشرده در اینجا نیز می‌تواند کمک فراوانی برای تمیز کردن پورت‌ها بکند. فقط مراقب باشید با فشار هوا جرم‌ها را به اعماق پورت‌ها نفرستید.

نمایشگر - اگر قصد تمیز کردن جرم‌های روی صفحه نمایشگر را دارید، حتما قبل از این کار لپ‌تاپ را خاموش کنید. باز هم از یک تکه پارچه کتان مانند یک تی‌شرت استفاده کنید و هرگز پارچه‌هایی که خش ایجاد می‌کنند را به کار نبرید.
هرگز از دستمال توالت برای پاک‌کردن صفحه نمایشگر استفاده نکنید. هرگز از محلول‌های تمیز‌کننده که پایه آمونیاکی دارند برای تمیز کردن صفحه نمایشگر استفاده نکنید.
در صورت استفاده از این محلول‌ها پایان کار صفحه نمایشگر فرا رسیده است. برای این کار حتما از محلول‌های تمیزکننده مانیتور استفاده کنید که مطمئن‌تر است. همیشه محلول را بر روی پارچه اسپری کنید و از اسپری کردن مستقیم بر روی صفحه نمایشگر پرهیز کنید. جهت کشیدن پارچه بر روی صفحه نمایشگر از چپ به راست و از بالا به پایین است. شما همچنین می‌توانید با مخلوط کردن ایزوپروپیل الکل و آب یک محلول تمیزکننده اختصاصی برای خود بسازید. این محلول باید حاوی قسمت‌های مساوی از آب و الکل باشد.

کیبورد - کیبورد یکی از کثیف‌ترین بخش‌های کامپیوتر است و ممکن است انواع خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها در هنگام کار کردن روی آن بریزد. بسیاری از جرم‌ها به انگشتان شما چسبیده و از این طریق وارد کیبورد شما می‌شوند.
برای خارج کردن جرم‌ها و ذرات زیر کیبورد که در آن فرو رفته‌اند از دمنده هوای فشرده با زاویه مورب استفاده کنید. به راهنمای استفاده از لپ‌تاپ مراجعه کنید. چرا که ممکن است کلید‌های کیبورد شما قابلیت برداشته شدن به منظور نظافت را داشته باشند. پس از تمیز کردن از قرار گرفتن درست کلید‌ها در جای درست خودشان مطمئن شوید. پارچه پزشکی وسیله مفیدی برای پاک کردن کلیدها و اطراف آنها است.

نوشته شده در یکشنبه 87/3/5ساعت 5:37 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

حتمأ شما نیز با سایت YouTube آشنایی دارید. بزرگترین سایت به اشتراک گذاری ویدئوهای آنلاین که در بین کاربران اینترنتی از محبوبیت بالایی برخوردار است. اما ویژگی YouTube عدم امکان دانلود ویدئوهای قرار داده شده در سایت به شکل مستقیم است. برای اینکار ترفندها و راههای متعددی ارائه شده است. یکی از راههای دانلود ویدئوها استفاده از نرم افزار Internet Download Manager یا IDM است که خود این نرم افزار از دانلود منیجر های پرطرفدار کاربران است. در این ترفند قصد داریم نحوه دانلود ویدئوهای YouTube به وسیله  IDM را به شما معرفی کنیم. لینک دانلود برنامه نیز موجود است.




برای اینکار:
ابتدا از نصب IDM نسخه 5.11 به بعد بر روی سیستم خود مطمئن شوید.
شما میتوانید اخرین نسخه این برنامه را از http://www.tarfandestan.com/forum/showthread.php?t=14010 دریافت کنید.

اکنون برنامه IDM را اجرا کنید.
سپس به سایت www.youtube.com رفته و به صفحه ویدئو مد نظر مراجعه کنید.
حال در صورتی که از مروگر IE استفاده میکنید راست کلیک کرده و Download FLV video content with IDM را انتخاب کنید.
و اگر از مرورگر  فایرفاکس استفاده میکنید پس از راست Download FLV video with IDM را انتخاب کنید.
(دقت کنید اگر این گزینه در فایرفاکس فعال نبود یکبار به مسیر Program Files/Internet Download Manager مراجعه کنید و فایل idmmzcc.xpi را نصب کنید.)
پس از انتخاب گزینه فوق در یکی از دو مرورگر ، پنجره Download File Info نمایش داده میشود.
اکنون با زدن دکمه Start Download میتوانید فایل ویدئویی را با فرمت FLV دانلود کنید.
دقت کنید در صورتی که عمل دانلود انجام نشد میتوانید پس از راست کلیک از گزینه Download All Links with IDM و سپس انتخاب فایل FLV نیز استفاده کنید.

پس از دانلود فایل باید یک FLV Player نیز کنید.
نمونه بهترین FLV Player با حجم کم:
http://www.tarfandestan.com/forum/showthread.php?t=10846
نوشته شده در یکشنبه 87/3/5ساعت 5:37 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

در صورتی که شما نیز لپ تاپ دارید احتمالأ تاکنون شرایطی را تجربه کرده اید که امکان اتصال لپ تاپ به برق را نداشته و اجبارأ از باتری لپ تاپ خود استفاده کرده اید. بسته به نوع لپ تاپ ها در صورت داشتن شارژ کامل ، لپ تاپ شما در حدود 2 ساعت و نیم با باتری کار خواهد کرد. اما نکاتی بسیار ساده هستند که با رعایت آنها به شکل قابل توجهی کارایی باتری لپ تاپ شما افزایش پیدا خواهد کرد و در لحظات بحرانی به کمک شما میایند. در این ترفند قصد داریم به معرفی 16 نکته  برای حداکثر استفاده از باتری لپ تاپ بپردازیم که کارکرد باتری شما را از 2 ساعت به 4 ساعت کاملأ  تضمین میکند.



1- به طور مرتب Defrag کنید - هر چه هارد دیسک شما سریعتر عمل کند فعالیت کمتری میکند و در نتیجه میزان بهره برداری اش از انرژی باتری شما کاهش می یابد یکی از راه های مناسب برای بهبود عملکرد هارد دیسک Defrag کردن آن در زمان های متوالی و منظم است، پس در اینکار کوتاهی نکنید. 

2- نور LCD را کاهش دهید - امروزه 99 درصد لپ تاپهایی که در بازار عرضه می شوند این قابلیت را دارند که نور LCD یا نمایشگر آنها را تنظیم کنید بهتر است زمانی که از باتری استفاده می کنید روشنائی LCD خود را روی کمترین حد ممکن قرار دهید، برخی از مدلها قابلیت کاهش میزان فعالیت CPU و بهره برداری اش از منبع تغذیه به شکل بهینه را دارا هستند اینگونه قابلیتهای جانبی لپ تاپ تان را در حین استفاده از باتری فراموش نکنید.

3- برنامه هایی که به صورت پنهانی و در پس زمینه اجرا می شوند را متوقف کنید - اگر آنتی ویروسی دارید که به صورت اتوماتیک شروع به اسکن کردن هاردتان می کند یا ابزاری مثل Google Desktop روی سیستم شما نصب است که به صورت دائم در حال ایندکس کردن فایلها و بررسی هاردتان است و… آنها را از کار بیاندازید. همه ی این موارد باعث فعالیت بیشتر CPU و کاهش کارایی باتری می شوند. همه ی ابزارهایی که اینگونه عملکردی دارند را در زمانی که از باتری استفاده می کنید غیر فعال نمائید.

4- سخت افزارهای اضافی را جدا کنید - ماوس های USB برخی از انواع Cool Disk ها و… را فراموش نکنید چون اینها نیز به منبع تغذیه نیاز دارند و از باتری شما استفاده خواهند کرد.

5- حافظه ی رم بیشتری به لپ تاپ خود اضافه کنید - هر چه حافظه ی Ram شما بیشتر باشد پروسه هایی که در حافظه ی مجازی یا Virtual Memory سیستم تان بارگذاری می شود کمتر خواهد بود، از آنجایی که حافظه مجازی و پروسه های موجود در آن هارد دیسک را درگیر می کنند باعث استفاده ی بیشتری از باتری شما می شوند در حالی که داشتن رم بیشتر اصلا سبب استفاده ی انرژی بیشتر نخواهد شد. از طرفی وقتی بخواهید برنامه هایی سنگین که نیاز به حجم بالایی از Virtual Memory دارند اجرا کنید داشتن مقدار بیشتری از حافظه رم می تواند به شما کمک بزرگی برساند و میزان مصرف انرژی را کاهش دهد.

6- هارد دیسک بر CD یا DVD درایو ارجحیت دارد- هر چقدر که هارد دیسک منبع تغذیه شما را ببلعد به پای CD یا DVD درایوها نمی رسد، ضمن اینکه وجود یک CD در داخل درایو حتی اگر در حال استفاده نباشد نیز می تواند هر از گاهی مزید بر علت گردد، اگر واقعا احتیاج دارید از یک CD یا DVD در زمانی که در حالت باتری قرار دارید استفاده کنید بهترین راه حل تهیه یک image از آن و اجرای image مذکور توسط نرم افزارهای درایو مجازی است.

7- پین های باتری خود را تمیز نگه دارید - بد نیست هر از گاهی پین های باتری خود را تمیز کنید (ترفندستان) این امر سبب نقل و انتقال بهتر و کامل تر جریان بین باتری و لپ تاپ میگردد و کارایی بهتر و بیشتر مجموعه می گردد.

8- از باتری خود مراقبت کنید - مراقبت از باتری نیز شرط مهمی است اگر از باتری زیاد استفاده نمی کنید فراموش ننمائید هر دفعه که باتری را شارژ میکنید این شارژ را بایستی هر دو یا سه هفته یکبار مورد استفاده قرار دهید در غیر اینصورت خیلی سریعتر از چیزی که فکرش را بکنید باتری دچار اشکال می شود. از طرفی شارژ یک باتری Li-on (لیتیومی) نباید هرگز به صورت کامل خالی شود و خالی شدن کامل شارژ باتری فقط در مورد مدلهای قدیمی توصیه می شود.

9- سیستم را Hibernate کنید نه Standby - قرار دادن لپ تاپ در وضعیت Standby در فاصله های زمانی که به آن نیازی نیست آنهم در حین استفاده از باتری می تواند سبب کاهش مصرف انرژی شود و از طرفی وقتی به آن نیاز شد بلافاصله کارتان را از سر بگیرید اما وضعیت Hibernate تقریبا سیستم را خاموش نگه می دارد و در زمان نیاز به آن به همان سرعت حالت Standby فعالش میکند.

10- به کاهش دمای لپ تاپ کمک کنید - هر چه دمای لپ تاپ شما کاهش یابد عملکرد بهتری خواهد داشت و هر چه عملکردش سریعتر و بهتر باشد کارایی باتری اش بیشتر خواهد شد، لذا همواره شبکه های ورودی و خروجی هوای لپ تاپ تان را تمیز کنید و لپ تاپ را در وضعیتی قرار دهید که هوا به شکل مناسبی در آن جریان پیدا کند.

11- Power Options ویندوز را تنظیم کنید - به Power Options در کنترل پنل ویندوز بروید و آن را به شکلی که مناسب می دانید تنظیم کنید اگر Power Schemes را در این قسمت روی Max battery قرار دهید به صورت اتوماتیک تنظیماتی برگزیده می شوند که می توانند سبب حداکثر کارایی باتری شوند.

12- کارهای اضافی و همزمان را حذف کنید - اگر در وضعیت باتری زمانی که مشغول تایپ یک نامه هستید تصمیم گرفتید MP3 گوش کنید بهتر است از MP3 player خود استفاده کنید تا لپ تاپتان دلیلش هم که واضح است.

13- لپ تاپ مناسب خود را بخرید - اگر واقعا کسی هستید که طول عمر باتری برایتان حیاتی است بهتر است برای مدلهایی هزینه کنید که باتری شان کارایی بیشتر و قوی تر دارند مسلما برای اینگونه مدلها و این نوع باتری ها بایستی هزینه های اضافی را تقبل کنید.

14- شارژ و دی شارژ باتری - اکثر باتری های لپ تاپ های امروزی از نوع Li-on هستند و نیازی به اینکار ندارند ولی اگر از مدلهای خیلی قدیمی استفاده می کند دی شارژ کامل باتری و شارژ مجددش هر 15 روز توصیه می شود.

15- قابلیت Auto save را خاموش کنید - در حین کار با ابزارهایی مثل Word مایکروسافت و… قابلیت ذخیره اتوماتیک یا auto save را غیرفعال کنید این قابلیت سبب می شود هارد دیسک شما به صورت دائم درگیر باشد. اگر نگران این هستید که باتری تمام شود و هر آنچه انجام داده اید ذخیره نشده از بین بروند می توانید در همان قسمت Power options تنظیمات را به گونه یی تعریف کنید که در حین تمام شدن باتری سیستم Hibernate شده و اطلاعات شما دفعه ی بعدی که به جریان الکتریسته دسترسی داشتید مجددا در دسترستان باشد.

16- کاهش فعالیت کارت گرافیک -  پائین آوردن رزلوشن صفحه نمایش و غیر فعال کردن اسکرین سیورهای تجملی و … می توانند سبب فعالیت کمتر کارت گرافیکی و در نتیجه افزایش کارایی باتری لپ تاپ گردند


نوشته شده در یکشنبه 87/3/5ساعت 5:36 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

یکی از ویژگی های ظاهری زیبای ویندوز ویستا Cursor ها یا نشانگرهای موس زیبای آن هستند. نشانگر موس سه بعدی که حالتی جذاب به ویندوز می بخشد. در صورتی که از ویندوز XP استفاده میکنید اما از این ویژگی ویندوز ویستا خوشتان آمده است ، به سادگی میتوانید نشانگر موس ویندوز XP را به ویستا تبدیل کنید. در این ترفند ، قصد داریم به معرفی روش انجام این کار بپردازیم.


برای اینکار:
ابتدا فایل زیر را دریافت کنید:
http://www.tarfandestan.com/files/Aero-Cursors[www.Tarfandestan.com].zip
فایل را از حالت فشرده خارج کنید و به داخل فولدر جدید ایجاد شده بروید.
اکنون بر روی فایل Install.inf راست کلیک کرده و Install را انتخاب کنید.
پس از نصب نشانگر ، به کنترل پنل (Start > Control Panel) بروید.
بر روی Mouse دوبار کلیک کنید.
در پنجره باز شده به تب Pointer بروید.
حال کافیست در قسمت Scheme گزینه (Aero Cursors (Alpha blended را انتخاب کنید.
دکمه Apply را بزنید تا تغییرات اعمال شود و نشانگر موس شما تبدیل به نشانگر موس ویستا شود.

نوشته شده در یکشنبه 87/3/5ساعت 5:36 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

یکی از مسائل مهمی که همواره کاربران چه در سیستم های شخصی و چه در داخل شبکه ها با آن روبرو هستند بحث امنیت است. بسیاری از کاربران امنیت سیستم خود را به دست آنتی ویروس ها می سپارند. اما آنتی ویروس ها معمولأ حجم زیادی از CPU را اشغال میکنند و معمولأ برنامه های سنگینی هستند. ابزارهای کوچک و ناشناخته ای نیز وجود دارند که در عین حال بسیار کارآمد هستند. در این ترفند قصد داریم به معرفی تعداد زیادی از این برنامه های امنیتی که امنیت سیستم شما را در برابر هکرها تضمین میکند بپردازیم. لینک دانلود این برنامه های سبک نیز موجود میباشند.


کشف حفره های امنیتی

Paros :اسکن سایتهای اینترنتی و تشخیص سایتهای آلوده به کدهای مخرب.

Netcat : یافتن عوامل مشکل زا در شبکه.

Network Scanner : جستجوی پورت های باز.

Angry IP-Scanner : یک اسکنر IP و Port سریع.

Nmap : نمایش پورتهای باز و گزارش آنها.

AiO secretmaker : حفاظت در برابر برنامه های اجرا شونده خودکار.

Airsnort : تصدیق کننده کلیدهای WEP در شبکه Wi-Fi.

Whisker : تست وب سرور برای حفره های امنیتی.

amap : تشخیص پورت های باز.

Wikto : یافتن برنامه های مخرب در وب سرور.

WinHTTrack : بازسازی وب سایت ها بر روی هارد دیسک.

HTTPrint : کشف برنامه های مخرب.

Nikto : نسخه خط فرمانی Wikto.

Kismet : کشف اجرا کنندهای خود کار در شبکه Wi-Fi.

Netstumbler : تشخیص دهنده برنامه های مخرب در شبکه Wi-Fi.

Cain&Abel : یافتن پسوردهای کد شده.

John the Ripper : یافتن پسوردهای کد شده.

THC Hydra : کشف حفره های امنیتی در شبکه.

Pwdump : باز گردانی پسوردها وارد شده در شبکه.

Rainbow Crack : چک کردن امنیت پسوردها.

برنامه های رفع مشکلات امنیتی

Attack Tool Kit : شبیه سازی حملات از طریق اکسپلویت.

Metasploit Framework :چک نمودن شبکه.

a-squared free : یافتن بیش از 90.000 تروجان .

Blacklight : آشکار کردن rootkitهای مخفی.

Rootkit Revealer : اسکنر Rootkit برای حرفه ای ها.

Hijack This : آشکار کردن بدافزارها.

Spybot Search&Destroy : از بین برنده نرم افزارهای جاسوسی.

Antivir : اسکنر ویروس وسیع.

Spyware Blaster : از بین برنده نرم افزارهای جاسوسی.

Trojan Check : یافتن تروجان ها.

BitDefender Pro : حفاظت کننده حرفه ای در برابر ویروسها.

امنیت سیستم شخصی

Snort : آشکار نمودن برنامه های مزاحمی که بدون اجازه اجرا میشوند.

IDSCenter : نسخه گرافیکی برنامه Snort.

Ossec-Hids : کشف برنامه های مخرب بدون (ترفندستان) اجازه برای نصب.

Base Displays : آشکار نمودن برنامه های مزاحمی که بدون اجازه اجرا میشوند.

Sguil IDS : آشکار نمودن برنامه های مزاحمی که بدون اجازه اجرا میشوند..

GPG4Win : رمزنگاری کردن اطلاعات مهم.

OpenSSL : حفاظت واقعی در برابر ارتباطات SSL.

Tor Encodes : حفاظت در برابر اتصال TCP/IP.

Armor2net : یک دیوار آتشین.

Stunnel : حفاظت کننده SSL و رمزنگاری ایمیل ها.

OpenVPN : ارسال اطلاعات از طریق یک کارت شبکه مجازی.

Truecrypt : رمزنگاری کامل درایوها.

ArchiCryptStealth : مخفی کننده جستجوکننده ها.

SpyBlocker : مسدود کننده نرم افزارهای جاسوسی.


نوشته شده در یکشنبه 87/3/5ساعت 5:35 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

حتمأ شما نیز میدانید که در داخل محیط ویندوز و در یک محیط خاص مانند دسکتاپ یا پوشه My Documents نمیتوان دو فولدر با نام یکسان ساخت. چرا که از نظر منطقی و آدرس دهی در داخل ویندوز این کار شدنی نیست. اما هم اکنون قصد داریم ترفندی ساده را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید در یک محل دو فولدر با یک نام کاملأ یکسان بسازید!


برای اینکار:
از طریق My Computer به محلی که قصد دارید دو فولدر با نام یکسان را بسازید بروید.
با راست کلیک و انتخاب New > Folder فولدر جدیدی ساخته و نام آن را به عنوان مثال Tarfandestan Iran بگذارید.
همان طور که میبینید در این نام بین دو واژه Tarfandestan و Iran یک فاصله توسط Space زده شده است.
حال مجددأ فولدر جدیدی ساخته و نام آن را این بار به صورت زیر قرار دهید:
واژه Tarfandestan را تایپ کنید سپس کلید Alt را گرفته و عدد 255 را وارد کنید (از کلیدهای سمت راست کیبورد استفاده کنید) ، خواهید دید که یک فاصله تایپ خواهد شد. حالا واژه Iran را وارد کنید.
با این کار شما دو فولدر با نام یکسان دارید که ظاهرأ نام یکسانی دارند اما در کاراکترهای وارد شده تفاوت باطنی وجود دارد.

نوشته شده در یکشنبه 87/3/5ساعت 5:35 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

<   <<   6   7   8   9      >
Design By : Pars Skin