سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























سین هشتم

بیست‌ودوم خرداد ماه اولین روز حضور سهام شرکت مخابرات ایران در سازمان بورس اوراق بهادار است که در این روز قیمت سهام آن کشف می‌شود.


صابر فیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با سیتنا با اعلام این خبر، اظهار داشت: در این روز برای کشف قیمت سهام شرکت مخابرات ایران به فروش می‌رسد. فیضی گفت: در روز ورود سهام مخابرات به بورس یک قیمت پایه از سوی سازمان خصوص‌سازی تعیین و اعلام شده و براساس فروش سهام آغاز می‌شود.

وی با بیان این مطلب که هیچ نظری شرکت مخابرات در ارتباط با قیمت این سهام نخواهد داشت تصریح کرد: در واقع مسوولیت این کار با سازمان خصوصی‌سازی است. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: بر این اساس، سهام این شرکت قابل عرضه در بورس اوراق بهادار است.

لازم به ذکر است تصویب اساسنامه شرکت مخابرات ایران در هیات‌وزیران و همچنین باقی ماندن بخش حاکمیتی فناوری اطلاعات در اختیار دولت، از دیگر تصمیمات مهمی بود که از سوی مراجع ذی‌ربط در خصوص واگذاری مخابرات ایران به بخش خصوصی اتخاذ کرد


نوشته شده در جمعه 87/3/10ساعت 6:41 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات بر اساس آخرین آمار ارائه شده افزایش ظرفیت اینترنت کشور (مجموع ارسال و دریافت) را ده هزار و 870 مگابیت برثانیه اعلام کرد.


سعید مهدیون در گفت‌وگو با ایسنا خلاصه‌ آخرین وضعیت عملکرد شرکت فناوری اطلاعات تا پایان سال 86 را اعلام کرد و گفت: برآورد ضریب نفوذ کاربران اینترنت در کشور 27 درصد عنوان و تعداد کاربران اینترنت در کشور را 18 میلیون نفر اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات، ترافیک داخلی کشور به کل ترافیک دنیا را 47 درصد بیان و تصریح کرد: تعداد نقاط تحت پوشش شبکه‌ دیتا در شهر و شهرک‌های صنعتی یک هزار و 250 نقطه و در همین راستا ‌تعداد یک هزار و 853 مرکز مخابراتی نیز تحت پوشش شبکه‌ دیتا قرار گرفته‌اند.

مهدیون در ادامه افزود: در بخش توسعه پورت دسترسی دیتا تعداد صد و چهارده هزارو 986 پورت توسط بخش دولتی نصب شده که از این تعداد سی و شش هزار و 819 پورت دایر شده و به بهره برداری رسیده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد 516 هزار و 613 پورت نصب شده و تعداد 133 هزار و 399 پورت دایر شده توسط بخش خصوصی انجام شده است. او همچنین پهنای باند فروخته شده دیتا به مشتریان (توسط بخش دولتی) را شش هزار و 520 مگابیت اعلام کرد و متوسط زمان انتظار دریافت سرویس دیتا را هفت هفته اعلام کرد.

وی دربار‌ه‌ پروژه‌ ICT روستایی تصریح کرد: تعداد پنج هزار و 559 روستا به این امکانات تجهیز شده‌اند که از این تعداد چهار هزارو 694 مرکز روستایی در سراسر کشور به بهره برداری رسیده‌اند. رییس هیات‌مدیره‌ شرکت فناوری اطلاعات در خصوص پروژه‌ بانکداری الکترونیکی گفت: در نوزده هزار و 444 شعبه امکانات تخصیص داده شده است که از این میان تعداد 16 هزار و پنج اتصال برقرار شده است.

او همچنین اظهار کرد: تعداد 187 مرکز دانشگاهی و تحقیقاتی به اینترنت متصل شده‌اند و در خصوص طرح اتصال مدارس کشور به شبکه‌ ملی اینترنت به تعداد پنج هزار و 277 مدرسه امکانات تخصیص داده شده است که از این تعداد چهار هزار و 864 مدرسه به بهره برداری رسیده‌اند.

مهدیون درباره‌ رویکردهای سال آینده شرکت فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: هماهنگی عملیات امنیتی در فضای تبادل اطلاعات کشور یکی از محورهایی است که در دستور کار این شرکت قرار دارد. همچنین تهیه و پیشنهاد سیاست‌های جدید گسترش فناوری اطلاعات در سطح کشور یکی دیگر از سر فصل‌های فعالیت شرکت فناوری اطلاعات است


نوشته شده در جمعه 87/3/10ساعت 6:40 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

بدانیم یا بسوزیم؟
عمید نمازیخواه
از یک طرف دوست داشتم که خبر بسیار خوش اینترنتی را به کاربران ایرانی بگویم، ولی از طرفی یادم افتاد که اگر چنین خبری را بشنوید، خیلی دلتان برای خودتان می‌سوزد. راستش را بخواهید وقتی این خبر را در درگاه خبرگزاری مهر دیدیم، خودمان هم خیلی دلمان برای خودمان سوخت. با این‌حال، جذابیتش آنقدر زیاد است که نباید از آن گذشت. فقط تیتر آن برای کاربران اینترنتی ایران که بعضاً با سرعت‌های ?-? کیلوبیتی متصل می‌شوند کافی‌است که شگفت زده شوند.

تازه بدانید این سرعتی که در موردش صحبت می‌کنیم برای از ما بهترانی است که با سرعت‌های حداقلی ?-? مگابیتی به اینترنت متصل می‌شوند. البته نگران نباشید، به عقیده برخی مسئولان همین سرعت هم برای انجام امور بسیار مهم و روزمره ما، مانند چت کردن و ارسال و دریافت ای‌میل کافی‌است و احتمالاً اینکه تقریباً هیچ ایرانی توانایی بارگذاری روی میل خود (Attach) را ندارد.

مهم نیست و اساساً لزومی هم برای چنین کاری نیست و شرکت‌هایی مانند یاهو، مایکروسافت، گوگل و... که ای‌میل‌های مجانی در اختیار کاربران می‌گذارند، کاری بس عبث می‌کنند که گزینه‌ای به نام Attach را در آن تعبیه کرده‌اند. در هر حال مؤسسه سرن ژنو در سوئیس به‌زودی نسل جدیدی از اینترنت را عرضه می‌کنند که سرعت آن ?? هزار برابر سریعتر از پهنای باند کنونی است.

تیم برنزلی در سال ???? در شورای تحقیقات هسته‌ای اروپا (سرن) که مقر آن در ژنو سوئیس است نرم افزاری را توسعه دادکه امکان ساخت اولین صفحه آن‌لاین وب را فراهم کرد. این نرم افزار که پهنای جهانی وب نام گرفت توانست تحولی در تبادلات ارتباطی بشر ایجاد کند. اکنون پس از گذشت ??‌سال از اختراع وب، بار دیگر محققان سرن طرحی را محقق کرده‌اند که به‌زودی تاریخ اینترنت را دستخوش تغییر خواهد کرد.

به گزارش مهر، این طرح که Grid (شبکه) نام دارد، در حقیقت شبکه‌ای اینترنتی است که سرعت آن ??‌هزار برابر پهنای باند فعلی است. این فناوری جدید برپایه فیبرهای نوری استوار شده است که سرن را به ?? ‌مرکز در آمریکا، کانادا، شرق دور و اروپا متصل می‌کنند. گرید به‌منظور ثبت و ذخیره اطلاعات ابر شتاب دهنده ذرات (Lhc) توسعه داده شده است. برای بایگانی و ذخیره اطلاعات و داده‌های Lhc نیاز به رایانه‌ای با ابعاد بسیار بزرگ است که با گرید عمل می‌کند.

همچنین گرید به‌زودی می‌تواند برای بارگذاری فیلم در مدت زمان مورد نیاز برای تنها یک کلیک، بازی همزمان در شبکه با هزاران علاقه‌مند بازی‌های رایانه‌ای آن‌لاین و انجام تماس‌های تلفنی تصویری با وضوح بالا و هزینه کم مورد استفاده قرار گیرد.

سرن فعالیت روی گرید را از ? سال قبل آغاز کرد و قرار است کلید قرمز این فناوری را در تابستان امسال فشار دهد. براساس گزارش تایمز، گرید ? هزار سرور را سازماندهی می‌کند که این رقم ظرف دو سال آینده به ??? هزار سرور می‌رسد. ابر شتاب دهنده ذرات (Lhc) که بزرگترین شتاب‌دهنده ذرات در دنیاست در فضایی به طول ?? کیلومتر و عمق ???‌متر در مرز فرانسه و سوئیس ساخته شده است.

این دستگاه که در پایان این هفته به نمایش عمومی گذاشته می‌شود، موجب شده است که آخر هفته بیش از ?‌هزار نفر از سرن سوئیس دیدن کنند. دانشمندان سرن معتقدند که با کمک این شتاب‌دهنده جدید امکان عبور از مرزهای زمان و مکان وجود دارد
نوشته شده در جمعه 87/3/10ساعت 6:40 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

مطابق بخشنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 128 کیلوبیت در ثانیه برای کاربران خانگی است و بیشتر از آن برای سلامتی شان ضرر دارد و مطابق آمار رسمی در سال 2007 تنها 465هزار و 100 نفر معادل 7 دهم درصد از کاربران ایرانی به این نوع از اینترنت کذایی پرسرعت دسترسی داشته‌اند در حالی که قرار بوده این رقم در سال مذکور به 900 هزار پورت فعال برسد، همچنین براساس برنامه چهارم توسعه قرار است تا پایان سال 88 (پایان این برنامه) تعداد پورت‌های فعال ADSL به 5/1 میلیون پورت برسد. بر این اساس ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در ایران فقط 01/0 درصد است.

قیمت اینترنت پرسرعت ایران 16 هزار برابر اینترنت پرسرعت مالزی است
حمید ضیایی پرور- خراسان
یک شرکت ارائه دهنده اینترنت (ISP) در مالزی اعلام کرد که به کاربران خود پهنای باند با خطوط پرسرعت 224 مگابیت برثانیه را با قیمت تنها 58/1 دلار در ماه (حدود 1500 تومان) عرضه می‌کند. این ISP برای اجرای پروژه این فناوری که BPL نام دارد 14 میلیون دلار هزینه کرده و قرار است 400 هزار مسجد و 60 میلیون کاربر را در سراسر مالزی به خطوط پرسرعت این پهنای باند مجهز کند. با اجرای این پروژه مالزی اولین کشوری خواهد شد که به بیشترین تعداد کاربر این خدمات را عرضه می‌کند. در حقیقت در حال حاضر گوگل در تگزاس به حدود دو میلیون کاربر پهنای باند با این سرعت را ارائه می‌کند و در سال 2007 نیز پروژه Corinex BPL محصول IBM در آمریکا اینترنت با سرعت 224 مگابیت بر ثانیه را در اختیار حدود 15 میلیون کاربر گذاشت.

یک محاسبه ساده ریاضی در باره اینترنت پرسرعت مالزی با ایران بیانگر این اعداد است:
سرعت اینترنت پرسرعت مالزی: 224 مگابیت ضرب در 1024 کیلو بیت = 229376 کیلو بیت
سرعت اینترنت پرسرعت ایران: 128 کیلو بیت
نسبت اینترنت پرسرعت مالزی به ایران: 1792 برابر
قیمت اینترنت پرسرعت ایران: هر 128 کیلو بیت در ثانیه به طور متوسط 15000 تومان
قیمت اینترنت پرسرعت مالزی: هر 229376 کیلو بیت در ثانیه معادل تقریب 1500 تومان
مقایسه قیمت اینترنت پرسرعت مالزی نسبت به ایران: حدود 9 ریال در هر 128 کیلو بیت در ثانیه
به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت قیمت اینترنت پرسرعت ایران حداقل 16 هزار برابر اینترنت پرسرعت مالزی است.

مقایسه ایران و کره جنوبی
چند وقت پیش خبری در روزنامه خراسان منتشر شد مبنی بر اینکه سرعت اینترنت رایگان کره‌جنوبی حدود 500 برابر اینترنت پولی در ایران است. پیش از آن نیز خبر دیگری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه یک پیرزن سوئدی رکورد اتصال به اینترنت را با سرعت 40 گیگابیت در ثانیه شکست! برای کاربران ایرانی که تعداد آنها 18 میلیون نفر است و به تنهایی 53 درصد کاربران اینترنت خاورمیانه را تشکیل می‌دهند شنیدن چنین خبرهایی مثل رویا و آرزو است. چرا که اکثریت قریب به اتفاق این کاربران با خطوط دایل‌آپ و با سرعت کمتر از 56 کیلو بیت در ثانیه به اینترنت متصل می‌شوند و تصور می‌کنند اینترنت یعنی همین!

سرعت قانونی اینترنت (درست مثل سرعت مجاز در خیابان‌ها!) مطابق بخشنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 128 کیلوبیت در ثانیه برای کاربران خانگی است و بیشتر از آن برای سلامتی شان ضرر دارد و مطابق آمار رسمی در سال 2007 تنها 465هزار و 100 نفر معادل 7 دهم درصد از کاربران ایرانی به این نوع از اینترنت کذایی پرسرعت دسترسی داشته‌اند در حالی که قرار بوده این رقم در سال مذکور به 900 هزار پورت فعال برسد، همچنین براساس برنامه چهارم توسعه قرار است تا پایان سال 88 (پایان این برنامه) تعداد پورت‌های فعال ADSL به 5/1 میلیون پورت برسد. بر این اساس ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در ایران فقط 01/0 درصد است. البته تعریف اینترنت پرسرعت نیز در ایران و جهان متفاوت است چرا که حتی سرعت خطوط ADSL در دنیا تا 2 مگابیت در ثانیه است!

کیفیت اینترنت ایرانی
کشورهای توسعه یافته‌ای مانند فرانسه اینترنت را با سرعت 30 مگابیت بر ثانیه و سوئد با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه، در اختیار کلیه کاربران خانگی قرار داده‌اند. همچنین طبق برنامه‌ای که در سنگاپور تدوین شده، قرار است تا سال 2010 به هر کاربر خانگی یک گیگابیت در ثانیه پهنای باند اختصاص یابد. تازه این فقط آمار روی کاغذ است و قطعی‌های اینترنت و اختلالات کیفی آن در ایران خود حدیث مفصلی است به طوری که 190 بار قطعی در برخی مسیرهای شبکه ملی فیبرنوری طی یک سال در مجموع 70 هزار دقیقه قطعی در شبکه زیرساخت ایجاد کرد که عملا امکان برقراری ارتباطات در شبکه بین‌المللی و بین شهری کشور را به میزان 957 میلیون و 650 هزار کانال/ دقیقه از شرکت ارتباطات زیرساخت سلب کرد.

قیمت 50 برابری
مقایسه قیمت اینترنت در ایران با سایر کشورها نیز بیان کننده تفاوت‌های محسوس در این زمینه است. در حالی که قیمت اینترنت 128 کیلو بیت در ثانیه‌ای ایران بین 10 تا 20 هزار تومان در ماه هزینه دارد قیمت اینترنت 224 مگابیت برثانیه‌ای مالزی تنها حدود 1500 تومان در ماه تعیین شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که مثلا قیمت یک سرویس256K در ایران تقریبا 2 برابر امارات، 3 برابر مصر و 12 برابر ترکیه است! در قیمت‌های خرده‌فروشی، هزینه پهنای باند در ایران تا بیش از 50 برابر قیمت جهانی می‌رسد.

اینترنت رایگان در عربستان
خبرگزاری عرب‌نیوز چندی پیش خبر داد از این پس تمام ساکنان شهر ریاض می‌توانند به‌صورت رایگان و از طریق خطوط Wi-Fi به‌ اینترنت متصل شوند و طرح گسترش خطوط Wi-Fi از مدتی قبل در عربستان آغاز شده و اکنون مقامات دولتی این کشور می‌کوشند هرچه سریع‌تر دیگر شهر‌های خود را به این امکانات مجهز کنند.

اینترنت رایگان به دانشگاه‌ها نرسید
صحبت از اینترنت رایگان در ایران بیشتر به یک لطیفه شبیه است و حتی دستور صریح رییس‌جمهور مبنی بر ارایه اینترنت رایگان به دانشگاه‌ها در مهر ماه سال 1386 تا کنون اجرا نشده و دو وزارت فخیم علوم، تحقیقات و فناوری و ارتباطات و فناروی اطلاعات هنوز نتوانسته‌اند چنین طرحی را به مرحله اجرا درآورند. همه اینها در حالی صورت می‌گیرد که قرار است ایران در افق 1404 به مقام اول علمی و فناوری منطقه آسیای جنوب غربی دست پیدا کند. جالب است بدانید که در مرکز تهران و درست در بخشی از حاشیه خیابان انقلاب که قرار بود یکی از واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی از اینترنت پرسرعت استفاده کند مشخص شد که هیچ شرکتی در این منطقه پوشش اینترنت ADSL ندارد. وقتی وضعیت تهران این چنین است می‌شود وضعیت سایر نقاط کشور را حدس زد.

بینش آنالوگ
به نظر می‌رسد مشکل اصلی در خصوص حرکت لاک‌پشتی اینترنت پرسرعت در ایران نه مشکلات فنی که نحوه نگرش و بینش مدیران فناوری اطلاعات در کشور باشد مثلا محمد سلیمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران معتقد است «کاهش پهنای باند برای مشتریان خانگی مشکلی ایجاد نمی‌کند چرا که با بررسی‌های انجام شده کاربران خانگی نیازی به بیشتر از این رقم ندارند» هیچ کارشناس یا خبرنگاری از جناب وزیر سوال نکرده که چنین نتیجه‌گیری صریحی بر مبنای کدام کار تحقیقاتی و پژوهشی صورت گرفته و محدودیت زمانی این تصمیم کجا خواهد بود؟ آیا تا ابد کاربران خانگی ایران نیازی به بیشتر از این رقم نخواهند داشت؟ و این سوال که کاربران خانگی مالزی (که یک کشور اسلامی و در حال توسعه شبیه ایران نیز هست و در خیلی از مواقع به عنوان الگوی ایران نیز مطرح می‌شود) چه نیازی به اینترنت 224 مگابیت برثانیه دارند که قرار است با قیمت 1500 تومان در ماه به آنها واگذار شود؟

راهکار کاهش هزینه اینترنت پرسرعت
به گفته علی مولوی کارشناس فناوری اطلاعات هزینه اینترنت در کشور ما نسبت به میزان درآمد سرانه اشخاص، بالاست و همین امر موجب جلوگیری از گسترش این سرویس در ایران شده است و بالطبع باعث شده در رابطه با میزان دسترسی به اینترنت، رتبه مناسبی در جهان نداشته باشیم! اما مهمترین دلیل قیمت بالای این سرویس در ایران را می‌توان گران بودن پهنای باند موردنیاز ISPها دانست که از طریق شرکت فناوری اطلاعات و یا ICPها تامین می‌شود. در قیمت‌های خرده فروشی، هزینه پهنای باند تا بیش از 50 برابر قیمت جهانی است. البته نباید منکر هزینه‌های انتقال پهنای باند به داخل کشور و تقسیم آن در کل کشور شد، اما با توجه به قیمت‌های کشورهای دیگر، به نظر نمی‌رسد سطح هزینه‌ها در این حد بالا باشد!

در صورتی که دولت قصد دارد میزان دسترسی به اینترنت در کشور را بالا ببرد، شاید ساده‌ترین راه حل، کاهش هزینه‌های پهنای باند باشد، چراکه در حال حاضر شرکت فناوری اطلاعات به عنوان بزرگترین فراهم کننده پهنای باند کشور، یک شرکت کاملا دولتی است. شاید بتوان به سادگی با تعیین حاشیه سود 20 درصد برای این شرکت، قیمت پهنای باند اینترنتی را تا حد زیادی کاهش داد! مساله مهم دیگری که در هزینه نهایی اینترنت برای کاربر نهایی تاثیرگذار است هزینه بالای پخش می‌باشد. در حال حاضر بیشتر از 40 درصد ‌هزینه اینترنت به جیب عاملان پخش می‌رود که رقم بسیار بالایی است. با راه‌اندازی سرویس IN در تهران به عنوان بزرگترین بازار مشترکان اینترنتی، امید می‌رفت که دست واسطه‌ها از این بازار کوتاه شده و قیمت اینترنت کاسته شود، اما متاسفانه شرکت مخابرات استان تهران، جای واسطه‌ها را گرفت و حدود 30 درصد ‌از هزینه‌های دریافتی را بابت ارائه سرویس هوشمند از ISPها دریافت می‌کند!

در حال حاضر قیمت یک ساعت اینترنت پرسرعت از طریق شبکه هوشمند، ساعتی 300 تومان است که از این میزان به ازای هر ساعت 90 تومان برای استفاده از سرویس هوشمند هزینه می‌شود. جالب اینجاست که ارائه این سرویس، هزینه ثابتی برای شرکت مخابرات دارد و به نظر نمی‌رسد هزینه آن با قیمت خدمات ارائه شده تغییری داشته باشد!‌ به هر شکل به نظر می‌رسد در صورتی که مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عزم جدی برای کاهش قیمت اینترنت در ایران دارند، باید در وهله اول نظام تعرفه‌ای سرویس‌های ارائه شده توسط شرکت‌های زیرمجموعه را کنترل و تعدیل کنند و اندکی از سودهای سرشار این شرکت‌ها بکاهند.


نوشته شده در جمعه 87/3/10ساعت 6:40 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

به منظور موثر بودن اینترنت و به‌کارگیری این تکنولوژی در صنعت، تجارت و پیشبرد اقتصادی مملکت، بهترین راهکار، واگذاری مساله‌ تامین پهنای باند، توزیع و ارائه‌ خدمات و دسترسی کاربران به بخش خصوصی است.


مسعود ریاضیات رییس انجمن کارفرمایان شبکه‌های اینترنتی ایران در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: بهتر است به جز فعالیت‌های زیرساخت که شامل (شبکه‌های فیبرنوری، ایجاد ارتباطات و بستر فیزیکی کار) است، دیگر امور به بخش خصوصی سپرده شود.

او به مثبت بودن پروژه‌ تکفا در سال‌های قبل اشاره کرد و گفت: در پروژه‌ مذکور بودجه‌هایی برای توسعه‌ ICT در کشور در نظر گرفته شده بود و در صورت ادامه‌ این پروژه، توسعه‌ خدمات کشور از جمله بانکداری الکترونیکی، دولت الکترونیکی تا تجارت و پرداخت الکترونیکی سریع‌تر به نتیجه می‌رسد.

ریاضیات تاکید کرد: بهتر است مقامات مربوطه در شرکت زیرساخت، بودجه‌هایی را برای گسترش، تشویق و تهیه‌ی محتوای الکترونیکی اختصاص دهد. او به ارایه‌ الکترونیک خدمات اشاره کرد و گفت: در صورت الکترونیکی شدن خدمات و اختصاص بودجه‌ای به این امر، در بسیاری از امور از جمله (ترافیک، هزینه، زمان) صرفه‌جویی می‌شود.

وی با اشاره به مصرف بالای بنزین، تردد، مسائل حمل و نقل، هوای ناسالم شهری گفت: در صورت الکترونیکی شدن خدمات در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده و به عنوان نمونه چنانچه ده درصد از بودجه‌ وادرات بنزین در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گیرد، مسائل ترافیک حل می‌شود.

ریاضیات تاکید کرد: با توجه به این که اکثر ترددهای شهری برای مراجعات به سازمان‌های دولتی و بانک‌هاست به همین دلیل در صورت الکترونیکی شدن، تردد‌ها حذف خواهد شد. او تعیین یک بودجه‌ ویژه‌ مملکتی برای توسعه‌ محتوای الکترونیک مانند (دانش الکترونیکی، محتوای خدمات الکترونیکی) را موثر دانست و گفت: در صورت تحقق این امر حرکت صحیحی به سمت ارتقاء به سمت وضعیت روز دنیا داریم.

رییس انجمن شبکه‌های اینترنتی مهمترین عامل کمرنگ بودن IT کشور را محتوا دانست و تصریح کرد: بیشترین کمبود از جهت محتوا بوده و با توجه به نبود کیفیت فناوری اطلاعات در حد مطلوب، مشکل ما نبود خدمات است برای مثال بانکداری الکترونیکی، دولت الکترونیکی و دانشگاه‌های ما در ارایه‌ خدمات الکترونیکی عقب هستند و باید بودجه‌ نرم‌افزاری ما بیش‌تر از وضع موجود باشد.


نوشته شده در جمعه 87/3/10ساعت 6:39 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

همکاران سیستم - شرکت مایکروسافت با برگزاری همایش «ارزشمندترین متخصصان فناوری اطلاعات»(MVPs)، بهترین کارشناسان دنیا را که در زمینه ICT فعالیت می‌کنند، از تاریخ 14 تا 17 آوریل در سالن‌ همایش‌های بین‌المللی واشنگتن در ایالت سیاتل آمریکا دور یکدیگر جمع می‌کند.



شرکت مایکروسافت همه ساله با برگزاری این همایش، بزرگ‌ترین متخصصان فناوری اطلاعات را از سراسر دنیا شناسایی کرده و آنها را در جریان آخرین تحولات فناوری جهان قرار می دهد.

بر اساس آخرین خبرهای به‌دست آمده، در همایش امسال بیش از 4 هزار کارشناس در 90 رشته مختلف وابسته به فناوری ارتباطات و اطلاعات از 94 کشور جهان دور هم جمع خواهند شد.

در این همایش بیش از 600 جلسه برگزار خواهد شد و کارشناسان پیرامون مسایل مختلف، به‌ ویژه در مورد امنیت، مجازی‌سازی، بازی‌های کامپیوتری و رسانه‌های دیجیتالی با یکدیگر به بحث و گفت‌وگو خواهند پرداخت.

همایش سال جاری با سخنرانی تابی ریچاردز( Toby Richards) مدیر مرکز خدمات پشتیبانی، استیو بالمر(مدیرعامل مایکروسافت) و ری اوزی( Ray Ozzie) مدیر مرکز تولید نرم‌افزار این شرکت آغاز خواهد شد.


نوشته شده در جمعه 87/3/10ساعت 6:39 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

همچنان نباید مانع این زیان‌های 8 ساله شود؟ آیا تداوم این بی‌انضباطی در بازار VoIP برای ایشان مهم نیست و این کشور است که باید تاوان آن را بپردازد؟


مخالفت بی‌پایان با قانونمندی؛ منافع ملی یا صنفی؟
همانطور که در گذشته نیز اتفاق افتاده، شرکت‌های فعال در زمینه تلفن اینترنتی(VoIP) بار دیگر و در آستانه ساماندهی این حوزه بر طبل مخالفت کوبیده و این بار خواستار توقف فعالیت‌های زیرساخت در این حوزه می‌شوند.
موضوع به تعطیلی کشیده شدن شرکت‌های درگیر در این حوزه نیز محور فشار شرکت‌های تلفن اینترنتی برای ساماندهی این حوزه است.

این شرکت‌ها در واقع دولت را متهم به فراهم آوردن فضای سودجویی و انحصار برای عده‌ای می‌کنند،‌ آن هم در شرایطی که هنوز مجوزی برای شرکتی صادر نشده است.

به این عبارت توجه کنید: «اجرای این مزایده باعث خواهد شد بیش از 100 شرکت کوچک و بزرگ فعال در این حوزه به "بهانه قانونمند شدن" کسب و کار خود را از دست دهند.»

این بخشی از اظهارات یکی از نمایندگان شرکت‌های تلفن اینترنتی است.
ایشان معتقدند که قانونمندی یک بهانه است! به عبارت دیگر دولت متهم به فراهم کردن جاده انحصارگری و زمینه‌سازی فعالیت عده‌ای سودجو خواهد شد.

این که عباراتی از این دست دارای بار حقوقی قابل پیگرد هستند یا نه موضوع مورد بحث نگارنده نیست، اما معنا و مفهومی که از آن قابل استنتاج است این است که حتما شرکت‌هایی که برنده مزایده شرکت زیرساخت هستند شرکت‌هایی خواهند بود که (...) بوده و بدتر از آن این که دولت نیز با آنها همدست خواهد بود!

اما روی دیگر این ماجرا یعنی بخشی که شرکت‌های مذکور به آن توجه ندارند این است که پس زیان‌های اقتصادی و حتی امنیتی کشور از این بی‌قانونی در بازار تلفن اینترنتی را چه کسی پرداخت باید بکند؟
آیا دولت همچنان نباید مانع این زیان‌های 8 ساله شود؟
آیا تداوم این بی‌انضباطی در بازار VoIP برای ایشان مهم نیست و این کشور است که باید تاوان آن را بپردازد؟

نکته دیگر آن که این شرکت‌ها خواستار رسیدگی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به این مسئله هستند، موضوعی که به اعتقاد نگارنده صرفا جنبه خرید زمان بیشتر و تاخیر در قانونمندی این حوزه را دارد.

در این خصوص هم دو دلیل متقن وجود دارد، اول آن که سازمان مذکور پیش از این نیز تلاش خود را برای قانونمند کردن این حوزه در سال‌های قبل به عمل آورده و اتفاقا با واکنش‌های مشابه و تندتری نیز مواجه شده است.
نکته دوم آن که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به دلیل مسایل و مشکلاتی که در حاشیه این موضوع وجود داشته، خود خواستار واگذاری چنین مسئولیتی به شرکت ارتباطات زیر ساخت شده است.

از این رو جا دارد تا شرکت‌های مذکور ضمن پاسخ به چگونگی تامین زیان‌های وارده به کشور بابت بی‌قانونی در این حوزه، خواسته شفاف خود را طرح کنند تا متهم به ایستادن در برابر قانون نیز نشوند.

و در نهایت آیا این که دائما گفته شود چند شرکت با نظم بخشی به بازار با خطر ورشکستگی مواجه می‌شوند،‌ آیا دلیل بر ادامه بی‌نظمی و ضرر و زیان کشور می‌شود؟
نوشته شده در پنج شنبه 87/3/9ساعت 6:3 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

پروژه محاسبه جدید و دقیق ضریب نفوذ اینترنت در حال انجام است و به این منظور با دانشگاه‌ها و مرکز آمار ایران قراداد منعقد خواهد شد.


علیپور، معاون IT شرکت فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با سیتنا، اظهار داشت: پیگیری پروژه محاسبه دقیق ضریب نفوذ اینترنت بر اساس روش‌های جدید در دو محور انعقاد قرارداد با مرکز آمار ایران و دانشگاه‌ها در حال انجام است.

وی افزود: انعقاد قرارداد با مرکز آمار ایران به منظورآمارگیری کاربران از طریق این مرکز و سنجش جدید صورت می‌گیرد. علیپورخاطرنشان کرد: قراردادی هم با دانشگاه‌ها به منظور به روز کردن فرمول کنونی و یا اصلاح آن صورت می‌گیرد تا بین فواصل آمارگیری بتوان از طریق این فرمول تعداد کاربران اینترنت را برآورد کرد.

وی درپاسخ به این سوال که علت تاخیر به وجود آمده در این محاسبه چیست؟ گفت: زمانی زیادی از آغاز این پروژه طی نشده اما شروع آن به علت تغییرات مدیریتی، تحولات شرکت و تغییر ساختار شاید کمی با تاخیر آغاز شده باشد.

علیپور اظهارداشت: این پروژه از زمان آغاز تا کنون زمانی معقولی را طی کرده و هم اکنون نیز آماده عقد قرارداد با مرکز آمار و دانشگاه‌ها از طریق مرکز تحقیقات مخابرات ایران است


نوشته شده در پنج شنبه 87/3/9ساعت 6:2 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

انجمن ISPها: به انحصار کشیدن تکنولوژی تلفن اینترنتی توسط چند شرکت(با توجه به ماهیت و شرایط مزایده) خارجی و یا شرکای آنها در داخل کشور علاوه بر این که روح «نوآوری» را در جوانان این سرزمین حواهد کشت باعث خروج مبلغ قابل توجهی ارز خواهد شد.


مزایده VOIP مغایر با سیاست‌های اعلام شده مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری می‌باشد.
به گزارش ایتنا انجمن شرکت‌های اینترنتی با بیان فوق، واکنشی تند و بی‌سابقه نسبت به برگزاری مزایده VOIP از سوی شرکت زیرساخت نشان داده است.

به گزارش رسیده از دبیرخانه این انجمن، یاسر حقیقت مدیر عامل تنها شرکت ارائه دهنده خدمات تلفن اینترنتی در استان سمنان با بیان مطلب فوق موضع رسمی دپارتمان VOIP انجمن شرکت‌های اینترنتی ایران را در خصوص مزایده شرکت ارتباطات زیر ساخت را یادآوری نموده و آن را مورد اجماع و قبول کلیه اعضای این دپارتمان اعلام نمود.

وی حوزه IT و به خصوص تکنولوژی به کار گرفته شده در تلفن اینترنتی را یکی از مواردی دانست که دارای پتانسیل بالایی در جهت ارائه تکنیک‌های جدید دانست و به انحصار کشیدن آن را توسط چند شرکت(با توجه به ماهیت و شرایط مزایده) خارجی و یا شرکای آنها در داخل کشور علاوه بر اینکه روح نوآوری را در جوانان این سرزمین حواهد کشت باعث خروج مبلغ قابل توجهی ارز دانست.

وی همچنین اظهار داشت دولت محترم سالیانه مبالغ قابل توجهی را در جهت شکل گیری اشتغال و فعال شدن بنگاه‌های زودبازده اقتصادی می‌نماید ،خاطر نشان ساخت برگزاری و اجرای این مزایده باعث خواهد شد بیش از 100 شرکت کوچک و بزرگ فعال در این حوزه به بهانه قانونمند شدن کسب و کار خود را از دست داده و قشر قابل توجهی از کارشناسان این حوزه شغل خود را از دست بدهند و هزینه‌های هنگفت دولت که تنها برای ایجاد یک شغل بالغ بر ?/? میلیارد ریال می باشد بر باد رفته و بسیاری از جوانان فعال در این حوزه را در تکاپوی ورود به بازارهای واسطه می‌نماید و یا راغب به مهاجرت می‌نماید.

یاسر حقیقت با اشاره به این مهم که اگر تا بحال قانونی در این زمینه وجود نداشته چطور مجوزهایی صادر شده است و چرا عده‌ای به جای در نظر گرفتن این مهم که از 8 سال پیش تا بحال هزینه هر دقیقه مکالمه با سایر کشورها تا 600% کاهش یافته تنها به این سیاه‌نمایی در این حوزه و غیرشفاف بودن یک کسب و کار قانونی تاکید می‌نمایند؟

وی فضای ایجاد شده را در نتیجه امنیتی کردن بحث توسط عده‌ای سودجو دانست که به دلیل اینکه فضای رقابتی فعلی را مخالف منافع انحصارگرای خود می دانند و با استفاده از مخدوش کردن مباحث کارشناسی فعالان این حوزه برای مسئولین نظام دانست و ابراز امیدواری نمود با توجه به هوشیاری مقام معظم رهبری و دکتر احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران بحثهای غیر کارشناسانه در این زمینه متوقف شده و بعد از توقف این مزایده با استفاده از تجربیات بدست آمده اعضای دپارتمان VOIP انجمن در 8 سال گذشته و نهادهای دولتی و امنیتی نظام در این زمینه، سازمان تنظیم مقرارت و ارتباطات رادیویی به عنوان تنها نهاد تنظیم کننده قوانین مخابراتی نسبت به تهیه قانونی مدون و جامع در این زمینه در یک کمسیون تخصصی اقدام نماید.

نوشته شده در پنج شنبه 87/3/9ساعت 6:2 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

عصبانیت و عوارض آن

مشکلات جسمانی
وقتی عصبانیت طولانی می شود . تغییرات شیمیایی در بدن همچنان ادامه می یابد و موجب خستگی جسم می گردد و می تواند مشکلات متعددی برای سلامتی فرد به وجود آورد .
مشکلات کوتاه مدت عبارت اند از :

- سر درد

- دل درد

- بی خوابی ( مشکل به خواب رفتن یا بیدار شدن در طی شب )

- افزایش اضطراب و احساس نگرانی و تشویش

- صدمه دیدن در اثر درگیری ، یا انجام عملی مانند مشت زدن به دیوار یا پنجره

مشکلات دراز مدت عبارت اند از :
- سکته مغزی
- حمله قلبی

ابتلا به افسردگی که حتی احتمال دارد منتهی به تلاش برای خودکشی شود.

استفاده از نوشیدنی و سیگار برای آرام شدن و خلاص شدن از کلیه مشکلات به وجود آمده .

برخی از این شرایط می تواند باعث مرگ فرد شود ، اما در هر حال هر یک از آنها توانایی شاد بودن و سالم بودن را تحت تأثیر قرار می دهند .

هر روز اتفاقاتی رخ می دهند که موجب عصبانیت ما می شوند، بنابراین از عصبی شدن نمی توان اجتناب کرد ، اما می توان راه هایی را برای بروز آن به شیوه های صحیح برگزید . به یاد داشته باشید که بدرفتاری با خود یا دیگری به هیچ وجه برخورد مناسبی نیست . مواردی مؤثر است که به حل مشکل کمک می کند یا برخورد صحیح با عصبانیت را ایجاد می نماید . روش مقابله یا عصبانیت تنها به انتخاب شما بستگی دارد و دیگران هرگز مقصر نیستند .

سه روش که ممکن است به برخورد مؤثر با عصبانیت کمک کند
?- عصبی شدن
قبول داشته باشید که این حس طبیعی است ؛ زیرا معتقدید که رفتار مناسبی با شما صورت نگرفته است یا به همین طریق تهدید شده اید .

?- بررسی علت واقعی عصبانیت
چه کسی ، چرا یا چه چیزی موجب عصبی شدن شما شده است . اولین باری که دچار این حس شده اید به خاطر آورید. آیا به خاطر ترس از چیزی بوده یا احساساتتان جریحه دار شده است ؟
آیا علت عصبانیت شما تا اندازه ای به خاطر مسئله ای بوده که مدتها قبل اتفاق افتاده است ؟ ( مثلاٌ در کودکی )

?- بررسی شیوه های برخورد با علت عصبانیت
- تهیه فهرستی از انتخاب ها و سعی در تصور این نکته که با آزمایش کردن آنها چه اتفاقی خواهد افتاد .
- انتخاب موردی که تصور می شود برای همه بیشترین منفعت را دارد.

- اگر علت عصبانیت از حادثه ای است که مدتها قبل اتفاق افتاده یا نمی توان علت واقعی آن را بررسی کرد صحبت با یک مشاور مفید است .

- به کارگیری مهارت های ایجاد اعتماد به نفس یا یادگیری راه حل نیز کارساز است . با دویدن ، تمرین مشت زنی ، نرمش های هوازی ، عصبانیت را رفته رفته کاهش دهید. فریاد زدن در خودروی شخصی یا در کنار امواج ساحل ، به یکباره عصبانیت را از بین می برد. این روش به حس ترس ، ناراحتی یا اندوه کمک می کند .

- می توانید فهرستی از عواملی که باعث عصبانیت می شوند تهیه کنید و اگر مایل بودید آن را از بین ببرید. چنانچه تصمیم داشتید نامه ای بفرستید بهتر است قبل از ارسال چند روز آن را کنار بگذارید .

تحقیقات حاکی از آنند که بین اضطراب و عصبانیت رابطه ای وجود دارد . اگر اضطراب داشته باشید احتمال عصبی شدن بیشتر می شود . اگر به کرات عصبی شوید حس اضطراب و نگرانی افزایش می یابد . عواملی که برای آرام شدن یافته اید می توانند سطح اضطراب و عصبانیت را کاهش دهند .

- خونسرد باشید . نفس های عمیق بکشید . این عمل به مغزپیام می دهد که بحران تمام شده است و همه چیز به حالت عادی خود بازگشته است .

- تا ده بشمرید . همه ی ما راجع به این روش قدیمی و محبوب شنیده ایم . چنین روشی برای کنترل احساسات ، پیش از آن که عملی انجام دهید یا حرفی بزنید که از آن پشیمان شوید به شما زمان می دهد .

- استفاده از شیوه های آرامش بخش مانند تعمق و تجسم

- استفاده از حمام گرم ، گوش دادن به موسیقی دلخواه خود

- در صورتی که به علت گرفتاری ، تهدید و تبعیض عصبانی هستید در جامعه ، مدرسه ، دانشکده یا در برخورد با این عوامل ، قوانین و مقرراتی وجود دارد . از یک مشاور نیز می توانید وقت بگیرید و مراحلی را که باید طی کنید از این طریق بیابید.

- اگر علت عصبانیت شما مشکلی در زندگی شخصی است با مشاور مشورت کنید. این افراد می توانند درکشف مسائل شخصی که به دفعات موجب بروز عصبانیت می شوند کمک کنند.

خشونت رفتاری اکتسابی است
نحوه بروز عصبانیت ، اغلب از افراد پیرامون آموخته می شود . اگر کودکان در محیطی پرورش یابند که در آن شاهد خشونت باشند آنها نیزعصبانیت را از افراد محیط خانواده یاد می گیرند و هرقدر بیشتر در معرض خشونت باشند . احتمال پذیرش آن به عنوان روش مناسب بیشتر است . اگر دوستان شما خشن هستند امکان استفاده آن از طرف شما و تصور این که خشونت شیوه خوبی است وجود دارد . چنانچه در تلویزیون یا بازی های ویدئویی به وفور شاهد خشونت باشید احتمالاً آن را روشی برای برخورد با عصبانیت می یابید .
خبر خوب این است که هر رفتاراکتسابی می تواند غیراکتسابی باشد. اگر مایل هستید با شیوه های جدی کنترل عصبانیت آشنا شوید مرتب به تمرین آنها بپردازید . درنهایت رفتارهای جدید به زودی جایگزین عادات قدیمی می شوند.

برخورد با عصبانیت سایرین
اگر با افرادی رابطه دارید که عصبانی هستند و فکر می کنید احتمال دارد خشن باشند. اطمینان از این که قبل از آغاز خشونت در امان بمانید اهمیت دارد . در هر حال نمی توان روشی را که دیگران برای بروز عصبانیت در پیش می گیرند تغییر داد. امنیت فردی مهمترین مسئله است . برخی مردم ممکن است دیگران را به خاطر عصبی بودنشان سرزنش کنند یا به آنها لقب دهند یا جملاتی از این قبیل به کار ببرند: به یاد داشته باش که تو باعث عصبانیت من می شوی یا می دانی هر وقت این کار را می کنی من عصبانی می شوم . به خاطرعصبانیت دیگران ما را سرزنش نمی کنند . هر کس مسئولیت روشی را که برای مقابله با عصبانیت خود انتخاب می کند به عهده می گیرد و نمی توان با تغییر اعمالی که انجام می دهیم موجب تغییر روابط شویم ، یا امید به تغییر دیگران داشته باشیم . گوش دادن به حرف های شخص عصبی مفید است و هرموقع که امکان دارد حق عصبانی شدن راجع به آن مسئله خاص را به او بدهید چنین شیوه هایی می تواند زمینه تفاهم مشترک را مادامی که در امان هستید فراهم سازد و می توان به فردی که عصبانی است کمک کرد تا آرامش خود را حفظ و با خونسردی راجع به مشکلش صحبت کند .
اگر در شرایطی زندگی می کنید که کودکی مورد آزار و اذیت قرار می گیرد ، مطرح کردن آن با فردی که به وی اعتماد دارید یا ممکن است به شما کمک کند مهم است . به یاد داشته باشید که شما مقصر و عامل خشونت نیستید .

احتمال دارد در مواقعی افرادی ناآشنا و و عصبی با شما در محیط کار یا حتی هنگام رانندگی برخورد کنند . در این صورت حفظ کردن آرامش مهم است . اگر آرامش خود را از دست دهید موقعیت وخیم تر وعصبانیت بیشتر می شود شاید بتوان در این حالت از مهارت هایی که در راه حل مقابله با درگیری به فهرست در آمده اند استفاده کرد .


نوشته شده در پنج شنبه 87/3/9ساعت 6:1 صبح توسط یزدان ذوالقدر نظرات ( ) |

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
Design By : Pars Skin